• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Motor sa nezohreje

A zle by sa malo ohrievať kvôli vysokému podielu chladiacej kvapaliny alebo destilovanej vody?
Ešte by som mohol skúsiť dať naspäť pôvodné čidlo, či sa niečo zmení. To by som zvládol aj sám, keby som vedel, kde presne sa nachádza :)
 
Kdyby byla moc "hustá" (moc antifreezu), tak by se motor nemusel plně ohřívat. Kdyby to byla jen destilovaná voda, tak by naopak hůř chladila nebo by teplota lítala nahoru a dolů. Ideál je těch -35°C, ale většinou může být v rozmezí -20 až -40°C
 
Keď mám napojenú BT diagnostiku tak vidím, ako sa pohybuje teplota medzi 72-78 °C, pri státí 80 °C, čiže nedokáže si udržať teplotu. Aj to je divné. Podľa kvapalín čo mi ostali to vyzerá, že v chladiacej sústave je cca 4 l chladiacej kvapaliny a zvyšok destilovaná voda, čiže asi 1:1 ak sa nemýlim.
 
Být ty hodnoty o +10C° větší tak ty tvoje naměřený hodnoty jsou naprosto OK.
 
Však práve, je to naozaj zvláštne, lebo robia to dva rôzne kusy od Mahle. Keby pôvodný termostat nevykazoval "normálne" hodnoty tzn. 85-88°C tak by som tej BT OBD diagnostike možno ani neveril, ale takto ju nemám dôvod spochybňovať.
Takže jediná možnosť je vymeniť opäť za iný termostat, ideálne inej značky? Alebo čo by si robil ty v takejto situácií? Máš oveľa viac skúseností...
 
Já bych asi změnil dodavatele dílů pokud i tento druhý termostat je nefunkční. Mahle (což je vlastně originál) případně Gates (což je Mahle) měním cca 2x-5x do roka na GG/GH/NC/BL... po dobu několika let a v podstatě ani jednou jsem nezažil problém co máš ty a ani jednou se mi s tím člověk nevrátil třeba za 5 let že by přestal fungovat.
A když s originálním termostatem bylo vše v pořádku, s teplotním čidlem bylo vše v pořádku, tak proč jsi nevyměnil jen vodu ? Já právě myslel že jsi řešil nějaký problém ? Ale to je celkem jedno, protože pokud není vadný (špatně nakalibrovaný) to nový teplotní čidlo tak už opravdu nevím.
Jestli termostat otevírá v 82°C, teplotní čidlo je OK (správně nakalibrovaný), chladící kapalina je správná a dobře nastavená a na chladícím okruhu není namontováno něco neoriginálního tak opravdu nevím proč se to nedokáže ohřát. Vodní pumpu jsem schválně vynechal, protože s tou kdyby něco bylo tak se to spíš přehřívá.
Opravdu už střelím z boku, ale to na to fakt nemá vliv (teda ne v řádu 10C°): Jaký máš zapalovací svíčky - jde mi o kód co na nich je.
 
Meniť náhodne diely ešte nikomu nepomohlo, nemaš nahodou problem aj so zniženym vykonom v záťaži po zohriati motora?
 
Pre ozrejmenie situácie: v servise mi naraz menili:
- vodnú pumpu,
- klinový remeň,
- kladky,
- zapaľovacie sviečky (NGK 3811 ILTR5A-13G)
- brzdová kvapalina,
- chladiaca kvapalina,
- termostat (kvôli tomu, že bolo všetko rozobraté - pôvodný fungoval bezchybne),
- snímač teploty chladiacej kvapaliny (kvôli tomu, že bolo všetko rozobraté - pôvodný fungoval bezchybne),
- kontrola funkčnosti lambda sondy (podľa servisu bol jej priebeh bez problémov),
- kontrola kompresie valcov (12,5 - 12,5 - 12,1 - 12,5).

Od servisu sa motor nevie zohriať a zároveň má znížený výkon, ako spomína @Kuko116 - ale znížený výkon ma trápi už dlhšie (preto som vymenil sviečky a dal otestovať LS). Príčinu som však nezistil, zvlášť, keď raz je výkon v poriadku a raz nie.
 
