• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Velikost kufru

znicehonix

člen KLANu
38
Ahoj,

prosím vlastníky kombíku, jestli by nezměřili rozměry kufru, na netu je to ledabylé a mám trochu strach z prostoru. Nechci kvůli tomu jezdit do Mazdy s metrem :D Zajímala by mě délka, šířka nad podběhy a normálně a výška po úroveň roletky.

Díky a sorry za takovou "píčovinu", je to ale důležité kvůli rodinným záležitostem :)
 
Ahoj. Cca před měsícem jsem to měřil a dělal si z manželky srandu, že při balení na dovolenou jí obrys namaluju doma na podlahu a co se do něj nevejde s námi nejede :innocent:

Jinak rozměry si nepamatuji úplně přesně, ale plocha byla něco jako 104x102 cm s tím, že hrana u víka kufru je velmi mírně zaoblená. Výška k roletce je něco přes 50 cm, ale lišta, co roletku drží má nějakých cca 4-5 cm, takže pod ní je to pod 50 cm.
Pak jsou tam samozřejmě navíc kapsy po stranách za koly, kam se vleze průměrná igelitka či batoh a pod podlahou je taky nějaké místo, obzvlášť když se vyhodí polystyrenová výplň (a nemáš rezervu).
 
Ahoj. Cca před měsícem jsem to měřil a dělal si z manželky srandu, že při balení na dovolenou jí obrys namaluju doma na podlahu a co se do něj nevejde s námi nejede :innocent:

Jinak rozměry si nepamatuji úplně přesně, ale plocha byla něco jako 104x102 cm s tím, že hrana u víka kufru je velmi mírně zaoblená. Výška k roletce je něco přes 50 cm, ale lišta, co roletku drží má nějakých cca 4-5 cm, takže pod ní je to pod 50 cm.
Pak jsou tam samozřejmě navíc kapsy po stranách za koly, kam se vleze průměrná igelitka či batoh a pod podlahou je taky nějaké místo, obzvlášť když se vyhodí polystyrenová výplň (a nemáš rezervu).
Právě místo je hlavní věc, co řešíme, respektive moje žena... A co ta druhá část podlahy, ta co se neodklápí? Tam něco je? Dá se ten dekl sundat celý?
 
Vyndat jde všechno. Pod tím zadním kusem je taky polystyren, ale ne moc vysoký, jen pár cm. Nevím co by jeho odstranění udělalo s podlahou, jestli padne celá, nebo zůstane na nějakém okraji zapřená.

Jinak pro představu, když jsme stáli vedle sebe se Superbem III (sedan), tak pohledově má Mazda větší půdorysné rozměry, ale Superb je podstatně hlubší, proto má o dost větší objem. Na druhou stranu když to vezmu prakticky, tak jsem do Mazdy nacpal dětský kočár a věci pro 4 člennou rodinu na týden dovolené a to maželka s věcmi nešetří. Roletku jsem sice vyndaval, ale pořád jsem se vešel pod linii sedaček a oken. Jen balík kojeneckých vod byl v autě na podlaze (pod vajíčkem s miminem).
 
P.S. Mazda má 2 roletky, resp. 2 lišty s roletkami. jedna klasická vodorovná a druhá se dá vysunout svisle a chytit pod stropem. Bezva věc, protože i když naložíš kufr po střechu, tak se nemusíš bát, že při prudkém brždění něco vyletí z kufru do kabiny ;)
 
Objem kufru je pro 4 člennou rodinu podle mě dostatečný. Většinou se vozí vzduch, narvané je to jen na dovolené. Není problém dát kočárek. Jediné omezení je výška po roletku, nedáš třeba dvě pneu na sebe. Ale to je extrémní situace :)
 
P.S. Mazda má 2 roletky, resp. 2 lišty s roletkami. jedna klasická vodorovná a druhá se dá vysunout svisle a chytit pod stropem. Bezva věc, protože i když naložíš kufr po střechu, tak se nemusíš bát, že při prudkém brždění něco vyletí z kufru do kabiny ;)
A ja sem z tyhle roletky spis zklamanej. Jednak sem zjistil ze vyndat ji (a zejmena vlozit zpatky!) je docela umeni. A co je jeste horsi, je to jen naka tkanina, neda se na to polozit nic tezsiho.

Predtim sem mel Mazdu6/GG, a tam bylo takove vylisovane plato, zrejme plast potazenej tapacirungem. Na to sem mohl klidne hodit i nekolik veci. Navic ten vylisek nebyl uplne rovnej, mel na sobe takove prolisy na vyztuzeni. Diky tomu se nic nekutalelo a neposouvalo. Podle meho nazoru to bylo lepsi reseni. Taky se snaz vyndavalo a vkladalo zpatky...
 
