• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Zadírání výfukových vaček motoru 2.2 Skyactiv-D (SH)

Nahasapimapetilon

výkonný člen KLANu
161
Dneska a vcera se mi dostalo z dvou na sobe nezavislych zdroju informace o Zadirani vacek na naftovych motorech SkyActiv. Takze bych si na to dal panove pozor. Jde o to, ze vacky oteviraji ventily dvouma zpusobama v zavislosti na zatizeni. V jednom rezimu je tam valivy element (nejaka rolna) a v druhem je to po staru trenim. A kvuli pouziti nedostatecne tvrdeho materialu vacky se vytvori piliny, ktere pak putuji do turba a nasleduje zadreni turba a vacky. V Mazda servisu to kontroluji pri garancce tak, ze se podivaji na sytko v olejove vane, a pokud je ok, tak to neresi a nechavaji bezet. Aktualne by na to mela byt nova vacka s jinym materialem.

http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=2&t=19295
A udajne je to i v novem svete motoru. Zkusim to vyfotit a dat sem.

Davam jen pro info naftakum. :)
 
na posledním sraze to hojně probíral Max6 s Markem, co má právě tenhle motor ... slušnej šlenrdyján
 
Někde jsem myslím četl, že za to částečně( nebo zvětší části) může olej bez popelových aditiv, o které oleje přišly kvůli DPF.
 
pokud se nepletu, jedná se o nevhodný materiál z kterého je vačka vyrobená... smrt motoru pak nastane tím, že se dostanou každého koutku motoru mikročástice z tý vačky
 
Z MC: od uživatel gutpavel
Tady jsme právě o přidřených vačkách motorů Skyactive D popsali "stohy papírů". Mě překvapilo, že zde tento článek skoro zapadl, protože je to ovlastně ofiko venku a dokonce vůči Mazdě velmi nemilosrdně. Abych citoval Dr. Diesel: problém je v konstrukčním řešení motoru, kdy se místo vahadel s rolnami použily na krajích vahadla kluzná (s třecími plochami), která si nerozumí s požadavkem na bezpopelnost motorového oleje. Vačky z odolnějšího materiálu zavedené od 17. září 2013 a jemnější olejové fitry z téhož období nemusí být definitivním řešením. I po výměně vačky, vahadla, vývěvy a obou turbodmychadel není jisté, jaké škody mezitím napáchaly špony na ojničních ložiskách či válcích....Svět Motorů - DIESEL 1/2015, str.58, Kč 39, v každé trafice či u benzínek.

Každopádně tak jako tak, je to velký problém pro majitel těch motorů.
 
Takze, ono to neni asi chybnym postupem pri vyrobe vackovy hridele. Ale konstrukce samotna je zalostna a k tomu se priskupi dalsi vlivy a pruser je na svete. No. Naftovy motor opravdu nebrat. Me jako strojare urcite neuklidni "jemnejsi filtr" a "odolnejsi" material. Tady je podcenili konstrukci danyho mechanizmu.
 
Každopádně všichni majitelé 2,2D jednoduchý návod. Nastartujete auto na neutrál a 3-5x sešlápnete naplno brzdový pedál. Pokud se vám pedál nepropadne, tak můžete být zatím klidní. Pokud se propadne, tak okamžitě do mazdy!! (piliny ucpávají i brzdový válec (stručně řečeno)). O tomto problému se ví a platí na něj záruka. Bohužel co mám zatím informace, tak se vymění pouze inkriminované díly za nové a jede se dál. O nových vačkách jsem neslyšel, takže takové řešení "chvíli jezdi a potom už nás po záruce nezajímá co se stane". (rád bych se mýlil, moje info je už nějaký ten měsíc staré :) )
No a teď je v mazdě svolávačka ohledně posilovače brzd. Takže komu přišel dopis, tak se samozřejmě jedná o tohle zkoušení brzdového pedálu. Samozřejmě vše v tichosti a bez zbytečného humbuku. No a komu zjistí propadnutí pedálu, tak samozřejmě potom další dopis, že se musí na výměnu a tam proběhne výměna vaček a všeho co bylo postiženo.
To tak ve stručnosti k problematice :cool:
 
...zas to za cas pekne srazi cenu naftovych Mazd jako ojetin. Akorad benziny budou za randal, pze jich moc neni :D
 
Nojsou benzinove a urcite se bude dat sehnat. Naftovou bych nechtel ani pred tim. :D jenom Naturale nerozumim jedny veci. Jakou souvislost ma brzdovej valec s olejovym okruhem? On je mazanej?
 
Nahasa...nebojak. Benzinovych asi moc nebude. Soudim podle GH, taky k mani moc nejsou.

Ale urcite dobra poznamka, jaka je spojitost.
 
Bude, protoze znam dost lidi co ted kupovali nebo kupujou novy auta a i lidi co mely naftaky uz je nechtej, protoze kvuli euro6 je tam hodne kurvitek, ktery jsou drahy kdyz se vysypou a lidi laka ten benzinovej dvoulitr. Tata ho ma v CX-5 a u nas v ulici parkuje jedna 6ka v plny polni a taky beno.
 
Tak to je dobra zprava. Nakonec to dochazi i me, ze naftovy motor je mimo mísu v dnesnich normach. Sob jsou posledni kamna.
 
Taktéž kvůli Euro výmyslům je GH poslední nafťák ;) Kór, když skyactiv benzíny jezdí za tak málo :cool:
K tomu brzdovému pedálu. Předávám pouze info, jinak jsem spíše teoretik :) Každopádně až se sem přihlásí třeba Honza (MAX6), tak určitě poskytne plnohodnotnou odpověď ;)
 

Podobná vlákna

Back
Top