• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Novinky Mazda

Krom elektrického sedanu Mazda EZ-6 byl představen na pekingském autosalonu i působivý koncept SUV Mazda Arata, který je nejspíš předzvěstí očekávaného modelu EZ-60. Arata v sériovém provedení má být přímým konkurentem velmi známé Tesly Model Y. Vzhled představeného konceptu, který vychází pochopitelně z designového jazyku Kodo, popisuje Mazda jako oduševnělý, futuristický a moderní. Na první pohled Arata zapůsobí malými okny, osvětlenou přední maskou, elegantními předními i zadními světly, bíle svítícím nápisem Mazda na bocích i na zádi v červeném a dominantním spoilerem, který je svisle rozpůlený třetím brzdovým světlem. Jelikož jde o koncept, má místo zpětných zrcátek kamery, zapuštěné vnější kliky a chybí i zadní stěrač. To by se...
Design patří k ústředním atributům značky Mazda. Svoji oddanost funkční kráse, kterou demonstruje oceňovaný designový sloh "KODO - Duše pohybu", Mazda nyní stvrzuje účastí na milánském týdnu designu. Ten se koná od 9. do 14. dubna a Mazda pro něj připravila speciální výstavu. Její součástí bude i nová Mazda6 se svými úchvatnými liniemi ve stylu KODO. Výstavní prostor Mazda Con-Temporary Space (MACS), umístěný v městské části Zona Tortona, je kulturní fórum pro prezentaci moderního umění a designu v různých podobách. Od jeho otevření v lednu se na MACS objevují různé veřejné výstavy italských umělců, jejichž hlavními tématy jsou "pohyb" a "duše pohybu". Nová Mazda6 je trvalou součástí instalace po celou dobu, kdy bude MACS v provozu...
Mazda 626 (GF/GW) pomalu a jistě dosluhuje a automobilka připravuje zcela novou éru modelů. Než však dojde na samotnou premiéru mainstreamových vozů střední třídy, je potřeba ukázat „showcar“, který tzv. odstartuje novou kapitolu Mazdy. Proto se v roce 2002 představuje na pařížském autosalonu elegantní koncept Mazda 6 MPS. Kdo čte náš magazín pravidelně, jistě si vzpomene na úplně první koncept s označením MPS, a sice Mazda 626 z roku 2000. Nicméně, zpátky ke konceptu z Paříže! Studie 6 MPS byla navržena v Evropském centru výzkumu a vývoje značky Mazda, sídlící v německém Oberurselu. Přední část vozu dostala novou pěticípou masku chladiče a podobné nasávání vzduchu jako RX-8, proto aby prezentovala sportovní vytříbenost v kombinaci se...
Přijde mi, že s každým rokem přibývá i počet anket o auto roku. Mezi ty populárnější patří pochopitelně evropská či světová anketa Auto roku. Ale pak tady jsou i další ankety, které si prozatím budují své jméno a jednou z nich je Women’s World Car of the Year (Ženské auto roku). Ovšem nás skalní fanoušky Mazdy bude letošní ročník extra zajímat, neboť v ní uspěla a ne jednou. O titulu Ženské auto roku rozhodovala početná porota z 30 různých zemí, kde nechyběli i dva zástupci z Velké Británie, a hodnotila na nominovaných vozech jejich estetický vzhled, praktičnost, bezpečnost, dopad na ekologii a zůstatkovou hodnotu. Celkovým vítězem letošního ročníku, který byl vyhlášen na autosalonu v Dubaji, se stala Mazda 3. Krom toho zvítězila...
