• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Facelift sem, facelift tam! Mazda MX-5 prošla další modernizací, přináší nová světla i lepší techniku

A zase ta modernizace! Mazda představila před pár dny v Japonsku inovovaný model Roadster/Roadster RF, který je u nás známý pod označením MX-5/MX-5 RF. Poslední inovace proběhly v roce 2019, kdy byla ukázána světu MX-5 s interním kódem ND2. Ale zpátky do současnosti, s čím přijíždí facelift ND3?

Na přední části si nelze nevšimnout nových LED světlometů, které mají nově integrované i denní svícení. Donedávna bylo umístěno v nárazníku v podobě několika teček. ND3 má i přepracovanou přední mřížku, kde se vyjímá radar adaptivního tempomatu s funkcí Smart Brake Support. Ten dokáže automaticky zastavit vůz při couvání až do rychlosti 15 km/h, když detekuje překážku. Menší úpravou prošly i zadní lampy a nově má oblíbený roadster LED žárovky všude, a to včetně směrových světel. V nabídce pak přibude nový metalický odstín Aero Grey a nové sady kol o velikosti 16 a 17 palců.

2024-mazda-mx-5-miata-jdm-19-1024x576.jpg

Zásadní novinkou v kabině je nový infotainment s 8,8palcovou obrazovkou. Nejen, že má tenčí rámeček a působí moderně, ale skutečným přínosem má být jeho funkčnost oproti svému předchůdci, který byl zastaralý a opožděný v reakcích. Mazda si vzpomněla i na roadstery tzv. ze staré školy, a proto může mít ND3 i světle hnědý interiér s béžovým soft-topem. Novinkou bude i bezrámové vnitřní zpětné zrcátko, tlačítko SOS, mírně přepracovaná přístrojová deska a USB-C porty.

2024-mazda-mx-5-miata-jdm-14-1024x576.jpg

A teď to nejzajímavější. Modernizovaná MX-5 disponuje nově vyvinutým asymetrickým samosvorným diferenciálem, který má zaručit lepší stabilitu u verzí se šestistupňovým manuálem. Mazda zapracovala i na vylepšení elektrického posilovače řízení za účelem snížení tření a jakési přirozenější zpětné vazby. ND3 se může pochlubit nově i systémem stability DSC-Track, který zasáhne až v momentě, kdy řidič není schopen ovládat vůz.

2024-mazda-mx-5-miata-jdm-42-1024x576.jpg

Základní benzínová patnáctistovka se dočkala navýšení výkonu o 4 koně, ale pouze za předpokladu, že bylo natankováno vysokooktanové palivo. Silnější benzínový dvoulitrový motor s manuální převodovkou zase slibuje lepší odezvu při zrychlování, ale i zpomalování.

Uvedení faceliftu ND3 znamená jediné, a sice že nová generace s označením NE nedorazí dříve než v roce 2026. Je to sice ještě nějaký ten pátek než dojde k jejímu představení, ale zase to berte z toho pohledu, že ND3 je stále bez elektrifikace, což generace NE se bez toho už určitě neobejde vzhledem ke stále přísnějším emisním limitům.

Na domácím trhu jsou už otevřené objednávky na představenou MX-5 (ND3), ale uvedení na japonský trh se očekává v lednu roku 2024. Ostatní trhy by se měly dočkat posléze, takže uvidíme, jestli tomu tak bude…

Zdroj: motor1.com

2024-mazda-mx-5-miata-jdm-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-12-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-13-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-16-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-17-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-11-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-10-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-18-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-15-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-14-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-24-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-25-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-34-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-35-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-26-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-27-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-23-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-36-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-30-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-29-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-28-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-31-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-32-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-33-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-19-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-20-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-21-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-22-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-5-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-6-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-9-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-7-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-3-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-2-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-8-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-4-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-1-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-37-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-41-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-40-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-39-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-38-1024x576.jpg
2024-mazda-mx-5-miata-jdm-42-1024x576.jpg

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top