• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

V hlavní roli SUV! Výkonný ředitel Mazdy opět vyloučil znovuzrození sportovní divize

Vozy Mazda byly odjakživa pro milovníky jízdy, kteří se mohou těšit v dohledné době na novou platformu s pohonem zadních kol a řadové šestiválce. To se dá označit skoro až za zázrak na dnešní dobu. Proto se australský deník rozhodl uskutečnit rozhovor s místním výkonným ředitelem Mazdy o případném znovuzrození divize MPS.

Manažer Alastair Doak v podstatě vyloučil návrat sportovní divize, neboť automobilka nechce následovat rostoucí trend sportovnějších variant. Padla také otázka ohledně výkonnější modernizované CX-5, která se těší oblibě mezi zákazníky, na což Doak odpověděl: „Bylo by to hezké, ale objem výroby sportovní verze by byl v reálu dost malý. Myslím si, že naše hranice výkonu poskočí i tak, a to díky nové CX-60 s celkovým výkonem 328 koní.“

mazda3_skyactiv-g_awd_turbo_hatchback_9-1024x735.jpg

Mazda je bohužel jedna z mála značek, která nemá svou sportovní podznačku. Samozřejmě typickými divizemi jsou BMW M, Audi Sport nebo Mercedes-AMG, ale i taková Toyota má GR (Gazoo Racing), Hyundai zas N Performance a Kia pod označením GT. Nelze opomenout i divizi ST od Fordu a R od Volkswagenu. Označení MPS zmizelo z nabídky v roce 2013 a o sedm let později dokonce prohlášeno za „mrtvé“.

Doak nadále řekl během rozhovoru: „Myslíme si, že naše auta jezdí a ovládají se dobře i tak. Kdybychom nabídli ještě silnější vozy než doposud, vedli bychom si dobře, navíc budeme mít opět platformu s pohonem zadních kol, která nás odliší od ostatních.“ Vozy Mazda byly chváleny za jízdní dynamiku, ale vlivem nedostatku výkonných motorů nedokázali konkurovat ostatním značkám. To se nyní s příchodem CX-60 má právě změnit.

Mazda CX-60 je označována za průkopníka nové řady prémiových SUV a zároveň se může pochlubit nejvýkonnější sériovou pohonnou jednotkou v historii automobilky. A to ještě má dostat časem benzínový řadový šestiválec, o kterém se toho zatím moc neví. Je tak i možné, že překoná výkon, se kterým se pyšní plug-in hybridní ústrojí.

Závěrem Doak pronesl: „Myslím, že duch sportovnosti je stále s námi.“

Zdroj: whichcar.com.au, carscoops.com


Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top