V průběhu léta letošního roku se představila nová Mazda 3 Turbo, která se ukázala poprvé na americkém trhu. Automobilka řekla hned ze začátku, že nejde o hot hatch, ale dle techniky by jim klidně mohl být. I když se rozšiřuje poslední dobou kategorie hot hatchů, Mazda se s 3 Turbo vydala jiným směrem. Přesněji, než se honit za počtem koní a ovladatelností na úkor pohodlí jako tomu bývá u hot hatchů, dala vozu výkonný motor, pohon všech čtyř kol a automat. Teď Mazda odhalila údaje ohledně zrychlení, jak je na tom „oturbená trojka“? Pod kapotou se nachází přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,5T Skyactiv-G o výkonu 254 koní a točivém momentu 433 Nm při použití prémiového 93oktanového paliva. Pokud bude natankován standardní 87oktanový...
V průběhu léta letošního roku se představila nová Mazda 3 Turbo, která se ukázala poprvé na americkém trhu. Automobilka řekla hned ze začátku, že nejde o hot hatch, ale dle techniky by jim klidně mohl být. I když se rozšiřuje poslední dobou kategorie hot hatchů, Mazda se s 3 Turbo vydala jiným směrem. Přesněji, než se honit za počtem koní a ovladatelností na úkor pohodlí jako tomu bývá u hot hatchů, dala vozu výkonný motor, pohon všech čtyř kol a automat. Teď Mazda odhalila údaje ohledně zrychlení, jak je na tom „oturbená trojka“? Pod kapotou se nachází přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,5T Skyactiv-G o výkonu 254 koní a točivém momentu 433 Nm při použití prémiového 93oktanového paliva. Pokud bude natankován standardní 87oktanový...
Mazda chystá nejspíš další bombu! Nedávno jsem Vás informoval o registraci patentů k novému modelu využívající rotační motor a hybridní techniku. Teď však přišel s nečekanou zprávou deník CarBuzz. Mazda prý údajně pracuje na dvoudveřovém kupé na základech současné „trojky“. V současné době si lze koupit Mazdu 3 jako pětidveřový hatchback nebo čtyřdveřový sedan. Pokud bych šel do detailu, tak i jako crossover, neboť CX-30 jezdí na platformě „trojky“. CarBuzz však pátral v patentových dokumentech na daných úřadech v USA i Evropě a našel velmi zajímavé materiály ohledně dvoudveřového modelu. Dokumenty byly podány v červnu roku 2021 a zveřejněny tento měsíc, ale už v červenci 2020 dostaly interně označení, aby byly zpracovány co nejdříve...
Ruku na srdce, Mazda zaostává za konkurencí v elektrifikaci svých modelů. V současnosti nabízí pouze MX-30, avšak s malým dojezdem, a plug-in hybridní CX-60. Odlišná situace není ani na americkém trhu, kde se představí příští měsíc první plug-in hybridní model CX-90 pro tamní zákazníky. Nedávno zveřejněné patenty portálem The Drive však ukazují, že značka pracuje na platformě pro elektromobil velikosti Mazdy 3 Sedan. Mazda jako samostatná automobilka si nemůže dovolit takové investice do elektrifikace jako jiné značky, ale to neznamená, že by ignorovala současné trendy. Nový kompaktní elektrický sedan, který je vyobrazen na zveřejněných patentových snímcích, by mohl nahradit současnu „trojku“. Životní cyklus generace BP by měl končit...
Ač se to nezdá, současná Mazda 3 (BP) jezdí po silnicích už přes rok a byla prvním modelem, který dorazil na trhy s revolučním motorem Skyactiv-X. Zpočátku byly v konfigurátoru Mazdy 3 pouze dvě pohonné jednotky – Skyactiv-G122 a Skyactiv-X180, ale nedávno se k nim přidal ještě Skyactiv-G150. Dočkáme se časem dalšího rozšíření motorové palety? Vypadá to, že ano… Mazda se stále snaží udržet při životě atmosférické motory, a to i navzdory evropským směrnicím skrz emise. Ale samozřejmě fajnšmekři by uvítali i možnost volby mezi atmosférickým a přeplňovaným motorem, což jim Mazda možná brzy splní. Server Jalopnik přišel totiž se zprávou, kde jsou k vidění nejen screenshoty z extranetového systému Mazda USA, ale také informace o příchodu...
