• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Výměna převodovky

mellda

výkonný člen KLANu
439
Uvažoval jsem nad výměnou převodovky ve své Mazdě 3 G165 2014 už od doby, kdy jsem ji pořídil. Řazení z 1 na 2 šlo jakoby přes zuby a bylo to velice hlučné a na čtvrtku to vibrovalo jak dildo. To drhnutí z 1 na 2 se projevovalo náhodně.

Nová převodovka z Polska mě nakonec vyšla na 8,5k a samotná výměna i s olejem na 3k. S výsledkem jsem maximálně spokojený.

Původně mi ale borec dovezl z Polska převodovku na jiný model (tj. tu s delšími převody - dvojka táhne do 110), takže jsem zacvakal výměnu dvakrát a ještě jsem měl auto přes měsíc nepojízdný, protože to při rozjezdu na dvojku dost cukalo a bylo mi doporučeno s tím radši nejezdit. Díky shrekovi jsem ale pak objednal správný model a funguje to bezvadně.

Tu převodovku s delšíma převodama mám k prodeji, kdyby někdo chtěl. Testoval jsem ji a je ok. Prodám za 6900.

Vlákno popisující, jakými závadami převodovky trpí:


V mém případě bylo třeba sehnat převodovku
C635-03-000 nebo CC35-03-000. Pořídil jsem tu první. (Dlouhá převodovka má označení C652-03-000.) Dále pak rok a měsíc výroby a sériové číslo větší než:
5TH0623676
 
A v čem vlastně tkví závada? Mám z toho chápat, že nám Mazda nontovala do aut špatné převodovky? Mě i mnoha dalším se tohle děje taky, respektive občas drhne řazení do dvojky. Zatím jsem to neřešil. Extra mi to nevadí.

Mazda 3 BN
 
A v čem vlastně tkví závada? Mám z toho chápat, že nám Mazda nontovala do aut špatné převodovky? Mě i mnoha dalším se tohle děje taky, respektive občas drhne řazení do dvojky. Zatím jsem to neřešil. Extra mi to nevadí.

Mazda 3 BN
Je to popsaný v té servisní informaci ve vlákně, který jsem přiložil. Nerozumím tomu, takže to nedokážu popsat. Je to interní dokument mazdy o tom, ve kterých převodovkách se nachází jaké závady a jak je opravit. U balvína i ve zlíně mi řekli, že pokud si to budu opravovat na vlastní náklady, rozhodně je lepší výměna celé převodovky. V Brně mi to dokonce opravit nechtěli, i když se ta servisní informace na mě vztahovala a měl jsem to v záruce.
 
Tak nevím. Pročítal jsem to servisní hlášení a netyka se to Mazdy 3 BN po faceliftu asi...
Nevím tedy, kde přesně najdu to číslo převodovky abych ho viděl.
Nicméně obzvlášť za studena mi jde přes zuby řadit do dvojky tak většinou řadím přes neutral a jde to pak dobře ačkoli netuším proč tomu tak je.
Ostatní stupně fungují výborně.

Mazda 3 BN
 
Ahoj, taky se mi objevilo řazení přes zuby do dvojky a to při nezahřátém autě, potom už ne. a nedělá to vždy. Převodovku ze servisní informace nemám.
Měnil jsem olej v převodovce za Ravenol MFT2. Před výměnou za Ravenol jsem měl problém se zařazením 5 a 6, stupně šly zařadit těžko, někde jsem to popisoval. Po výměně oleje vše perfektní, ale v poslední době mi začal problém se skřípáním zubů při řazení na dvojku, je to náhodné, není to vždy. Tak nevím, jestli znova vyměnit olej, nebo je to zbytečné vyhazování peněz.
 
U té dvojky ten olej nepomůže. Je to mechanicky problém. Podle mě to auto nezničí a lze dvojku řadit hladce přes neutral. V opačném případě bys musel nechat vyměnit synchrony.

Mazda 3 BN
 
Ale hlavně rozebrání převodovky a s tím spojené velké riziko. Navíc je to chyba výroby takže by měli řešit ze svého.

Mazda 3 BN
 
Ale hlavně rozebrání převodovky a s tím spojené velké riziko. Navíc je to chyba výroby takže by měli řešit ze svého.

Mazda 3 BN
Hah, mně zase při přidání / ubrání plynu na trojku pajtluje řadička dozadu / dopředu + někdy vibruje okolo 2000 otáček. V pátek jedu na garančku, tak schválně....
 
