• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Výběr nové autobaterie

bestix

nový člen
1
Ahoj,
vím že se to zde už řešilo, nicméně ještě ne v souvislosti s M3 BM/BN.
Chci se zeptat na zkušenosti s autobateriemi...jaké aktuálně máte, příp. můžete doporučit pro 2.2D?
Na své mazdě mám stále originál a potřebuji výměnu. Někdo zde v pro 2.2D doporučoval tuto: https://www.battery.cz/autobaterie-banner-running-bull-efb-595-15--95ah--12v-59515/
nicméně pro Mazdu6.
Máte někdo zkušenost jestli bude pasovat i do Mazdy3? (rozměrově snad ano, typ uchycení má B00).

Díky
 
Já bych vzal Yuasa. Je verze pro benzín i naftu. Vychází jako OEM originál. Tedy já koupím až bude jednou třeba. Cenově +-stejný..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Mě se nedávno rozsvítila klasická hláška Battery Management System Inspection tak jsem koupil neoriginální baterii
a musím říct že mi hláška zmizela a vše funguje tak jak má
Jinak mám 2.0 88kw
 
Nemáš náhodou ten měřák napětí do auto zapalovače? Mně dávali novou baterii letos tuším v dubnu a stejně mi to každou chvíli ukazuje napětí 12,3 - 12,4 V, což mi přijde u nové baterie málo. ?
 
Mě se nedávno rozsvítila klasická hláška Battery Management System Inspection tak jsem koupil neoriginální baterii
a musím říct že mi hláška zmizela a vše funguje tak jak má
Jinak mám 2.0 88kw
Ahoj. Jsem na tom stejně, párkrát jsem i nabil, ale hláška po pár týdnech vyskočí znovu. Starou baterii jsi prostě jen odpojil, auto bylo chvíli úplně bez napájení, připojil novou baterii, a jen nastavil tak max. stanice v rádiu a další drobnosti v infotainmentu, ale jinak nebylo potřeba nic - žádná kalibrace nebo nějaký nastavení - extra postup, aby auto vědělo o tom, že má novou baterii ? Díky za info. Taky mám 88 kW, r.v. 2015, tak asi už věk na výměnu aku ... Díky
 
Ahoj. Jsem na tom stejně, párkrát jsem i nabil, ale hláška po pár týdnech vyskočí znovu. Starou baterii jsi prostě jen odpojil, auto bylo chvíli úplně bez napájení, připojil novou baterii, a jen nastavil tak max. stanice v rádiu a další drobnosti v infotainmentu, ale jinak nebylo potřeba nic - žádná kalibrace nebo nějaký nastavení - extra postup, aby auto vědělo o tom, že má novou baterii ? Díky za info. Taky mám 88 kW, r.v. 2015, tak asi už věk na výměnu aku ... Díky
Ahoj Já už jsem taky nabíjel a za chvilku hláška vyskočila znova. I když auto nemělo problém nastartovat ale štvala mě hláška + blikání kontrolek. Proto jsem radši koupil novou a zatím mám naprostý klid.
Já jsem odpojil starou (původní baterii) a nenastavoval jsem nic všechno si auto pamatovalo. Nebylo potřeba vůbec nic nastavovat ani auto dávat na vědomí to že má novou baterii.
Já mám 88kW r.v.2014
U mě už tím že baterie byla pořád ještě původní tak jsem nepřemýšlel a hned koupil novou
 
Ahoj Já už jsem taky nabíjel a za chvilku hláška vyskočila znova. I když auto nemělo problém nastartovat ale štvala mě hláška + blikání kontrolek. Proto jsem radši koupil novou a zatím mám naprostý klid.
Já jsem odpojil starou (původní baterii) a nenastavoval jsem nic všechno si auto pamatovalo. Nebylo potřeba vůbec nic nastavovat ani auto dávat na vědomí to že má novou baterii.
Já mám 88kW r.v.2014
U mě už tím že baterie byla pořád ještě původní tak jsem nepřemýšlel a hned koupil novou
Díky za info. Některé rady na různých fórech jsou, že se baterie musí vyměňovat pod napětím, pomocí další baterie a startovacích kabelů ... ale asi to platí jen pro některé modely - řady. Takže prostě u BM žádnej stres a není potřeba řešit vůbec nic... Taky mám baterii původní.
 
Díky za info. Některé rady na různých fórech jsou, že se baterie musí vyměňovat pod napětím, pomocí další baterie a startovacích kabelů ... ale asi to platí jen pro některé modely - řady. Takže prostě u BM žádnej stres a není potřeba řešit vůbec nic... Taky mám baterii původní.
Tohle nejspíše platí jen pro některé typy ale u tohohle BM si myslím že to neplatí. Já se přiznám že jsem nikde nic nečetl jen o tom jakou baterii tam dát a pak jsem jen vytáhl původní dal jsem novou a nic jsem neřešil a asi jsem udělal dobře než pak nějak stresovat :)
Jinak Brácha má CX-3 r.v. 2018 se stejným motorem a má tam úplně stejnou baterii a taky výměna proběhla kus za kus a nebyl žádný problém
 
Postup iniciace baterie například zde: https://www.mazdaklan.cz/threads/nova-autobaterie-aftermarket-ne-original.2922/page-4#post-96577
Nicméně baterka bude samozřejmě fungovat i bez nastavení (jen vozidlo nedostane pokyn, že je baterie nová) ;)

Výměna baterie přes kabely pod napětím neplatí u žádného modelu. To je pouze vymyšlená fáma, jak se poškrábat za pravým uchem levou rukou a to ještě za hlavou :)
Když auto nebude mit pokyn o tom,ze baterie je nová, tak co se stane? bude ji jinak nabijet? nepovoli i-stop ?
Tak jsem se na to zeptal v Mazda salonu a odpověď: "Nejprve je třeba nový akumulátor nabít na 100%, což lze pouze originální nabíječkou a potom provést inicializaci v řj motoru a přihlásit i-stop."

