• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Motor sa nezohreje

engineer

člen KLANu
163
Ahojte, po väčšom servise* sa mi nechce zohriať motor na prevádzkovú teplotu. Pri okolitej teplote vzduchu cca -5°C sa motor po 6 km jazde dostane na 70°C a po 30 km jazde ledva na 82°C (hodnoty sú odčítané cez Torque aplikáciu, ručička ukazovateľa na prístrojovke je v strede tzn. klasicky na 90°C). Kúrenie funguje, i keď pocitovo by mohlo auto kúriť viac. Len podotýkam, že so starým termostatom som problém so zohrievaním nemal - je teda možné, že som mal smolu na zlý kus? Alebo kde by ešte mohla byť chyba?

*výmena klinového remeňa, napínacej a vodiacich kladiek, vodného čerpadla, termostatu (Gates, 82°C), snímača teploty chladiacej kvapaliny a chladiacej kvapaliny.
 
chce to pořádně odvzdušnit (vysoké otáčky a pokud se měnil jen termostat bez příruby tak je pohlídat si odvzdušňovací ventilek aby byl navrchu. Mě voda žbluňkala necelýho půl roku než jsem to živou jízdou odvzdušnil, ale je pravda že mě to fungovalo bez problémů hned po výměně.
Mimochodem budík má minimum na 60°C a ukazuje střed už od cca 70°C
 
Odvzdušnené by to malo byť už v poriadku (vodu žblnkať už nepočujem) a termostat som menil celý aj s prírubou.
Teplotu som samozrejme kontroloval cez OBD, lebo už dávno viem, že budík ukazuje stále rovnakú hodnotu (od 70-90°C). Ešte asi vyskúšam vymeniť nový neoriginálny snímač teploty za pôvodný originálny a následne budem asi musieť vymeniť aj ten nový termostat, pretože asi bude zaseknutý v otvorenej polohe. Nič iné mi nenapadá, keďže pred výmenou som so zohrievaním problém nemal.
 
Poslední úprava:
Je to ale zvláštne, lebo teplota sa trvale drží na teplote okolo 76°C a aj keď vybehne nad 82°C (po 20 km jazde) tak vie rýchlo klesnúť na spomínaných 76-77°C. Čidlo teploty kvapaliny to asi nebude však?
 
A nemáš tam nahodou termostat na 76°C místo klasických 82 určenej pro tropický země?
 
To mi tiež napadlo, ale objednával som pre 82°C (odkaz som tu už dal). Teraz to už asi nezistíme, takže už len odmontovať a otestovať.

Odoslané z PAR-LX1 pomocou Tapatalku
 
Ona ta hodnota měla být na termostatu vyřazena / vytisknuta. Co jsi bral za termostat, máš odkaz?
 
Bral som tento, na odporúčanie Maxa6, a mal aj pravdu, v krabičke bol termostat od Mahle.



Odoslané z PAR-LX1 pomocou Tapatalku
 
Ešte jedna otázka: snímač teploty chladiacej kvapaliny môžem na 100% vylúčiť? Alebo aj ten môže spôsobovať vyššie popísaný problém?
 
Tak sa mi zdá, že snímač pre budík a snímač pre diagnostiku sú dva rozdielne. Skúsil by som napojiť diagnostiku, nechať zohrievať motor a sleduj presne pri akej teplote začne ísť do tej hornej hadice horúca voda.
 
Tak sa mi zdá, že snímač pre budík a snímač pre diagnostiku sú dva rozdielne. Skúsil by som napojiť diagnostiku, nechať zohrievať motor a sleduj presne pri akej teplote začne ísť do tej hornej hadice horúca voda.
Snímač teploty je tam jeden, jen do řídící jednotky motoru jdou přesný údaje a ručičkový budíky jsou nastaveny pouze na "informativní" zobrazení. V podstatě jsou (třeba u GH) nastaveny aby ručička byla veprostřed od cca 74-76°C až do cca 100°C (z hlavy to teď nevím přesně). Že to je tím pádem naprd nic neříkající údaj o tom se bavit nemusíme, ale taky při servisním zásahu, třeba odvzdušňování, je dáno že se má sledovat přesná hodnota pomocí diagnostiky.
Nejjednodušší věc jak zjistit jestli to čidlo chladící kapaliny funguje (bez demontáže) je zjistit jakou teplotu ukazuje když je motor úplně studený přes diagnostiku. Tahle hodnota by měla být cca stejná jako venkovní teplota vzduchu (na auto nesmí pražit sluníčko atd... aby to nezkreslovalo). Potom auto nastartovat a sledovat jak teplota chladící kapaliny vzroste a jak se zastaví, tak teploměrem (ideálně laserovým který díky covidu má teď hafo lidí doma) změřit teplotu nejbližší hadice přímo u čidla teploty. Měla by být přibližně stejná. Nejpřesnější kontrola čidla chladící kapaliny je samozřejmě když se demontuje, hodí se do hrnce s vodou a měří se měnící se odpor čidla v závislosti na změně teploty vody.

Ale popravdě ze svý zkušenosti se opravdu nejčastěji stane že to čidlo buď funguje (a přes diagnostiku jde sledovat měnící se hodnoty) a nebo je prostě mrtvý úplně a neukazuje nic (nebo i u studenýho motoru ukazuje maximální možnou teplotu). Jedině že by někdo koupil druhovýrobní čidlo z Číny, který by bylo už z fabriky kde dělají děti za kopeček rýže špatně nakalibrovaný
 
Včera som skúšal hornú hadicu, ktorá ide do chladiča a bola horúca už pri 70°C, takže termostat sa pravdepodobne zasekol. Dám ho vymeniť a doma zo zvedavosti ešte otestujem.
@Max6 vieš mi, prosím, odporučiť ešte nejakú inú, spoľahlivú, značku termostatu? Lebo Gates je už vypredaný resp. predajca mi ešte zháňa posledný kus, ale nevie mi to na 100% zaručiť.
 
@engineer pokud není dostupný Mahle a pokud není dostupný ani Gates(Mahle), tak jako další možnost bych volil Febi Bilstein. Respektive ono už není z čeho moc vybírat.
 
Nový kus Gates (Mahle) namontovaný a situácia sa opakuje. Motor sa nevie zohriať, drží teplotu cca 77 °C a to aj napriek tomu, že tento nový kus som predtým doma testoval (hrniec s vodou, teplomer) a otváral sa pri 82 °C. Je možné, že sa začne inak správať po namontovaní? Lebo vôbec mi to hlava neberie a už som z toho frustrovaný, pretože ma nebaví platiť dookola 1000 CZK za výmenu.

Pozn.: pôvodný kus, ktorý bol vymenený, som doma otestoval a otváral sa už pri cca 72 °C, takže ten je naozaj vadný.
 
Jakou chladící kapalinu a jak naředěnou (do kolika stupňů) jí máš ?
 
Kvapalinu som kupoval Ravenol HJC Hybrid Japanese Coolant Concentrate FL22, ale priznám sa, že neviem na koľko mi ju v servise nariedili - predpokladám, že 1:1. Je možné, že zlý pomerom nariedenia sa "odpálil" termostat?
 
Odpálit termostat asi ne, ale spíš se může auto špatně ohřívat. Mě to jen tak v rozletu napadlo.
Případně jestli máš možnost,tak by se dalo ještě vymontovat to čidlo teploty, hodit do ohřívaný vody a změřit jeho odpor.
 
Back
Top