• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 MPS Concept – Jediný svého druhu

Mazda 626 (GF/GW) pomalu a jistě dosluhuje a automobilka připravuje zcela novou éru modelů. Než však dojde na samotnou premiéru mainstreamových vozů střední třídy, je potřeba ukázat „showcar“, který tzv. odstartuje novou kapitolu Mazdy. Proto se v roce 2002 představuje na pařížském autosalonu elegantní koncept Mazda 6 MPS.

Kdo čte náš magazín pravidelně, jistě si vzpomene na úplně první koncept s označením MPS, a sice Mazda 626 z roku 2000. Nicméně, zpátky ke konceptu z Paříže! Studie 6 MPS byla navržena v Evropském centru výzkumu a vývoje značky Mazda, sídlící v německém Oberurselu. Přední část vozu dostala novou pěticípou masku chladiče a podobné nasávání vzduchu jako RX-8, proto aby prezentovala sportovní vytříbenost v kombinaci se silnou dynamikou.

mazda6_mps_concept_2-1024x768.jpg

Na konceptu nelze přehlédnout přední nárazník s většími průduchy, zadní spoiler a dominantní difuzor, ale také rozšířené podběhy kol, ve kterých se vyjímají 18palcová litá kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport o rozměru 245/40ZR18. Pomyslnou třešničkou na dortu je pak nový typ laku Silver Storm, který údajně svým jemným leskem vytváří pocit vysoké kvality.

Stejně jako exteriér, tak i interiér byl navržen s důrazem na kvalitu materiálů. Důkazem jsou toho vysoce kvalitní kožené sedačky v elegantní černobílé kombinaci, ale i černě zbarvený přístrojový štít v kombinaci s modrým podsvícením. Na to, že se koncept představil v roce 2002, tak už v této době uměl nabídnout i bezklíčové vstup do vozu a především startování pomocí tlačítka.

Mazda-6_MPS_Concept-2002-1600-09-1024x755.jpg

Pod kapotu byl umístěn nově vyvinutý 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním o výkonu 280 koní při 6500 otáčkách za minutu a točivém momentu 360 Nm při 3500 otáčkách za minutu. Daný agregát prošel i všemi emisními předpisy spadající pod normu Euro IV (v USA a Japonsku pod normu ULEV). S motorem se pojí šestistupňová manuální převodovka, která údajně dobře reaguje na vysoký točivý moment a je tak vhodná pro tento typ výkonného auta.

Koncepční Mazda 6 MPS přinesla také nový systém pohonu všech čtyř kol, který je zde kombinován s aktivní regulací točivého momentu. Jinými slovy, elektronický řízený systém 4WD s rozdělováním krouticího momentu je vhodný pro výkonný model jako 6 MPS a udržuje kontakt s vozovkou přes pneumatiky i při vysokých otáčkách. Krom toho má koncept ještě samosvorný diferenciál, díky kterému schopněji zatáčí a eliminuje tak ztráty výkonu během manévrování.

mazda6_mps_concept_56-1024x768.jpg

Pokud máte v paměti sériovou Mazdu 6 MPS, určitě jste si všimli prvního rozdílu ve srovnání s konceptem. Jestli ne, prozradím – studie byla představena v karoserii liftback, kdežto 6 MPS se vyráběla jako sedan! Pak jsou samozřejmě odlišná zpětná zrcátka, ale i nárazníky a další věci jako tomu bývá při přechodu ze studie na produkční model. Sériová Mazda 6 MPS se začala vyrábět až v roce 2006, ale o tom zase jindy.

Zdroj: Mazda

mazda6_mps_concept_20-1024x768.jpg
mazda6_mps_concept_2-1024x768.jpg
mazda6_mps_concept_59-1024x768.jpg
mazda6_mps_concept_96-1024x768.jpg
mazda6_mps_concept-1024x768.jpg
mazda6_mps_concept_7-1024x768.jpg
mazda6_mps_concept_12-1024x768.jpg
mazda6_mps_concept_6-1024x768.jpg
mazda6_mps_concept_1-1024x768.jpg
mazda6_mps_concept_93-1024x768.jpg
mazda6_mps_concept_3-1024x768.jpg
mazda6_mps_concept_9-1024x768.jpg
mazda6_mps_concept_56-1024x768.jpg
Mazda-6_MPS_Concept-2002-1600-13-1024x751.jpg
mazda6_mps_concept_1-1024x683.jpg
Mazda-6_MPS_Concept-2002-1600-11-1024x753.jpg
Mazda-6_MPS_Concept-2002-1600-12-1024x754.jpg
Mazda-6_MPS_Concept-2002-1600-09-1024x755.jpg
mazda6_mps_concept_3-1024x808.jpg
Mazda-6_MPS_Concept-2002-1600-0d-1024x754.jpg
Mazda-6_MPS_Concept-2002-1600-0b-1024x753.jpg
Mazda-6_MPS_Concept-2002-1600-08-1024x753.jpg
Mazda-6_MPS_Concept-2002-1600-0c-1024x754.jpg
Mazda-6_MPS_Concept-2002-1600-0e-1024x754.jpg
Mazda-6_MPS_Concept-2002-1600-0f-1024x753.jpg
Mazda-6_MPS_Concept-2002-1600-10-1024x754.jpg
Mazda-6_MPS_Concept-2002-1600-15-1024x752.jpg
Mazda-6_MPS_Concept-2002-1600-16-1024x751.jpg

Pokračujte ve čtení...
 
6MPS pro mě vždy zůstane nádherným autem s nadčasovým designem, který byla radost řídit jak do práce, na dovolenou tak i po zasněžených okreskách. :heart:
 
Back
Top