Iniciace v řj bude ten postup přes pedály, i když tady taky x lidí psalo,že jim to takto nešlo...

Tak prostě jestli to hrotit a jít podle doporučení salonu nebo jen vyměnit baterkuna neřešit vůbec nic ? Díky za názory
 
Dneska byl na Garáž.cz článek ,,Strašák jménem autobaterie,, docela dlouhej a podrobnej, i o tý inicializaci v servisu tam něco je.....
 
Když auto nebude mit pokyn o tom,ze baterie je nová, tak co se stane? bude ji jinak nabijet? nepovoli i-stop ?
Tak jsem se na to zeptal v Mazda salonu a odpověď: "Nejprve je třeba nový akumulátor nabít na 100%, což lze pouze originální nabíječkou a potom provést inicializaci v řj motoru a přihlásit i-stop."

Iniciace v řj bude ten postup přes pedály, i když tady taky x lidí psalo,že jim to takto nešlo...

Tak prostě jestli to hrotit a jít podle doporučení salonu nebo jen vyměnit baterkuna neřešit vůbec nic ? Díky za názory
Ten pokyn "inicializace" vyresetuje v autě údaj o stáří baterie zase na 0 dní (nová baterie). Stáří baterie je jeden z vícero údajů, který je potřeba k co nejpřesnějšímu výpočtu SOC a SOH. Co se stane, když se vymění baterie bez inicializace ? Nic... Slunce druhý den znovu vyjde, auto nastartuje, ....

Důležitý je to hlavně u HEV,PHEV a čistý EV. Tam se tyhle inicializace vysokonapěťový baterie musí dodržet jinak můžou budíky svítit jak vánoční stromeček plnej chybovejch kontrolek.
 
Ahojte,
mám asi rok Mazdu3 (sedan, 2.0 benzín, 88kW, 2016), co jsem ji koupil od prvního majitele. Dnes ráno na mě vyskočila hláška o problému s dobíjením - na palubovce oranžový trojúhelník s vykřičníkem a oranžově blikalo i-stop - po celou dobu, co jsem jel do práce.
Startování i jízda byla v pohodě. Ptal jsem se původního majitele, jestli tam někdy měnil baterii, tak mi odpověděl, že ne.
Později jsem zkoušel (cvičně) nastartovat a vše bylo zase OK - bez blikání i-stop, bez oranžového trojúhelníku.

Pořád si ale nejsem jistý, jestli to byl jen nějaký dočasný systémový "úlet", nebo jestli už je to problém, který bude třeba řešit. A nebo to nemám řešit a nechat to až se hláška/problém bude opakovat častěji?
Pokud by se jednalo "pouze" o koupi nové baterie, tak z informací na netu mi vychází jako vhodný kandidát tato:
ale uvítám jakýkoli tip a radu, proč třeba vybrat jinou.

O původní baterii jsem se nedozvěděl vůbec nic, protože jsou tam informace dost nečitelné:
20230204_120835.jpg

Předem děkuji všem za rady a pomoc.
 
Pokud by se jednalo "pouze" o koupi nové baterie, tak z informací na netu mi vychází jako vhodný kandidát tato:
Máme tu na to téma, šoupni ji tam (tu baterii ;)):
 
Poslední úprava:
Ahojte,
mám asi rok Mazdu3 (sedan, 2.0 benzín, 88kW, 2016), co jsem ji koupil od prvního majitele. Dnes ráno na mě vyskočila hláška o problému s dobíjením - na palubovce oranžový trojúhelník s vykřičníkem a oranžově blikalo i-stop - po celou dobu, co jsem jel do práce.
Startování i jízda byla v pohodě. Ptal jsem se původního majitele, jestli tam někdy měnil baterii, tak mi odpověděl, že ne.
Později jsem zkoušel (cvičně) nastartovat a vše bylo zase OK - bez blikání i-stop, bez oranžového trojúhelníku.

Pořád si ale nejsem jistý, jestli to byl jen nějaký dočasný systémový "úlet", nebo jestli už je to problém, který bude třeba řešit. A nebo to nemám řešit a nechat to až se hláška/problém bude opakovat častěji?
Pokud by se jednalo "pouze" o koupi nové baterie, tak z informací na netu mi vychází jako vhodný kandidát tato:
ale uvítám jakýkoli tip a radu, proč třeba vybrat jinou.

O původní baterii jsem se nedozvěděl vůbec nic, protože jsou tam informace dost nečitelné:
Zobrazit přílohu 44437

Předem děkuji všem za rady a pomoc.
Nemá náhodou ta baterie z odkazu prohozenou polohu + a - pólu vůči té v Mazdě?

Odesláno z mého ANE-LX1 pomocí Tapatalk
 
Back
Top