• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

tisková zpráva Toyota a Mazda vstupují do podnikové a kapitálové aliance

  • Vlákno založil News RSS
  • Datum založení
Uzavřená smlouva představuje začátek konkrétní spolupráce zaměřené na mobilitu budoucnosti a dosažení udržitelného růstu




Tokio, 4. srpna 2017. Společnosti Toyota Motor Corporation (Toyota) a Mazda Motor Corporation (Mazda) podepsaly smlouvu o vytvoření podnikového a kapitálového spojenectví, jehož cílem je další posílení partnerské spolupráce.



Uzavření dohody je výsledkem dvou let společných jednání mezi oběma společnostmi a představuje milník na cestě k dalšímu posílení vzájemné spolupráce udržitelným způsobem.



Konkrétně se smluvní strany dohodly na následujících bodech: 1) založení společného joint venture podniku na výrobu automobilů ve Spojených státech, 2) společný vývoj technologií pro elektromobily, 3) společný vývoj technologií automobilové konektivity, 4) spolupráce na pokročilých bezpečnostních technologiích 5) rozšíření spektra produktů, které doplňují nabídku druhé strany.



V zájmu dalšího rozvoje a posílení dlouhodobé spolupráce se Toyota a Mazda dohodly rovněž na kapitálovém spojenectví, v němž si obě strany zachovají nezávislost a rovnocenné postavení. Strany se dohodly, že v rámci kapitálového propojení Toyota prostřednictvím třetí strany získá nově vydané akcie společnosti Mazda, která prostřednictvím třetí strany získá vlastní akcie Toyoty ve stejné hodnotě jako Toyotou získané akcie Mazdy. Hodnota akcií získaných oběma společnostmi bude totožná.



Prezident společnosti Toyota Akio Toyoda řekl: „Největším přínosem naší spolupráce s Mazdou je skutečnost, že jsme nalezli nového partnera, pro nějž jsou automobily srdeční záležitostí. V Toyotě to rovněž probudilo soutěživého ducha a pocit, že nechceme dopustit, aby nás Mazda předčila. Jde o partnerství, v jehož rámci budeme spolupracovat na výrobě ještě lepších vozů. Smlouva je také v souladu s naším přáním, aby se z automobilů nikdy nestalo pouhé spotřební zboží.“



Prezident a generální ředitel Mazdy Masamiči Kogai řekl: „Nic by mi neudělalo větší radost, než kdybychom díky této alianci vnesli do automobilového průmyslu novou energii a přispěli k tomu, že se z více lidí stanou příznivci automobilů. Chceme toho dosáhnout propojením dvou soutěživých firem, jejichž vzájemné podněcování povede k inovacím a přilákání nadaných zaměstnanců i manažerů.“



Automobilový průmysl čelí v rostoucí míře složitým problémům, jako jsou přísnější ekologické a bezpečnostní předpisy, příchod konkurence z jiných oborů nebo diverzifikace společností zabývajících se mobilitou. Kromě zúročení svých silných stránek chtějí Toyota a Mazda prostřednictvím nového partnerství prohloubit vzájemnou spolupráci, dosáhnout udržitelného růstu a účinně čelit naléhavým problémům.



Již 13. května uzavřely Toyota a Mazda dohodu o vybudování trvalého partnerství, které by přinášelo oběma stranám prospěch ve formě dokonalejšího zužitkování silných stránek každé z nich a vzájemného doplňování výrobního programu s cílem vyrábět ještě atraktivnější modely. Od té doby obě společnosti jednaly o různých oblastech spolupráce založené na principu dlouhodobého rovnocenného a oboustranně přínosného vztahu.



Ve střednědobém až dlouhodobém horizontu vznikne mezi smluvními stranami oboustranně výhodný vztah, který bude respektovat autonomii a rovnoprávnost jednotlivých stran a povede k úspěchu společných projektů. Toyota a Mazda urychlí a rozšíří dlouhodobou spolupráci. Překonáváním očekávání zákazníků přispějí k rozvoji udržitelné společnosti.



Podrobnosti dohody o podnikovém partnerství



1) Založení společného joint venture podniku na výrobu automobilů ve Spojených státech

V rámci nové aliance se Toyota a Mazda dohodly na založení společného podniku na výrobu automobilů ve Spojených státech. Každá ze stran se na něm bude podílet stejnou finanční částkou. Továrna by měla mít odhadovanou výrobní kapacitu přibližně 300 tisíc vozů ročně. Společnosti zatím čekají na povolení příslušných úřadů. Cílem je zahájit provoz nového výrobního závodu v roce 2021. Podnik si vyžádá investici v celkové výši přibližně 1,6 mld. USD (v přepočtu asi 35,5 mld. Kč) a vytvoří až 4 000 pracovních míst. Toyota a Mazda očekávají, že díky této spolupráci dokážou zvýšit svoji konkurenceschopnost v oblasti výroby. Mazda předpokládá, že v nové továrně bude vyrábět crossovery pro severoamerický trh, zatímco Toyota zde plánuje vyrábět model Corolla.



2) Společný vývoj technologií pro elektromobily

Vzhledem k celosvětovému růstu poptávky po elektromobilech budou Toyota a Mazda vyvíjet technologie pro základní strukturu konkurenceschopných automobilů poháněných elektřinou společně. Tyto technologie jim umožní pružně reagovat na nové regulace a trendy na trzích celého světa. Konkrétní podrobnosti spolupráce budou stanoveny později.



3) Společný vývoj technologií automobilové konektivity a pokročilých bezpečnostních technologií

Toyota a Mazda budou společně vyvíjet technologie komunikačních a zábavních systémů (infotainment), aby byly lépe připraveny na sílící poptávku a očekávaný rozmach technologií konektivity. Mazda se zapojí do programů Toyoty na vývoj komunikace mezi automobily (vehicle-to-vehicle, V2V) a mezi automobily a infrastrukturou (vehicle-to-infrastructure, V2I), jejichž konečným cílem je vytvořit společnost bez dopravních nehod.



4) Rozšíření spektra produktů, které doplňují nabídku druhé strany

Mazda v současné době dodává Toyotě v Severní Americe kompaktní sedan. Nově bude Toyota dodávat Mazdě v Japonsku kompaktní dvouprostorový užitkový model. Kromě toho budou obě strany hledat prostor pro další spolupráce tohoto druhu na celosvětové úrovni.



Podrobnosti o kapitálové alianci

K rozvoji vzájemné spolupráce obou společností přispěje rovněž kapitálové spojenectví, jehož mechanismus je popsán v následujících odstavcích.



Prostřednictvím třetí strany získá Toyota 31 928 500 nově vydaných kmenových akcií společnosti Mazda (majetkový podíl 5,05 %; celková hodnota 50 miliard jenů).



Mazda získá prostřednictvím třetí strany akcie Toyoty, které budou mít stejnou hodnotu jako akcie Mazdy získané Toyotou (podíl 0,25 %).



V závislosti na dalším vývoji podnikového spojenectví budou obě strany zvažovat také další posilování spojenectví kapitálového.





Časový rámec

1) Podepsání smlouvy: pátek 4. srpna 2017

2) Předpokládané datum akvizice akcií (datum splatnosti): pondělí 2. října 2017

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top