Mě se roletka naopak líbí. Stačí oprášit teorii úhlopříček či přepon (nadsázka) a montáž tam/zpět je v poklidu. Jak se sama vytahuje, tak nemusím zírat na všelijak zasviněné panty a taky nepustí zvědavé hmyzáky jen tak dovnitř :) Navíc z hlediska bezpečnosti je vlastně i správně, že se tam nedá nic položit.
Znám jen plata ze Superb (sedan) a tam mě štvala ta neskladnost, když jsem to vyndal a někam chtěl odložit. Prolisy to mělo také, nějaká verze snad i schránku na deštník, ale nechybí mi to... asi, co člověk, to jiná chuť ?
 
A ja sem z tyhle roletky spis zklamanej. Jednak sem zjistil ze vyndat ji (a zejmena vlozit zpatky!) je docela umeni. A co je jeste horsi, je to jen naka tkanina, neda se na to polozit nic tezsiho.

Predtim sem mel Mazdu6/GG, a tam bylo takove vylisovane plato, zrejme plast potazenej tapacirungem. Na to sem mohl klidne hodit i nekolik veci. Navic ten vylisek nebyl uplne rovnej, mel na sobe takove prolisy na vyztuzeni. Diky tomu se nic nekutalelo a neposouvalo. Podle meho nazoru to bylo lepsi reseni. Taky se snaz vyndavalo a vkladalo zpatky...
Mě jdou obě vyndat celkem dobře, jen dávám pozor abych nepoškrábal plasty okolo. Nechce to jen trochu rozhýbat ty zatlačitelné okraje lišty?
Materiál a provedení je asi věc preferencí, mě se taky více zamlouvá tato látková přesně z důvodů co píše mabu :)
 
Vyndat jde všechno. Pod tím zadním kusem je taky polystyren, ale ne moc vysoký, jen pár cm. Nevím co by jeho odstranění udělalo s podlahou, jestli padne celá, nebo zůstane na nějakém okraji zapřená.

Jinak pro představu, když jsme stáli vedle sebe se Superbem III (sedan), tak pohledově má Mazda větší půdorysné rozměry, ale Superb je podstatně hlubší, proto má o dost větší objem. Na druhou stranu když to vezmu prakticky, tak jsem do Mazdy nacpal dětský kočár a věci pro 4 člennou rodinu na týden dovolené a to maželka s věcmi nešetří. Roletku jsem sice vyndaval, ale pořád jsem se vešel pod linii sedaček a oken. Jen balík kojeneckých vod byl v autě na podlaze (pod vajíčkem s miminem).
Ja jen z pohledu bezpecnosti doporucim prohodit to, co vozite v interieru (baleni vod), s tim, co je v kufru - do interieru jen mekke a lehke veci, ktere nemuzou pri masivnim brzdeni, uhybnem manevru, nebo nehode, napachat skody. A nebo to extremne pevne prikurtovat, ale v interierech aut vetsinou moc neni k cemu... Jednou jsem zazil tezky veci z interieru jako projektily pri nehode, kdy dva z nas pomlatily vic, nez samotny zmuchlany auto, a jednou "pouze" pri ostrem brzdeni. Kdyz se auto roztoci (casty) nebo jde pres strechu (vzacny), ani veci zasunuty za sedackou nedrzi na miste.

Ja si to jeste dobrovolne komplikuju tim, ze v kufru davam tezke veci co nejbliz k podlaze a zadnim operadlum, abych mel lip rozlozene teziste. Ideal nacpat ty nejtezsi veci (zlaty cihly a tak - tezky, ale skladny) prave pod tu podlahu kufru, vejde se tam toho docela dost :).

Kdyz jsme naposled, uz s dvema detmi, kupovali svou posledni Sestku, vahal jsem chvili mezi sedanem a kombi. Pujcil jsem si na vikend kombi (prefaceliftovy sedan jsem mel doma), a rozhodl se znovu pro sedan, nejen protoze se znovu ukazalo, ze na zadnich sedadlech je vic mista na protismernou detskou sedacku, ale taky protoze kufr ma vetsi plochu... Napr. nas vetsi terenni kocar Mutsy, ktery sice pouzivame vzacne, se do kufru Wagonu na delku nevesel, kdezto do Sedanu ano. Ze nemuzu nakladat "nad plato" mi nevadi, prave z duvodu bezpecnosti - naopak jsem rad, ze veci drzi v kufru shora "plech" a nikoliv latka; ma to i vyhodu, pokud se navrch davaji mekke veci, typicky ze pevne tvarovane kufry rozlozim po podlaze kufru a nad to davam mekke tasky, daji se vuci tomu "stropu" zamackat, takze se z nich vytlaci vzduch ;). Mekkou roletku v CX5 akorat nazvedavaly a delaly boule, na ktere jsem pak koukal ve zpetnem zrcatku.
 
