• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika TPMS - systém sledování tlaku v pneumatikách

Nazdar. Mňa aktuálne trápi kontrolka, ktorá preblikava raz za čas. Teda niekedy to je pravidelné asi po 10-15 min jazdy zasvieti. Po následnom štarte tam už nie je. Tlaky sú ok. Baterky v snímačoch podľa servisu tiež. Inokedy začne blikať, potom zhasne. Niekedy z ničoho zrazu zapipa ako by bol defekt (už 2x to bolo reálne) a vtedy zastavím, čeknem a nič.
Kde inde môže byť chýba, keď moja obd neukazuje chybu a ani v servise žiadna chyba nebola zapísaná v pamäti. Treba to pripojiť, keď svieti kontrolka? Alebo je chybný nejaký prijímač signálov z tpms?
Mazda 6 GH, 2008, 2.5
Vďaka

Odoslané z M2102K1G pomocou Tapatalku
 
Nazdar. Mňa aktuálne trápi kontrolka, ktorá preblikava raz za čas. Teda niekedy to je pravidelné asi po 10-15 min jazdy zasvieti. Po následnom štarte tam už nie je. Tlaky sú ok. Baterky v snímačoch podľa servisu tiež. Inokedy začne blikať, potom zhasne. Niekedy z ničoho zrazu zapipa ako by bol defekt (už 2x to bolo reálne) a vtedy zastavím, čeknem a nič.
Kde inde môže byť chýba, keď moja obd neukazuje chybu a ani v servise žiadna chyba nebola zapísaná v pamäti. Treba to pripojiť, keď svieti kontrolka? Alebo je chybný nejaký prijímač signálov z tpms?
Mazda 6 GH, 2008, 2.5
Vďaka

Odoslané z M2102K1G pomocou Tapatalku
Ahoj Podívej se na confortni výbavu v Diagnostice. Obcas se stawało ze Bluetooth rusilo prijem. Pomuze jedine vymena modulu.
 
Čiže to môže spôsobovať BT modul? Z ničoho nič? Lebo predtým to fičalo bez problémov. Až asi posledný rok, ale 9 mesiacov ma to štve.

Odoslané z M2102K1G pomocou Tapatalku
 
Čiže to môže spôsobovať BT modul? Z ničoho nič? Lebo predtým to fičalo bez problémov. Až asi posledný rok, ale 9 mesiacov ma to štve.

Odoslané z M2102K1G pomocou Tapatalku
Ja jezdil desel let v pohode. Na zimních TPMS me co chvíle blikala kontrolka. Diagnostika tehda neshledal chybu Pak mi zacalo cosi vybíjet baterku. Nakonec jsme odpojil Bluetooth modul a od te doby jsme problémy nemel. Co to dala netuším asi nebo posral výrobce.
I audio jsme jsi připojil na AUX BT modul a mam klid.
 
Len rychla otazka, mozem dat disky s tpms na mazdu 3 bm 2015, ktora vyuziva abs metodu? Predpokladam, ze ano, ale radsej si to necham potvrdit. ?
 
Zdravím, je tu někdo z okolí Vysočiny kdo by mi byl ochotný za úhradu vypnout přes diagnostiku hlášení tpms na palubce? Případně Prostějov.
 
Zdravím, budem sa zbavovať letných 18 so snímačmi a nechce sa mi ich riešiť na ďalšie, vie ich niekto bližšie v žilinskom kraji deaktivovať? Ďakujem
2009 m6
 
Ahoj pánové, poprosím o radu. V týdnu si jedu pro ojetou M6 GJ r.v. 2020 takže po faceliftu... Jedno z prvního, co budu řešit až si jí přivezu domu tak bude samozřejmě vzhledem k současné roční době pořízení nové sady zimních AL disků a pneu. No a právě sem zjistil, že sou tam ty TPMS ventilky, takže dalších skoro 5000Kč, super...

Dotaz zní, je tady někdo kdo kdo má Mazdu 6 po faceliftu, tedy 2019 a více, tedy tam má ty TMPS ventilky a jezdí na zimních pneu uplně bez těhle ventilků, tedy tam ty senzory vůbec nemá?
-Dá se na Mazdě 6 vypnout uživatelsky to snímání, aby nesvítila kontrolka, nebo jenom přehráním FW?
-Co ohledně legislativy, českou STK to má novou a za dva roky tam pojedu klidně na letních originálních pneu se senzory, ale co tedy případně pojištovna, kdyby se nedejbože něco stalo pokud v těch zimních kolech vůbec ty TPMS ventilky mít nebudu? Zjistil někdo jak se skutečně ohledně legislativy má, nebo sme furt ve fázy "jedna paní povídala"?

Díky moc za jakékoliv odpovědi...
 
Neda se vypnout. Kazdych x minut to vyrazne chvili pipa, a trvale sviti na pristrojovem panelu symbol.
STK bude zajimat, aby behem kontroly zadna zavada nesvitila na pristrojovce. Z venku na ventilku nejde nijak zasadne poznat, ze ma z vnitrni strany senzor.

Pojistovne je asi nejaka pritomnost TPMS jedno, u rozsvihanyho auta nikdo nebude resit, jestli mu pred nehodou svitila nebo nesvitila kontrolka tlaku, pokud nebude nehoda uzavrena vysetrovanim policie tak, ze ji zpusobilo prazdne kolo. Pak by to mozna mohl nekdo resit, ale stejne nevim jak by dokazovali, ze to svitilo pred nehodou, nebo ze tam nebyly spravne ventilky. Primarne by je asi zajimalo, jestli auto bylo na zimnich v situaci, kdy to zakon vyzaduje, a jestli byla splnena zakonna hloubka vzorku a rozmery kol a pneu. Tzn. to, co se kontroluje jednoduse.

Za me je ta investice do sady TPMS (da se usmlouvat kolem 4 tis Kc; doporucuji oslovit vic prodejcu Mazdy s prosbou o nabidku) relativne zanedbatelna proti tomu, kolik stoji sada disku a pneu. Za nove disky, kvalitni zimni pneu, kompletaci a prezuti je to 40 jak nic... Pak je ta sada TPMS jen + 10 %.

Pripadne doporucuji mrknout do inzerce, jestli nekdo neprodava napr. celou obutou sadu, ktera mu zustala po prodeji auta, ideal na original discich a s temi ventilky. Obcas jsem neco nekde zahlednul treba za 20, ale uz jsem se po tom dlouho nedival.
 
Poslední úprava:
Zdravím, mám len otázku ako vlastne blokovo funguje TPMS, čo príjma signál z čidiel v kolesách? Nejaký príjmač alebo pod
 
Zdravím, mám len otázku ako vlastne blokovo funguje TPMS, čo príjma signál z čidiel v kolesách? Nejaký príjmač alebo pod
U GH ano. 433 MHz pásmo.

am6zzn00001636.pngam6zzw00002696.png4

- Jednotka kola instalovaná na každém kole odesílá údaje o tlaku vzduchu, teplotě a zrychlení každé pneumatiky pomocí RF signálů. Bezklíčový přijímač tyto signály přijímá pomocí vestavěné antény.
- S pokročilým bezklíčovým vstupem a systémem startování tlačítkem: Signály přijímané bezklíčovým přijímačem jsou přenášeny do sdružených přístrojů prostřednictvím bezklíčového CM.
- Bez pokročilého systému bezklíčového odemykání a startování tlačítkem: Signály přijaté bezklíčovým přijímačem jsou přenášeny do sdružených přístrojů.
- Sdružený přístroj sleduje tlak vzduchu v každé pneumatice na základě údajů o pneumatice odeslaných z každé kolové jednotky. Pokud sdružený přístroj zjistí nadměrný pokles tlaku vzduchu nebo podhuštěnou pneumatiku, rozsvítí se výstražná kontrolka TPMS a ozve se výstražný bzučák TPMS, který řidiče upozorní.
am6zzn00001489.png

Součásti/funkce
Kolová jednotka
- Monitoruje tlak vzduchu, teplotu a zrychlení každé pneumatiky a vysílá RF signály.
- Odesílá data, pokud je v jednotce kola zjištěna jakákoli abnormalita.
Bezklíčový přijímač
- S pokročilým systémem bezklíčového odemykání a startování tlačítkem: Odesílá data přijatá z jednotky kola do bezklíčového systému CM.
- Bez pokročilého systému bezklíčového vstupu a startování tlačítkem: Odesílání dat přijatých z jednotky kol do sdružených přístrojů.
Bezklíčový systém CM (s pokročilým bezklíčovým vstupem a systémem startování tlačítkem)
- Přijímá data z bezklíčového přijímače.
- Odesílá data do sdruženého panelu přístrojů.
PCM
Signál rychlosti vozidla
- Přenáší signály rychlosti vozidla do sdruženého panelu přístrojů prostřednictvím komunikace CAN.
Sdružený přístroj
- Přijímá data z bezklíčového systému CM (s pokročilým systémem bezklíčového vstupu a startování tlačítkem) nebo bezklíčového přijímače (bez pokročilého systému bezklíčového vstupu a startování tlačítkem) a monitoruje tlak vzduchu v každém kole. Pokud z těchto signálů zjistí, že tlak v pneumatikách je abnormální, ovládá výstražnou kontrolku TPMS a výstražný bzučák TPMS, aby upozornil řidiče.
Výstražná kontrolka TPMS
- Pokud sdružený přístroj zjistí abnormální tlak vzduchu nebo jakoukoli abnormalitu v systému, rozsvítí se kontrolka, která řidiče upozorní.
Výstražný bzučák TPMS
- Pokud sdružený přístroj zjistí abnormální tlak vzduchu nebo jakoukoli abnormalitu v systému, bzučák upozorní řidiče.
 
U GH ano. 433 MHz pásmo.

Zobrazit přílohu 48712Zobrazit přílohu 487144

- Jednotka kola instalovaná na každém kole odesílá údaje o tlaku vzduchu, teplotě a zrychlení každé pneumatiky pomocí RF signálů. Bezklíčový přijímač tyto signály přijímá pomocí vestavěné...

Ďakujem za odpoveď, môj momentálny problém je že mi na palubovke svieti kontrolka defektu, napriek tomu že sa mi pneumechanik na každý senzor pripojil a ukázal správny tlak, chyba nezmizla ani po výmene za zimné pneu takže predpokladám že problém v senzorov pneu nieje.
Forscan píše chybu
"U0127 - Ztráta komunikace s modulem TPM
Stav (-8A):
- DTC prítomné v okamihu požiadavky
- Pre tento DTC je kontrolka chyby motora zapnutá"
Zaujímalo by ma čo by obnášalo odstrániť dotyčnú chybu a poprípade ako to TPMS cez forscan vypnúť (ak je to možné)
 
Back
Top