Tak já mám na trojce BM od nového auta, že mi vibruje řadící páka při pětce, když jedu kolem 90-95 km/h. Řešil jsem to na první garančce a prý to bylo u všech Mazd ze skyactiv motorem. Je pravda, že to není cítit, dokud na řadičku nešáhnu, ale na jiné stupně a při jiné rychlosti to nedělá. Mám to šest let, najeto kolem 90 tisíc a je to stále stejné (ani lepší, ani horší), tak to neřeším.
 
Tak já mám na trojce BM od nového auta, že mi vibruje řadící páka při pětce, když jedu kolem 90-95 km/h. Řešil jsem to na první garančce a prý to bylo u všech Mazd ze skyactiv motorem. Je pravda, že to není cítit, dokud na řadičku nešáhnu, ale na jiné stupně a při jiné rychlosti to nedělá. Mám to šest let, najeto kolem 90 tisíc a je to stále stejné (ani lepší, ani horší), tak to neřeším.
Nevím proč, ale v autorizácích se těmto závadám hodně brání a lžou o tom. Přečetl jsem hodně stížnosti týkajících se řazení a o neochotě to řešit. Normální to určitě není. Mně to vibrovalo jen na čtverce. Další převodovka (z G120) nevibrovala vůbec a teď tam mám tu třetí (G165) a taky nevibruje.
 
Nevím proč, ale v autorizácích se těmto závadám hodně brání a lžou o tom. Přečetl jsem hodně stížnosti týkajících se řazení a o neochotě to řešit. Normální to určitě není. Mně to vibrovalo jen na čtverce. Další převodovka (z G120) nevibrovala vůbec a teď tam mám tu třetí (G165) a taky nevibruje.
V autorizáku na to serou, to je jasné. Jejich odpověď: ,,závada se neprojevila, tudíž není co opravovat nebo řešit,, je klasická. Já právě první dva roky čekal, jestli třeba to začne špatně řadit, vypadávat rychlost nebo nějak se projevovat, ale nic. Převodovka řadí dobře, nezadrhává, jen prostě na tu pětku při 90 vibruje páka. Tak už to neřeším a jezdím.
 
Tak já si zase zvykl řadit za studena dvojku přes neutral na první dobrou než slyšet zvenčí zaúpění kov na kov. Během chvíle už řadí jak má a ostatní je ok. Snad jen občas lehce zakopne řazení do trojky. Ale představa celá převodovka ven a rozebrat mě děsila natolik, že mi to prostě nevadí... Jen nechápu že to mohlo projít takhle hromadně výstupní kontrolou.

Mazda 3 BN
 
Dnes je výstupní kontrola zákazník. Stačí když to ve fabrice proleze přes počítač a ten na obrazovce ukáže OK a potom zkouškou na válcích a tam se s tím opravdu nikdo nemaže. Stačilo mi vidět zkoušku na válcích ve fabrice Suzuki v Maďarsku (tehdá Swift a Ignis), kde týpek sednul do auta, nastartoval, chroupnul tam za jedna, plnej knedlík..... takhle všechny kvalty, pak zašlápnul brzdu, říznul tam zpátečku že jsme měli pocit,že z toho vyletěli snad všechny zuby všech koleček, zase plnej... Pak jen stisknul tlačítko a další prosím... Při tomhle testu by fakt nepoznal jestli je nějaký drobný problém nebo problém co se ukáže časem s převodovkou.
 
C635-03-000 nebo CC35-03-000. Pořídil jsem tu první. (Dlouhá převodovka má označení C652-03-000.) Dále pak rok a měsíc výroby a sériové číslo větší než:
5TH0623676
Kde já jsem to takhle hezky barevně už viděl... :D
 
Kde já jsem to takhle hezky barevně už viděl... :D
Říkal jsem si, že sem přidám co nejvíc info, ať tě pak zas někdo zbytečně neotravuje a nemusíš to psát znovu :)

Jinak ještě jednou díky za pomoc. V Balvínovi si s tím nevěděli rady.
 
Díky za číslo dílu, strašně bych chtěl sehnat krátkou převodovku :)

Kde mám hledat? :)
(at koukám jak koukám, nacházím jen UK a nějaký stránky lagabasen)
A koukám že je to převodovka i pro M6

Chtěl bych se hlavně zeptat, můžu si to někde jentak nechat vyměnit? Nebudu mít někde pak problémy? (technická apod.)
 
Poslední úprava:
Nechal jsem měnit v autorizáku. O žádných rizicích nebo příp. problémech nebyla řeč. Asi je to celkem jednoduchý. Práce na půl dne.
 
Netušíte někdo jak je to s anglickou převodovkou?
Tam jsem našel tuším za 666liber (bez dopravy)

A pak se teda trochu bojim, píšou že to je z mzd 6... je to ok?

 
Back
Top