• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

V hlavní roli kompresor! Britské BBR představilo dva balíčky úprav pro Mazdu MX-5

Kdo by neznal britského úpravce BBR, který se zaměřuje už dlouhodobě na Mazdy MX-5. Například zhruba před pěti lety představil balíčky, jejichž hlavním lákadlem byla instalace turbodmychadla. Nyní je však situace opačná, protože nově představené balíčky mají kompresor.

Úprava se vztahuje na čtvrtou generaci MX-5, konkrétně ročníky 2015 až 2019, pod jejichž kapotou se nachází 2,0litrový benzínový čtyřválec Skyactiv-G o výkonu 160 koní. Základem obou představených balíčků je kompresor Rotrex, který zabírá diskrétně prostor těsně před motorem.

mazda-mx-5-miata-nd-supercharger-by-bbr-3-1024x576.jpg

První balíček Stage 1 obsahuje zmíněný kompresor a veškerý montážní materiál. Dodává se však také s chladičem oleje a intercoolerem. Navíc je možné i provést upgrade řídicí jednotky. BBR si účtuje za tenhle set dílů 3895 liber (v přepočtu cca 110 tisíc korun) nebo 4490 liber (cca 126 tisíc korun) za díly včetně upgrade řídicí jednotky. Upravený motor disponuje výkonem 228 koní a točivým momentem 271 Nm (nárůst o 70 Nm). Díky těmto parametrům zrychlí MX-5 z 0-96 km/h za 5,3 sekundy a jde tak o dvousekundové zlepšení oproti sérii.

Druhý balíček Stage 2 má samozřejmě také kompresor a další komponenty, ale k tomu navíc nerezové výfukové potrubí včetně svodů a sportovní katalyzátor. Výkon stoupne rázem na 249 koní a točivý moment zase na 293 Nm. BBR má však příplatkový balíček i pro fajnšmekry, co rádi tráví čas na okruhu. Ten obsahuje konkrétně mezichladič Forge Motorsport s větší účinností pro lepší udržování teploty. Výkon pak údajně se zvýší na 253 koní a zrychlení 0-96 km/h je pak na hodnotě 5,1 sekundy.

mazda-mx-5-miata-nd-supercharger-by-bbr-6-1024x576.jpg

Díly pro Stage 2 vychází cenově na 5395 liber (cca 152 tisíc korun), s přehráním řídicí jednotky se pak cena vyšplhá na 5990 liber (cca 169 tisíc korun). Navíc BBR prozradilo, že momentálně pracuje na balíčku s kompresorem i pro MX-5, které mají pod kapotou výkonnější motor G184. Už teď jsme zvědaví, na jaké hodnoty se dostanou.

Zdroj: BBR, motor1.com

mazda-mx-5-miata-nd-supercharger-by-bbr-4.jpg
mazda-mx-5-miata-nd-supercharger-by-bbr.jpg
mazda-mx-5-miata-nd-supercharger-by-bbr-6.jpg
mazda-mx-5-miata-nd-supercharger-by-bbr-2.jpg
mazda-mx-5-miata-nd-supercharger-by-bbr-3.jpg
mazda-mx-5-miata-nd-supercharger-by-bbr-5.jpg
mazda-mx-5-miata-nd-supercharger-by-bbr-7.jpg
mazda-mx-5-miata-nd-supercharger-by-bbr-8.jpg
mazda-mx-5-miata-nd-supercharger-by-bbr-9.jpg
mazda-mx-5-miata-nd-supercharger-by-bbr-10.jpg
mazda-mx-5-miata-nd-supercharger-by-bbr-11.jpg
Rotrex_Super_Charger.jpg
miata-nd-supercharged-to-250-hp-by-bbr-stage-2-kit.jpg
iata-nd-supercharged-to-250-hp-by-bbr-stage-2-dyno.jpg
iata-nd-supercharged-to-250-hp-by-bbr-stage-1-dyno.jpg

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top