• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Vibrace volantu a v brzdovém pedálu

Mikoln

nový člen
17
U nové Mazdy 3 mě při brzdění začal vibrovat volant a cítím "drbání" i na brzdovém pedálu, a to mám najeto cca 3300 km. Takže zřejmě axiální deformace na brzdových kotoučích. Myslím, že problémy nastávají příliš brzy. U mých předchozích nových vozů jiných značek, jsem podobné problémy neměl ani omylem. Celkově dost zklamání.
 
Celkem zbytečně něco hned odsuzujes. Já mám najeto 17 tisíc a 18 kola. Vibrace lehké při 120km... Po převážení se to zlepšilo a teď 3 týdny a lehce se to zase vrátilo. Pouze u 120km. Jakmile jedu nad 130km tak to zmizí. Prý to 18 často dělají. Vyvážení pomůže jen dočasně.

Bohužel brzdy z prvovyroby od TRW jsou hodně špatné.

Vyplatí se vyměnit za druhovyrobu.
V tvém případě reklamovat. Uznaji a vymění. Už se to tady řešilo.
 
Díky za reakci. O nevyvážených kolech to u mě není. No a ty brzdy mně štvou....reklamovat samozřejmě budu...říkáš "uznají a vymění", ale je taky možné, že opraví kotouče stočením a problém se bude opakovat, ale to už se tady taky řešilo...takže uvidím
 
To je taky pravda ale záleží jaký servis navštívís a jak k nim pristupujes. Chce to příjemné diplomatické vystupování. Nebo se toho rovnou ušetří a kup si TRW nebo ATE z druhovyroby a máš pokoj..

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Tak jsem navštívil autoriz.servis v UL za účelem řešení vibrací volantu a brzd.pedálu při brzdění a konečné resumé je takovéto:
"při zkušební jízdě zjištěny minimální vibrace,na kotoučích naměřena házivost 0,1 mm." Naměřená hodnota je údajně v toleranci, max. může být údajně až 0,5 mm.
Vůz byl zakoupen 28.7.20 jako předváděcí s najetými 2200 km a počátek záruky běží od 6.6.2019, brzdy již v záruce nejsou. Tudíš...pokud bych chtěl kotouče vyměnit, zaplatím 9 100,-Kč pouze za materiál (nové orig.kotouče vč.nových brzd.destiček).
A ještě dodatek...auto má nyní najeto cca 4270 km. Mnou najetých je od doby zakoupení těch 2070 km. Žádné extrémní brždění a s následným projížděním kaluží se nekonalo...
Osobně si myslím,že pokud se jedná o brzdy a tuto závadu,žádné tolerance by neměli přicházet v úvahu.Každé vibrace,které tam nepatří poškozují další díly (řízení,čepy). No a ten 1 rok záruky při najetých 4270, to už ponechám na úsudku každého...
 
Myslím si, že boční házivost 0,1mm na průměru okolo 28 cm by ti opravdu neměla dělat vrásky. Za normálních okolností se to zlepšovat nebude. Ale mohl bys ty nerovnosti trošku obrousit velice jemným permanentním přibrzďováním, pokud by sis občas vzpomenul. A nebo nechat zarovnat, což je asi nejjednodušší a nejrychlejší způsob. Počítej ovšem s tím, že se kotouče po nějakém nájezdu opět zvlní, dokud v materiálu neproběhne kompletní tepelná stabilizace (žíhání) o kterou jsou kotouče ochuzeny z výroby.
Ono přece jen ušetřit třetinu výrobních nákladů na součástce je poslední dobou asi nějaká výzva nebo co. Co na tom, že to po nějaké době není funkční. A taky možná je to i účel, zákazník si přece pořídí nové kotouče a tím je zajištěno další spotřebovávání materiálu a práce. Jsme přesně v té pozici, kde nás chtěli mít a kam to vše od roku 2000 směřovalo.
 
Myslím si, že boční házivost 0,1mm na průměru okolo 28 cm by ti opravdu neměla dělat vrásky. Za normálních okolností se to zlepšovat nebude. Ale mohl bys ty nerovnosti trošku obrousit velice jemným permanentním přibrzďováním, pokud by sis občas vzpomenul. A nebo nechat zarovnat, což je asi nejjednodušší a nejrychlejší způsob. Počítej ovšem s tím, že se kotouče po nějakém nájezdu opět zvlní, dokud v materiálu neproběhne kompletní tepelná stabilizace (žíhání) o kterou jsou kotouče ochuzeny z výroby.
Ono přece jen ušetřit třetinu výrobních nákladů na součástce je poslední dobou asi nějaká výzva nebo co. Co na tom, že to po nějaké době není funkční. A taky možná je to i účel, zákazník si přece pořídí nové kotouče a tím je zajištěno další spotřebovávání materiálu a práce. Jsme přesně v té pozici, kde nás chtěli mít a kam to vše od roku 2000 směřovalo.
Nepřeháněj, to bysme museli ty kotouče po 4 tisících kilometrech měnit všichni....:)
 
Nestal si nahodou delsi dobu na jednom miste (tejden-dva)? U me predchozi M6/GG sem mel jednou taky vibrace pri brzdeni, a nebylo to axialnim hazenim. Vsechny kotouce byly rovne, jenze mereni na valcove skusebne ukazalo, ze jeden kotouc nemel konstatni koeficient treni po obvodu.