Koncem loňského roku jsem zveřejnil na stránkách informace o tom, jak Mazda provedla změny v portfoliu, ale také ceníku i pro český trh. Namátkou mohu třeba zmínit, že Mazdu 3 si už nelze zakoupit od nového roku s dieselovým motorem a místo něj dostala silnější zážehový motor. A k němu nedávno automobilka odtajnila bližší informace. Hned na začátek je důležité zmínit, že novou motorizaci nedostala jenom Mazda 3, ale také poslední novinka CX-30. Při uvedení obou modelů byly k dispozici jenom dvě zážehové pohonné jednotky – běžná G122 a pak revoluční X180. Teď je tomu ale jinak, neboť Mazda představila nový konvenční agregát G150 a zařadí se tak mezi dvě zmíněné motorizace. Nový benzínový čtyřválec 2,0 Skyactiv-G v kombinaci se...
Mazda 2 je bezpochyby nejmenším modelem evropského portfolia značky a nabízí se výhradně jako pětidveřový hatchback. Napadlo by Vás, že se prodává jinde i v jiném počtu dveří? Takovým příkladem je mexický trh, kde segment malých aut tvoří více než polovinu všech vozů a nabízí se zde Mazda 2 jako čtyřdveřový sedan. A ten právě prošel také faceliftem, stejně jako nedávno tradiční hatchback. Proč se inovovaný sedan představil právě v Mexiku, je asi tím, že se zde bude i vyrábět v tamním závodě. Pětidveřový hatchback se odhalil začátkem letošního roku v Japonsku, psal jsem o tom zde. I sedan se dočkal přepracované masky s trojrozměrným vzorem, nových světlometů a revidovaným nárazníkem s decentním chromem. Vzadu jsou sice stejné...
Ač se to nezdá, současná generace Mazdy 2 se představila v roce 2014, tedy před devíti lety, a své první modernizace se dočkala až v roce 2020. Ta přinesla různá vylepšení na exteriéru, ale i v interiéru. Teď nastává čas na další facelift, i když by se spíš očekávala nová generace, jenže ta by zřejmě nebyla rentabilní. Během posledních dvou let kolovaly nepotvrzené zprávy z Japonska o tom, že nová Mazda 2 dorazí s novým úsporným tříválcovým motorem a na nové platformě. Debut se očekával v roce 2022/2023, ale nakonec došlo pouze na facelift (možná právě kvůli té rentabilitě). Mazda 2 přijíždí, prozatím na japonský a australský trh, s novou maskou, která může být buď v černém síťovaném odstínu, anebo s panelem v barvě vozu (evokuje to...
První generace MX-5 (NA) je zkrátka ikonou, o tom není pochyb. To však nebrání tomu, aby se stala základem pro nějakou úpravu. Takhle nějak mohla přemýšlet i nově založená italská společnost Gorgona Cars, která předělala japonský model na speedster a nutno říci, že vypadá výborně. Za společností Gorgona Cars, která má sídlo v Římě, stojí automobilový inženýr David Gallian a motoristický novinář Omar Abu-Eideh. Společně se tak pustili do projektu, který by vylepšil kultovní MX-5 a zároveň zanechal její původní filozofii. Premiéra jejich konceptu NM (Naked Monoposto) se uskutečnila během dosud největší přehlídky vozů MX-5 na autodromu v Modeně. Koncept NM vychází samozřejmě z první generace japonského roadsteru, avšak dostal mnoho...
