• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Závidí vám někdo vaše auto?

pkadecka

výkonný člen KLANu
247
Pro některé poznámky některých lidí nemám jiné vysvětlení než že mi auto závidí (vědomě nebo podvědomě) a snaží si ho nějak zošklivit.

Typické je takovéto "už si šetříš na náhradní díly? na mazdu jsou drahý..."

Táta má oktávku (jedničkovou, ale tour, kupoval jako novou, s 1,9 TDI asi 77kW) a když jsem ho nechal projet, tak měl furt takový blbý kecy, jakože to nejede a že je zvyklej s oktávkou jezdit skoro na volnoběh a když tam na to šlápne, že to jede, ale v mazdě nic...

Jako v tý bajce o lišce a hroznech.
 
Přitom si člověk říká, co by mi tak mohli závidět, když je to vlastně deset let starý auto...
 
Tak von taky říkal kromě úvodního "kde jsi na to vzal?" taky uznale "vypadá to pěkně" a taky "ty koně to má". Mám teď vlastně v rodině nejvíc koní pod kapotou, brácha má mondeo s 1.8 tdci asi 90kW (a mondeo je těžší).
 
Závidí vám někdo vaše auto? - Ano a z 90% to jsou socky který něchtějí ani chodit do práce. A tyhla samý lidi závidí,pomlouvají a zošklivují úplně všechno a všem.
Konec mého vyjádření :D
 
Jo, pak jsou ještě lidi, co mají připomínky ke spotřebě: "dvoulitr benzín, to bude žrát i trávu u cesty" nebo "to budeš furt jenom stát u benzínky", většinou se jedná o majitele oktávek TDI. Na to jsem odpovídal "tankuju tak dvě nádrže za měsíc, kolik jich bereš ty? aspoň pět, šest, né?" - Odpověď byla: "to jo, ale já hodně jezdím"...

A pak jsou lidi rozumní, kteří chápou, že těch 8-9 litrů na sto je pro tak velké auto a s velkým podílem městského provozu úplně normální. Nějaký turbodiesel by nebyl zas o tolik úspornější, navíc by byl při těch krátkých městských pojížďkách furt studený a tím víc by žral a tím víc by to motoru škodilo.
 
Táta má oktávku (jedničkovou, ale tour, kupoval jako novou, s 1,9 TDI asi 77kW) a když jsem ho nechal projet, tak měl furt takový blbý kecy, jakože to nejede a že je zvyklej s oktávkou jezdit skoro na volnoběh a když tam na to šlápne, že to jede, ale v mazdě nic...
Zase tohle bych mu nutne nebral za zle. Kdyz jsem si vybiral ted auto ja, tak jsem mel stejne pocity. Mel jsem do te doby jen Ford Focus 1.8 (myslim) TDCI s 85 kW (toho jsem nahrazoval Mazdou) a druhe auto mam Octavku 2 1.6 TDI, 77 kW. A kdysi jsem jezdival sluzebnim Ford Focus 2 s 1.6 TDCI. Ale kdyz jsem zkousel ruzna auta, tak jsem treba jezdil s Kia Ceed a me to prislo strasne slabe, ze to vubec nejelo. A pritom to byla 1.6 GDI s 99 kW.

Jenze ja zvykly na turbodiesel "od malicka" :) jsem s tou atmosferou nedokazal poradne jet. Radil jsem pri 2500 otackach a tak. Takze to proste pocitove bylo line, ale chyba byla ve me.
 
Na tom jsme se taky shodli, že když je dlouhodobě zvyklej na TDI, že s benzínem neumí jezdit. On taky s tou oktávkou jezdí fakt na hodně nízký otáčky, tj. klidně 50 km/h na pětku, motor to sice dá, ale celý auto už nepříjemně (aspoň pro mě) drnčí. A připadá mi, že není jedinej, kolega z práce to samý, taky má vlastní auta jenom diesly.

Já jsem naopak vlastní auta měl jenom benzínový, focus 1.6 jezdil slušně, ale pro lepší akceleraci jsem ho musel vytočit a klidně podřadit i na trojku. A Mazda je proti němu raketa.
 
No jo, to je presne ono. Na ten zatah z nizkych otacek si clovek rad zvykne, co naplat.

Ale ja jsem ty uplne nizke otacky nemel rad nikdy, ikdyz jsem vzdy jezdil s turbodieselem. Jak rikas, na muj vkus se to uz klepe/vibruje a motor nezni prijemne. Takze ja i s tema dieselama jezdil okolo 1600+ otacek, kdy to bylo tak akorat. Coz stejne znamenalo jezdit v obci 50 km/h na trojku.

Jinak oni se Ti budou smat, ze Ti to zere travu kolem silnice, ale ta jejich jizda "na volnobeh" se jim za chvili vrati v cene vymeny dvouhmotoveho setrvacniku (samozrejme pokud se toho nezbavi driv) a pak uz ta trosku vyssi spotreba nevypada v souctu tak hrozne :D.
 
