• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Velikost olejové náplně u M6 2.3i

Deri

moderátor
Člen týmu
979
Jak je známo, tak 2,3 litrové šesty GG se vyráběly s rozdílnými velikostmi olejové náplně.

Do ruky se mi dostaly vany a měrky z různých časových období výroby.

Všeobecně rozšířený mýtus tvrdí, že pozdější ročníky se dodávaly s větší vanou. To ale není pravda. Všechny vany u motorizací 2,3i jsou objemově naprosto shodné.

Během doby výroby byly na vanách prováděny jen malé změny v baffle platech a velikosti vypouštěcího šroubu ,ale tvarově byly stále stejně.

Rozdíl velikosti olejové náplně je pouze v délce olejové měrky.

auta do VIN končící -183210 a méně (před 1.5. 2003) měly měrku L325 10 450 (olejová náplň cca 3,5 litru)
auta od VIN končící - 183210 a více (po 1.5. 2003) měly již měrku L325 10 450A (olejová náplň cca 4,5 litru)

porovnání obou měrek:
IMG_20201227_175954.jpg IMG_20201227_180003.jpg

Ukázka hladin náplně ve vaně:

Prázdná vana:
IMG_20201227_175607.jpg

Náplň na MIN původní dlouhé měrky:
IMG_20201227_175055.jpg

Náplň na MAX původní dlouhé měrky a přibližně MIN měrky kratší:
IMG_20201227_174841.jpg

Náplň na MAX kratší měrky:
IMG_20201227_174613.jpg
 
Zajímavé a super info. Čili pokud to správně chápu, tak kdyby si všichni ti, co mají model do 1.5. 2003 vyměnili měrku za tu delší a dolili litr oleje, tak na to budou stejně jako ti po 1.5, 2003 a ušetří si problémy s "nedostatkem" oleje a s následnými problémy, které z toho mohou vzniknout :).
 
Zajímavé a super info. Čili pokud to správně chápu, tak kdyby si všichni ti, co mají model do 1.5. 2003 vyměnili měrku za tu delší a dolili litr oleje, tak na to budou stejně jako ti po 1.5, 2003 a ušetří si problémy s "nedostatkem" oleje a s následnými problémy, které z toho mohou vzniknout :).
Jo přesně tak u prvních kusů stačí v podstatě vyměnit měrku (ne za delší, ale za tu kratší co ukazuje max vejš než ta dlouhá) a dolejt olej. (případně si tu měrku přecejchovat)

PS: já mám objem vany ještě větší, protože sem z motoru vyhodil vyvažovací hřídele což uvolní další minimálně litr prostoru :D (u motoru používaném při závodech v plnejch točkách se nějaký vibrace neřeší) (na fotkách výše je ve vaně bez hřídelí nalitých cca 3,5; 4,5 a 5,5 litrů)
 
Back
Top