• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Tlak pneu

chlapi, vy nemáte v rámu řidičových dveří vylepenou samolepku s pokyny k tlaku pneu v závislosti na zatížení? Zrovna včera jsem na své GJ hledal, kde to je (GH to měla ve dvířkách nádrže zevnitř), protože jsme s kolegou vedli debatu o tlaku v pneu. Mám to z fabriky na štítku vypsané podle počtu osob v autě a zatížení v kufru.
 
@Vitus určitě to tam někde je. Ale podle toho se neřídím. To pro mě není žádná vypovídající hodnota, už jen z toho titulu, jak jsem kdysi dávno zabřednul do vybírání pláště na kolo...., vypsal jsem si pár výrobců, co přicházeli v úvahu a tlaky se tam lišily až o 0,5 atm při stejném zatížení. Takže za ty roky foukám víceméně v podstatě dlouholetým vypozorovaným odhadem v základu s přihlédnutím na doporučení výrobce vozu. Ještě se mi ale v životě nestalo, že bych byl spokojen s hodnotou udanou výrobcem vozu a menší. ( a ta menší hodnota tam nastane po nějaké době vždy)
Zatím jsem to nejvíc pozoroval u Piaggio Beverly 350. Tam při nafoukání předního kola předepsaným tlakem se s tím dá jet, vše je v podstatě v pořádku a říkáte si, proč by mělo být něco jinak. Ale stačí dofouknout jen o 0,1 - 0,2 víc a celý skútr se nádherně zklidní a vy získáte daleko větší jistotu při jízdě.
Ale každý ať si fouká jak chce, třeba i tak jak si myslí výrobce VOZIDLA, že je to nejvhodnější.
 
Zdravím chtěl jsem se zeptat jestli by mi někdo nenapsal kolik udává mazda tlak v pneu na 18" mám originál ale dokupovat jsem je a na dveřích mám jen kolik ma byt v 16" děkuji
 
Teď na zimu jsem foukal všechny 18 kola na 2.3.
Jezdim hodně sám nebo ve dvou...
Nechci to mít tvrdý jak beton.
Léto jezdím předek 2.4 a zadek 2.3.
 
Jinak chci koupit momentový klíč. Jakého výrobce doporučíte? Digitální nebo analogový? Cenový strop tak cca 2 500Kč.
 
Digitální dokáže být přesnější, ale to se spíš u aut hodí na malý momenty do cca 20Nm.
Uživatelsky přívětivější a na kola rozhodně vhodnější je určitě klasický cvakací momenťák.

Hlavní je ho po použití povolit a vrátit na nulu.

Za sebe bych volil nějakej trošku lepší ať vydrží co nejdýl, ale kupovat zase profi je úplně zbytečný. Viděl jsem pěkný Proteco za nějakých 800Kč, který pro běžný lidi je naprosto dostačující. Případně dražší AH Profi za cca 2800Kč, ale to už je opravdu strop pro běžný použití a dražší je mimo dílenský použití naprosto zbytečný.
 
Poslední úprava:
Já mám dobrou zkušenost s výrobky YATO. Kvalitní za slušnou cenu. U nich koupíš analog kolem 2 tisíc. Kamarád co má malý autoservis od nich také kupuje skoro vše a je spokojen.
 
Přezouvám dva vozy (nic komerčního) s TONA EXPERT, a za mě parádní.
Slabší mám NAREX a vlastně je to dtto. Oni od sebe nějak "opisují" či co.
Ceny od mého nákupu jsou samozřejmě up :rolleyes: (tak 5-6 stovek).
Od Tony mám klíče a některý opravdu hodně let starý a je až neuvěřitelný co dokáží vydržet.
 
Poslední úprava:
Při hledání jsem tenkrát prošel půlku Google a na Amazonu vypadlo i toto: SW-Stahl.
Třeba zde dostupné i v ČR... jen myslím, že to nemělo obal.
Ale jak vidím čerstvé ceny, dnes skoro bez rozdílu od TONA/NAREX
 
Používám cca. 10 let momenťák z Lidlu, přezouvám jaro podzim 3 auta a je úplně dostačující. Stál asi do 1000,-. Důležité je jak výše píše MAX6 ho vždy povolit, potom by mi měl vydržet prakticky věčnost, pro to moje použití. A pokud bude za pár let mít nějakou nejistotu měření, t.z. odchylku o +/- 1 NM, tak to těm šroubům nebo matkám neublíží. Rozhodně pořád lepší než, když to někdo utáhne ,,na krev,, a nebo ještě lépe namaže šrouby vazelínou:confused: (to nedělejte)
 
Používám cca. 10 let momenťák z Lidlu, přezouvám jaro podzim 3 auta a je úplně dostačující. Stál asi do 1000,-. Důležité je jak výše píše MAX6 ho vždy povolit, potom by mi měl vydržet prakticky věčnost, pro to moje použití. A pokud bude za pár let mít nějakou nejistotu měření, t.z. odchylku o +/- 1 NM, tak to těm šroubům nebo matkám neublíží. Rozhodně pořád lepší než, když to někdo utáhne ,,na krev,, a nebo ještě lépe namaže šrouby vazelínou:confused: (to nedělejte)
Aha novinka, proč ne šrouby vazelínou? Doma jsem to viděl na všech autech, tak v tom pokračuju a zajímalo by mě to.
 
Aha novinka, proč ne šrouby vazelínou? Doma jsem to viděl na všech autech, tak v tom pokračuju a zajímalo by mě to.
Protože šrouby, matky jsou konstruovány na předepsaný NM zasucha, pokud to namažeš, tak ten moment je úplně někde jinde, hrozí namáhání závitu a poškození o_O
 
Mě jeden strojař, který mě viděl před barákem mazat - jenže jen sedýlka, nikoli závit, varoval, že to dokonce zakazuje nějaká norma na šrouby na kola. Já jsem byl už odedávna veden k tomu nemazat, protože by se mohly uvolnit - to tření je důležité.
 
Používám cca. 10 let momenťák z Lidlu, přezouvám jaro podzim 3 auta a je úplně dostačující. Stál asi do 1000,-. Důležité je jak výše píše MAX6 ho vždy povolit, potom by mi měl vydržet prakticky věčnost, pro to moje použití. A pokud bude za pár let mít nějakou nejistotu měření, t.z. odchylku o +/- 1 NM, tak to těm šroubům nebo matkám neublíží. Rozhodně pořád lepší než, když to někdo utáhne ,,na krev,, a nebo ještě lépe namaže šrouby vazelínou:confused: (to nedělejte)
Vnímám to podobně, tak jsem pořídil asi za 700 tenhle Petex a udělal na mě dobrý dojem. Dokonce mě zaskočil tím, že má profi aretaci nástrčky na trnu - nemohl jsem ho sundat dolů a dost dlouho trvalo, než jsem zjistil, že musím zmáčkout tlačítko z opačně strany klíče, aby kulička povolila :laughing: . Taky nejsem žádný mechanik. Ale mám ho 2 roky a potřebuju ho jen na jaře a na podzim nebo sem tam na kontrolu/dotažení po servisu po vyvážení kol apod.

Momenťák_Petex.jpg
 
Back
Top