Mě mojí mazdu na začátku obdivovali,ale po pár měsících zjistili ze to neni tak horky :) takže se jim potvrdilo,japonec na konec :)

Odesláno z mého HUAWEI P7-L10 pomocí Tapatalk
 
Copak, auto se začalo sypat? Já mám auto dva měsíce a kromě výměny oleje jsem do servisu nedal ani korunu a počítám, že to tak zůstane navěky, japonci jsou přece držáky :D

(Pravda něco málo budu muset investovat do oprav a prevence koroze, protože i když to nevypadá, tak sem tam se něco najde. Třeba v místě, kde je přidělaný křídlo.)
 
Narazil sem na slabší kousek,ale díky pár sikovnym lidem a pár tisícům se to zachránilo a auto dělá co má :) ale byly to nervy ;)

Odesláno z mého HUAWEI P7-L10 pomocí Tapatalk
 
Tak je potreba rict, ze Jamija koupil dovozove auto bez historie, ktere bylo proste vydojene a navic diesel. Ale uz jezdi:)
 
No jo, to je presne ono. Na ten zatah z nizkych otacek si clovek rad zvykne, co naplat.

Ale ja jsem ty uplne nizke otacky nemel rad nikdy, ikdyz jsem vzdy jezdil s turbodieselem. Jak rikas, na muj vkus se to uz klepe/vibruje a motor nezni prijemne. Takze ja i s tema dieselama jezdil okolo 1600+ otacek, kdy to bylo tak akorat. Coz stejne znamenalo jezdit v obci 50 km/h na trojku.

Jinak oni se Ti budou smat, ze Ti to zere travu kolem silnice, ale ta jejich jizda "na volnobeh" se jim za chvili vrati v cene vymeny dvouhmotoveho setrvacniku (samozrejme pokud se toho nezbavi driv) a pak uz ta trosku vyssi spotreba nevypada v souctu tak hrozne :D.
Není nad zátah vocpoda a tzv. turbodieselový přískok... (http://dfens-cz.com/do-it-budweis-style/) :) Já jsem s diesely celý život jezdil tak, aby otáčky při přeřazení nahoru nikdy nespadly pod otáčky maximálního momentu, pže mi to přijde tak nějak logické.
 
Nová auta řidiči napovídají, jak má řadit. Cíl je ale jenom co nejnižší spotřeba, takže to řidiče učí řadit takhle debilně, tj. příliš brzo.
 
Nová auta řidiči napovídají, jak má řadit. Cíl je ale jenom co nejnižší spotřeba, takže to řidiče učí řadit takhle debilně, tj. příliš brzo.
Já myslím, že tak začali řadit už v době, kdy se fetišem stala Octavia nebo dokonce Passat TDI, tedy před bezmála 20 lety. :D
 
mne auto nikto nezavidi, aspon teda tak nejako vedome, ze by mi to davali najavo, ale v praci sa mi stala taka mysteriozna prihoda... mame tam priradene parkovacie miesta na streche, ale so svojou starou vrazdou 626 som parkoval na novom vzdialenejsom parkovisku pri jedalni, ktore tam vybudovali na mieste po dechtovej jame
so spravcom arealu som sa vtedy telefonicky bavil, ze ked sa tam vybuduju nove miesta tak nie je problem tam parkovat a parkoval som tam asi 2 roky na tom stejnom jednom mieste a nikomu to nevadilo... fast forward, minule leto som kupil kubajsovu zlutu sestku a zasa som parkoval ako som bol zvykly, trvalo asi mesiac, nez som dostal telefonat od spravcu, ze mi bol zruseny vjazd do arealu, lebo neparkujem na mieste kde mam
ked som mu vravel, ze ved sme sa domluvili, ze nie je problem tam parkovat, tak si na nic nespominal, tak som si pomyslel chlapce ty si inde no a uz v areali neparkujem :)
 
Tak já musím za sebe říct, že jsem tohle v mém okolí nezpozorovala....Možná proto, že leasing na auto není moc záviděhodný :D
 
No a v čem je to rozdíl? Možná bych mohla být naopak v těžší situaci v tom, že by si mohl někdo namlouvat, že mám bohaté rodiče nebo přítele, kteří mi auto mohli třeba koupit??? A pak by možná byl už důvod závidět... Pro mě je to už druhé fungl nové auto, tak už to asi nikdo ani neřeší...
 
Rozdíl je v tom, že jsi holka. Chlapi tě budou obletovat, flirtovat s tebou a skládat komplimenty, ale rozhodně nebudou ani naznačovat, že sis koupila krám, co se sype, jsou na to drahý díly, navíc to hrozně žere a nejede to. A že by ti nějakej vrátnej zakázal parkovat v areálu, to taky nehrozí ;)

A nevim přesně, jak to maj holky mezi sebou, ale pokud jde vo auto, tak ti ho spíš pochválej než aby komentovaly nějaký technický věci, ať už pozitivně nebo negativně... protože tomu v 99% ani nerozuměj.

Prostě vy ženský to máte v mnoha věcech jednodušší ;)
 
Back
Top