• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Výměna rozvodů R2

Koľko máš km-ov na M3, že už chceš (musíš) meniť ?
63 tisíc km, nejsem si právě ani jistý, jestli to jsou rozvody, ale nejčastěji když je motor ještě studený, tak občas při řazení v motoru trošku něco zapíská a občas i lehce zvláštně vrní volant hlavně když jedu na 5 nebo 6. Nevíš čím to bude? :/
 
63 tisíc km, nejsem si právě ani jistý, jestli to jsou rozvody, ale nejčastěji když je motor ještě studený, tak občas při řazení v motoru trošku něco zapíská a občas i lehce zvláštně vrní volant hlavně když jedu na 5 nebo 6. Nevíš čím to bude? :/
Pre tento motor bolo dávnejšie zvolávanie do servisu kvôli rozvod. reťazi.
Aj ja som bol na update softwaru, ktorý následne monitoruje niektorým senzorom rozvodovú reťaz.
Ak sa natiahne reťaz a prekročí určitá hranica vôľe reťaze a treba ho meniť, má sa rozsvietiť DPF kontrolka. ktorá ťa núti zájsť do servisu.
Moja R2 má 153.000 km a kontrolka DPF kvôli reťazi ešte nesvietila nikdy.
Po prečítaní tvojich príznakov, tipujem, naozaj iba tipujem, že ich môže spôsobovať hydraulický posilovač riadenia, ktorý je poháňaný klinovým remeňom (pískanie) od motora (nízke otáčky 5-6 rýchlostný stupeň).
Prvé čo by som skontroloval, hladinu hydraulického oleja v nádržke pre posilovač riadenia, stav klinového remeňa,....
 
Pre tento motor bolo dávnejšie zvolávanie do servisu kvôli rozvod. reťazi.
Aj ja som bol na update softwaru, ktorý následne monitoruje niektorým senzorom rozvodovú reťaz.
Ak sa natiahne reťaz a prekročí určitá hranica vôľe reťaze a treba ho meniť, má sa rozsvietiť DPF kontrolka. ktorá ťa núti zájsť do servisu.
Moja R2 má 153.000 km a kontrolka DPF kvôli reťazi ešte nesvietila nikdy.
Upřesňuji - rozblikat. A ten update software to žádným senzorem nemonitoruje, prostě to rozbliká, když CC_DIFP_WOA dosáhne trvale 10,5 a víc.
 
Upřesňuji - rozblikat. A ten update software to žádným senzorem nemonitoruje, prostě to rozbliká, když CC_DIFP_WOA dosáhne trvale 10,5 a víc.
Informácie ku SW monitorovaniu reťaze som odovzdal tak, ako som ich dostal v mazda servise pri update.
Čo to je CC_DIFP_WOA ?!
 
Informácie ku SW monitorovaniu reťaze som odovzdal tak, ako som ich dostal v mazda servise pri update.
Čo to je CC_DIFP_WOA ?!
CC_DIFP_WOA = Actual difference in phase between camshaft and crankshaft (no correction) = laicky řečeno rozdíl, zobrazovaný ve stupních, mezi polohou klikový a vačkový hřídele v důsledku vytahanýho rozvodovýho řetězu/řemenu

CC_DIFP_WOA můžeš sledovat na diagnostice
 
Poslední úprava:
Ahoj, mám mazdu 3 BL ročník 2011, diesel 2,2 136kw, najeto necelých 70 tis. km. Chtěl bych se zeptat, kdy je ideální měnit rozvody, děkuju za odpovědi.

A nebo ideálně, jak to poznat, kdy je už nutná výměna.
 
Poslední úprava moderátorem:
Back
Top