Takzvané swapy motorů nejsou žádnou novinkou na automobilové scéně, kdy jde v podstatě o to, že původní motor z výroby je nahrazen lepším, byť třeba i od jiné automobilky. V Americe se však teď pracuje na Mazdě RX-7 (FD), která dostane místo tradičního rotačního motoru nedávnou novinku od Dodge. Avšak fanoušci japonských aut to mohou brát třeba i jako svatokrádež, nebo nebude snad tak zle? Za vším stojí Rowdys Garage, který vyndal ze zmíněné japonské ikony Wankelův motor a má v plánu jej nahradit osmiválcem Hellcat. Údajně jde prý o první počin na světě, kdy Hellcat míří do RX-7 místo klasického motoru 13B. Není překvapením, že instalace osmiválce bude velmi náročná, protože autor nápadu musel například snížit hřeben řízení, aby...
Takzvané swapy motorů nejsou žádnou novinkou na automobilové scéně, kdy jde v podstatě o to, že původní motor z výroby je nahrazen lepším, byť třeba i od jiné automobilky. V Americe se však teď pracuje na Mazdě RX-7 (FD), která dostane místo tradičního rotačního motoru nedávnou novinku od Dodge. Avšak fanoušci japonských aut to mohou brát třeba i jako svatokrádež, nebo nebude snad tak zle? Za vším stojí Rowdys Garage, který vyndal ze zmíněné japonské ikony Wankelův motor a má v plánu jej nahradit osmiválcem Hellcat. Údajně jde prý o první počin na světě, kdy Hellcat míří do RX-7 místo klasického motoru 13B. Není překvapením, že instalace osmiválce bude velmi náročná, protože autor nápadu musel například snížit hřeben řízení, aby...
Vývojáři Mazdy byli oceněni za zdokonalení technologie filtru pevných částic Druhé ocenění bylo uděleno za rekordní kompresní poměr a snížení tření u zážehového motoru Nová generace zážehového motoru Mazdy je vyzdvihována jako příklad mimořádně úsporného motoru budoucnosti Konstruktéři společnosti Mazda Motor Corporation dnes na 62. setkání Sdružení japonských automobilových konstruktérů obdrželi dvě ocenění za technický pokrok. Slavnostní ceremoniál s předáváním cen se konal v jokohamském kongresovém centru. Jedna skupina vývojových techniků Mazdy byla oceněna za zlepšení účinnosti filtru pevných částic (DPF), další za rekordní hodnotu kompresního poměru – a snížení tření – u nového zážehového motoru Mazda SKYACTIV-G. Sdružení...
Britský Autocar zveřejnil prohlášení, které jim zaslalo samotné britské zastoupení Mazdy. Ač se to místním obyvatelům líbí či ne, prodej Mazdy 6 byl ukončen a nelze si ji už pořídit jako novou. Je to smutný, ale logický krok, neboť se zkrátka neprodává. Mazda 6 se nabízela na britském trhu v provedení sedan i kombi, a to s motory 2,0 a 2,5 Skyactiv-G, které bohužel od novějších agregátů nenabízely žádnou možnost elektrifikace. V současnosti se chce britská Mazda zaměřit na vozy, které jsou u ní populární, a sice dieselová a plug-in hybridní CX-60 a nepochybně i CX-5. Automobilka prodala ve Velké Británii celkově 169 123 kusů modelu 6 ve třech generacích. Ta první, kde byla součástí nabídky i sportovní verze MPS, se představila v...
Málokdo by to řekl, ale letos je tomu už 10 let, co Mazda oznámila, že s ohledem na špatné prodeje a nekonkurenceschopnost ukončí výrobu sportovního modelu RX-8. Záhy však chtěla své zákazníky utišit, protože se prý mohou těšit na nástupce, který bude revoluční. Máme rok 2021 a nástupce nikde, nebo…? Mazda si to udělala u fanoušků ještě horší i tím, že představila úchvatný koncept RX-Vision, který má mimochodem taky už šest let po premiéře, a velké naděje začaly mít reálné obrysy. Jenže opak se stal zase pravdou…sériový RX-Vision nikde! Ovšem letos to začíná celkem nabírat na obrátkách, neboť se konečně ukazují také nějaké patentové obrázky. Prvně se ukázala část přední nápravy pro nějaký sportovní model, potom nová loga odkazující na...
Back
Top