- 979
Jak je známo, tak 2,3 litrové šesty GG se vyráběly s rozdílnými velikostmi olejové náplně.
Do ruky se mi dostaly vany a měrky z různých časových období výroby.
Všeobecně rozšířený mýtus tvrdí, že pozdější ročníky se dodávaly s větší vanou. To ale není pravda. Všechny vany u motorizací 2,3i jsou objemově naprosto shodné.
Během doby výroby byly na vanách prováděny jen malé změny v baffle platech a velikosti vypouštěcího šroubu ,ale tvarově byly stále stejně.
Rozdíl velikosti olejové náplně je pouze v délce olejové měrky.
auta do VIN končící -183210 a méně (před 1.5. 2003) měly měrku L325 10 450 (olejová náplň cca 3,5 litru)
auta od VIN končící - 183210 a více (po 1.5. 2003) měly již měrku L325 10 450A (olejová náplň cca 4,5 litru)
porovnání obou měrek:
Ukázka hladin náplně ve vaně:
Prázdná vana:
Náplň na MIN původní dlouhé měrky:
Náplň na MAX původní dlouhé měrky a přibližně MIN měrky kratší:
Náplň na MAX kratší měrky:
Do ruky se mi dostaly vany a měrky z různých časových období výroby.
Všeobecně rozšířený mýtus tvrdí, že pozdější ročníky se dodávaly s větší vanou. To ale není pravda. Všechny vany u motorizací 2,3i jsou objemově naprosto shodné.
Během doby výroby byly na vanách prováděny jen malé změny v baffle platech a velikosti vypouštěcího šroubu ,ale tvarově byly stále stejně.
Rozdíl velikosti olejové náplně je pouze v délce olejové měrky.
auta do VIN končící -183210 a méně (před 1.5. 2003) měly měrku L325 10 450 (olejová náplň cca 3,5 litru)
auta od VIN končící - 183210 a více (po 1.5. 2003) měly již měrku L325 10 450A (olejová náplň cca 4,5 litru)
porovnání obou měrek:
Ukázka hladin náplně ve vaně:
Prázdná vana:
Náplň na MIN původní dlouhé měrky:
Náplň na MAX původní dlouhé měrky a přibližně MIN měrky kratší:
Náplň na MAX kratší měrky: