• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Zatekani do auta, mokra stropnice, voda v kufru

Ahoj, pořád řeším to zatékání - vypadá to, že to teče někudy pod tím plastovým prahem zadních dveří, ve kterém je otvor pro zámek dveří, ale jde to spíš plechem, co je pod ním, jsou tam dva takové duté falcy (jedním jde kabel k nárazníkovým senzorům). Nevíte někdo prosím, jak tenhle práh sundat? Zkoušel jsem za něj brát, má trochu vůli, jakožeby se dal vytrhnout, ale mám strach, abych nezničil nějaké západky a pak už to nešlo normálně nasadit.

Jinak mám tip pro další podobně postižené, jak zjistit, kudy teče - není to 100%, ale funguje to jako navádění (např. jestli to je zleva nebo zprava)
1) vezměte klasickou žlutou maskovací papírovou pásku, alespoň 2cm širokou
2) z pásky utrhněte pruh dlouhý podle potřeby
3) v lékárně nebo drogerii si sežeňte krystalický hypermangan (manganistan draselný)
4) posypte zlehka střed pruhu pásky po celé délce, kterou chcete použít pro detekci - musí zůstat trochu lepidla po stranách
5) pásku nalepte na plech kufru v místech, kde chcete detekci, není to potřeba nějak extra fixovat, jen aby se to neodchlíplo, je potřeba trochu volnosti, aby tam mohla zatéct voda
6) kontrolujte co nejdřív při dešti, místo, kudy přichází voda začne fialově barvit

Ještě k předchozímu - jak jsem tu viděl fotku odstrojeného zadku auta, vidím tam 4 oplastované vstupy asi pro nárazník? To by mohlo být místo, kudy mi to tam jde, protože stružky vody šly vertikálně někde z těch míst... kdyby to bylo světlo, tak bych to čekal v těch prostorech, kde je hever...

jinak někde jsem tu četl, že v prostoru pro rezervu má být odtok, ale já tam nic takového nevidím, jen dva velké gumové terče a středový úchyt a polep dna. Odtok by ten problém s vodou značně vylepšil, ale do dna vany se mi fakt vrtat nechce :/ A nebo ten odtok nevidím...
 
Myslel jsem, že ty gumové terče vyloupnu, že to je právě něco jako zátka, ale nepovedlo se mi to.
 
Díky celodennímu dešti a tomu, že můžu auto kontrolovat průběžně jsem našel, kudy to teče do prostoru rezervy. Je to symetricky na dvou místech, zpod plechových falců pod prahem dveří. Netuším, jestli je tato dutina, která tamtudy probíhá, spojená se světly, nevíte někdo? Z jedné fotky tady na fóru to tak vypadá, ale taky mě napadlo, jestli by nemohla voda jít těmi oplastovanými zásuvkami pro nárazník? Ale přijdou mi spádově stranou toho, jak jde voda po karoserii... V nejhorším budu muset fakt celý kufr odstrojit a hledat dál.

mazda_kufr_voda.jpg back_01.jpg
 
Ahoj, zatékání jsem řešil dlouho taky a doporučuju taky (všem) po těch letech co GH už mají přetěsnit hagusy... dával jsem těsnění na okna... díky tomuhle vláknu teda ještě kouknu pod zesilovač jestli nemám bazén, teď mi auto dělá už nějakou dobu fakt zle, tak mám zítra celý den na bádání.
 
Mně tedy přetěsnění hagusu nepomohlo a musel jsem přetěsnit i levý zadní spoj mezi střechou a zadní čtvrtkou. Při otevřených 5 tých dveřích jsem zatmelil spoj mezi plechy na levé straně. Od té doby je stropnice suchá.59e94c3113a8dc1d1098de3a2fd17e3a.jpg

Odesláno z mého SM-G970F pomocí Tapatalk
 
Hm, začínám mít pocit že u mě taky ne... :( mimochodem, po vyřešení (ideálně během) zajistěte aby konektory byly ochráněný před korozí... včera jsem všechny možný procházel a všechny byly načatý...
 
Jinak já bez vědomí, že se tu tohle řešilo se s vodou na stropnici už peru nějakou dobu a mám za sebou zatěsnění hagusů (kombík) ale teče to stále... voda se objevuje nad dveřmi řidiče a někdy mám pocit že jde od předního skla (asi po tom co jsem zatěsnil hagusy - předtím to bylo spíš nad dveřmi). Je fakt, že mám horní hranu skla orezlou, takže to jde asi pod sklem, dlouho jsem tomu nevěřil ale asi je to nejlogičtější vysvětlení. Skvělej pocit nechávat tohle řešit v zimě s originálním (a stále dobrým sklem)... : unamused:

1703152771059.png
 
Nevíte prosím někdo kód té šedomodré barvy na plechu? (např. v místě pro rezervu)

Tak tá žiadny kód nemá - je to "základovka", ktorá sa lakuje elektroforézou pri ponore auta do vane s lakom. Tzv. Ecoat alebo cathodic electrodeposition.
 
Tak tá žiadny kód nemá - je to "základovka", ktorá sa lakuje elektroforézou pri ponore auta do vane s lakom. Tzv. Ecoat alebo cathodic electrodeposition.
Děkuji za seznámení s technologickým postupem, to jsem nevěděl :)
Položím tedy svou otázku jinak:
Nevíte, jaká je barva podobná téhle?
Mam v kufru u subwooferu trochu povrchové rzi (zapomenutá voda) a po zbrouseni a odrezovaci bych rád, aby to vypadalo dobře.
 
Asi by som to vyskúšal šedým plničom v spreji.
Farbu s veľkou pravdepodobnosťou netrafíš, ale v kufri by to nemuselo vadiť.
Niečo takéto možno:
Plnič jako finální úpravu? To bych nedával.... plniče natahují vlhkost, když se nenalakují, tak povrch začne brzo reznout... určitě bych volil prostě šedou barvu ve spreji - něco s odpovídajícím odstínem.
 
Pozri, Mazda nemala problém nechať na tých miestach čistý ecoat, ktorý je síce anikoróznym základom autolakov, ale bez ďalšej vrstvy je nanič.
Ak sa použije niečo 2K s epoxidovou matricou, tak to môže byť krycia farba, plnič, hocičo.
 
Back
Top