Jak se pomalu kolo tocilo pri plnejch brzdach, budik kterej jim tam ukazoval brzdnej moment jezdil nahoru-dolu. Bud ten kotouc na jednom miste vice zareznul do hloubky pri delsim stani, nebo tam byla naka chyba pri tepelnem/chemickem opracovani, a nebylo udelano do stejne hloubky materialu. Bud jak bud, kotouc byl temer dokonale rovnej, a presto spusoboval pri brzdeni silne vibrace...
 
Nestal si nahodou delsi dobu na jednom miste (tejden-dva)? U me predchozi M6/GG sem mel jednou taky vibrace pri brzdeni, a nebylo to axialnim hazenim. Vsechny kotouce byly rovne, jenze mereni na valcove skusebne ukazalo, ze jeden kotouc nemel konstatni koeficient treni po obvodu.

Jak se pomalu kolo tocilo pri plnejch brzdach, budik kterej jim tam ukazoval brzdnej moment jezdil nahoru-dolu. Bud ten kotouc na jednom miste vice zareznul do hloubky pri delsim stani, nebo tam byla naka chyba pri tepelnem/chemickem opracovani, a nebylo udelano do stejne hloubky materialu. Bud jak bud, kotouc byl temer dokonale rovnej, a presto spusoboval pri brzdeni silne vibrace...
Tak já jsem kupoval vůz jako předváděcí,rok starý,s najetými 2200 km. Takže určitě delší dobu, vždycky než si někdo vzpomněl, že se sveze,asi vůz postával. Jenže když sem jej před dvěma měsíci koupil, tak bylo vše OK. Začlo to chvět v řízení a pedálu postupně. Takže je předpoklad, že se to bude zhoršovat.
 
tak mě to začalo dělat taky a to mám krátce nové brzdy. Nechám si přeměřit házivost nábojů a kotoučů. V případě odchylky nábojů to bude řešit Mazda na záruku...doufám.
 
tak mě to začalo dělat taky a to mám krátce nové brzdy. Nechám si přeměřit házivost nábojů a kotoučů. V případě odchylky nábojů to bude řešit Mazda na záruku...doufám.
Já už mám vyměněné přední brzdové kotouče vč. destiček. Poté co mi v autor. servisu v UL naměřili min.házivost (?) ,viz předchozí zprávy, a neměli ani omylem chuť uznat záruku, vyřešil jsem problém jinde, v obyčejném autoservisu kde dělají vše, objednali nové kotouče z druhovýroby, vyměnili a je vše v naprostém pořádku, při jakékoliv rychlosti ani náznak nějakých vibrací při brzdění.
 
Tak jasně ale pokud vibruji dva měsíce staré kotouče tak není řešení koupit další a čekat co bude za další dva měsíce. Něco ten problém způsobuje...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Tak jasně ale pokud vibruji dva měsíce staré kotouče tak není řešení koupit další a čekat co bude za další dva měsíce. Něco ten problém způsobuje...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Pokud to jsou originál Mazda kotouče, vůbec bych se nedivil,že to způsobují právě oni. Ale máš pravdu,chce to zjistit konkrétně, změřit.
 
To já bych se zase divil, mám na M3 origo kotouče i brzdy tři roky, najeto 21 tis a nic nevibruje. A to je nešetřím, naopak motorem brzdím jenom minimálně....
 
To já bych se zase divil, mám na M3 origo kotouče i brzdy tři roky, najeto 21 tis a nic nevibruje. A to je nešetřím, naopak motorem brzdím jenom minimálně....
...na druhou stranu ...zase jsem tady četl dost o stejných problémech s novými nebo ještě zánovními originál kotouči,jaké jsem měl já. Na brzdách by se nic takového v takové míře a u takovéto,rádoby téměř prémiové značky, stávat nemělo. Samozřejmě nelze očekávat problém na každém voze. To snad už by bylo přespříliš.
 
Auto má sice necelé 3 roky ale původní majitel stačil orvat pravé přední kolo o obrubník když se vyhýbal sanitce a bylo mi na servise sděleno že je pravděpodobné že to mohlo tehdy odnést nepatrně i ložisko a to mírně přenáší vibrace. 8052c0b4f3f8b7e2df0923b2f5a3f9dc.jpg

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Back
Top