Ja som myslel, že strata výkonu a vyššia spotreba po zahriati na provoznú teplotu ma niečo spoločné s regulačnou lambdou, teraz vymenil vela funkčných dielov ( If it ain't broke, don't fix it) a motor sa mu nezohreje na idealnu pracovnu teplotu. Bez nájdenia príčiny problému su tie diely vyhodene peniaze.
 
Tak to "může" být EGR. Ten dokáže shodit dolů jak výkon tak teplotu spalování. Ale zase u benzínu je docela dost hlídanej a kdyby nedovíral tak by to mělo vyhodit MIL/Check engine.

Jen se mi moc nelíbí jak se tam vyměnilo zbytečné to origo teplotní čidlo vody za nějaký neorigo.
 
@Kuko116: funkčné diely to neboli, teda okrem termostatu a snímača, tie som menil preventívne. Skúsim ešte hodiť to originálne čidlo naspäť čo to spraví. @Max6 kde presne by som našiel to čidlo?
 
Tak pôvodné čidlo som namontoval naspäť, ale situácia je totálne rovnaká. Termostat sa otvára cca pri 70 °C a pri 76 °C je hadica k chladiču vriaca. Tento hlavolam asi nedám, lebo ako som spomínal, tak ten termostat som pre istotu doma testoval a otváral sa krásne pri 82 °C. Neviem čo môže byť za tým...
 
Ahoj. Ten original termostat už nemáš? By ma zaujímalo pri akej teplote otváral. Či to nebude tým, že pri termostate je vyššia teplota ako pri snímači.
 
Vieš čo mám, skúsim ho dnes otestovať, lebo musí to byť iba tým termostatom. Každopádne keď OBD ukazuje teplotu cca 75 °C tak to nie je ideálne pre optimálnu prevádzku motora.
 
Ahoj. Ten original termostat už nemáš? By ma zaujímalo pri akej teplote otváral. Či to nebude tým, že pri termostate je vyššia teplota ako pri snímači.
Že by někdo obrátil vrtulku na vodní pumpě a ta začala tahat vodu opačným směrem ?
 
Vieš čo mám, skúsim ho dnes otestovať, lebo musí to byť iba tým termostatom. Každopádne keď OBD ukazuje teplotu cca 75 °C tak to nie je ideálne pre optimálnu prevádzku motora.
A jste si jistý,že ta slavná OBD tu teplotu ukazuje správně?Teplotu udržuje jen termostat a pokud není okruh zavzdušněný,tak bych si teplotu zjistil takto_Ooddělal víčko chladiče,nastartoval ,na volnoběh nechal zahřát na provozní teplotu, počkal tak 5 minut,vsunul zavařovací teploměr do chladiče a porovnal s OBD.
 
A jste si jistý,že ta slavná OBD tu teplotu ukazuje správně?Teplotu udržuje jen termostat a pokud není okruh zavzdušněný,tak bych si teplotu zjistil takto_Ooddělal víčko chladiče,nastartoval ,na volnoběh nechal zahřát na provozní teplotu, počkal tak 5 minut,vsunul zavařovací teploměr do chladiče a porovnal s OBD.
Pokud oddělá víčko chladiče, nastartuje, tak už za cca 20 vteřin ani ne mu začne přetejkat voda ven a bude z toho mít akorát povodeň.
 
A jste si jistý,že ta slavná OBD tu teplotu ukazuje správně?Teplotu udržuje jen termostat a pokud není okruh zavzdušněný,tak bych si teplotu zjistil takto_Ooddělal víčko chladiče,nastartoval ,na volnoběh nechal zahřát na provozní teplotu, počkal tak 5 minut,vsunul zavařovací teploměr do chladiče a porovnal s OBD.
Nebo si půjčit laserovej teploměr a namířit přímo na radiátor? Ale stejně je to divný aby to šilhalo o 10 stupňů. Co pak na to motor? Bere to auto jako furt nezahřátý? Neupravuje to směs?
 
Back
Top