Poslední úprava:
Vždy se snažím do kufru cpát vše a v interiéru mít jen nutné minimum, jen pod podlahu nic nedám (jsem jeden z těch co více věří rezervě, než opravné sadě či asistenčním službám). Už se daří i přesvědčovat manželku, že nemá na klíně vozit 2 tašky plné jídla, pití, náhradního oblečení a bůh ví čeho všeho dalšího :confounded:, jen proto kdyby náhodou dětičky něco potřebovaly i během krátké cesty, že se dá vždy někde zastavit, vyndat věci z kufru a že to za risk napáchání velké škody při krizové situaci nestojí. Ty vody byla výjimka :innocent:, byly tam z důvodu nákupu v průběhu cesty a nechtělo se mi na parkovišti před nákupákem přerovnávat půl kufru aby neležely nahoře na křehčích věcech, ale souhlasím, není to bezpečné.

Sedan nebo kombi, to už je na hospodskou debatu a hlavě o preferencích. Já jednak kupoval ojetou, takže možnost výběru byla menší. Ale hlavně průměrně 1-2x do roka se vždy najde něco většího co potřebuju převést. Naposledy jsem vezl dvoje interiérové dveře a k tomu druhou sadu kol na auto, to bych asi do sedanu nedal? Na zbylých 99% cest by sedan samozřejmě stačil a navíc se mi víc líbí :), ale to 1% tam pořád je ?
 
No, pěkně nám to Mazda zkomplikovala neexistencí liftback modelu : unamused:

Pamatuji, že celé kolo se dávalo do Superb sedanu lépe než do kombi, protože ta díra po otevření byla prostě větší / pod lepším úhlem.
Mazda sedan je krásná, kufr veliký, ale ten vlez – třeba golfový bag se tam dává jak „ježek do klece = nedříve natočit pravý osten… atd.“ :innocent:
 
Jj, liftback by byl kombinace toho nejlepsiho z obou svetu...

Veci typu interierovych dveri (nejaky slaby masivni z OBI), 10x10 tramu (do 200cm delky), nebo druhe sady kol pri pololetnim prezouvani, se do sestky sedanu se sklopenyma zadnima sedackama vejdou. Nebo 6ks krabic siroke masivni knihovny Hemnes z IKEA :D. Lednice by se nevesla, ale krabice s vecma typu lednice/pracka/atp. se nevesly ani do CX5, a to si myslim, ze ta ma podobne velky otvor jako 6 Wagon.
 
A není lepší zainvestovat do tažného zařízení než debatovat sedan x kombi?Vozík Vám půjčí v OBI,Hornbachu a kdekoliv jinde.Nepoškrábete plasty v interiéru,převezete ledničku,sypké hmoty atd.A jako přidaná hodnota-nosič kol na TZ.
 
Mě se naopak líbí, že lidé mohou donekonečna debatovat nad něčím co nemá rozuzlení. Kdyby někdo vyrobil dokonalé auto, které bude vyhovovat všem, tak budou všichni mlčet. A navíc všichni jezdit ve stejném autě ? Ale to už jsem dost mimo téma ?
Tažné taky jednou přijde (alespoň u mě), jen to zatím není priorita.
Doufám, že vlákno tazateli dostatečně přiblížilo možnosti M6 co se nákladu týče...
 
P.S. Mazda má 2 roletky, resp. 2 lišty s roletkami. jedna klasická vodorovná a druhá se dá vysunout svisle a chytit pod stropem. Bezva věc, protože i když naložíš kufr po střechu, tak se nemusíš bát, že při prudkém brždění něco vyletí z kufru do kabiny ;)
Jak to máte? Mně nejde roleta uchytit nahoru k tomu stropu, jen vodorovně, to se dokupuje nějaká další nebo?
 
Nevím, asi typ roletky souvisí s modelem M6 Wagon…, nicméně můj model má skutečně lišty dvě – viz. mini-obrázek, který jsem našel na webu.
Ta hubená pak má v sobě síť, která patří do uchycení zmíněného stropu.

obr.jpg
 
Nevím, asi typ roletky souvisí s modelem M6 Wagon…, nicméně můj model má skutečně lišty dvě – viz. mini-obrázek, který jsem našel na webu.
Ta hubená pak má v sobě síť, která patří do uchycení zmíněného stropu.

Zobrazit přílohu 42502

Tak to je ten problém. Mam je tu tlustou k přichycení vodorovně :/


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jsou to 2 zcela samostatné lišty, přesně jako na fotce od @mabu . Možná, že není u všech výbav, nevím, ale moje výbava je ta nejnižší, která se u nás prodává (attraction), tak jsem myslel že je to standard.

Díky za ujasnění, bohužel mi chybí


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Back
Top