• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

KOMENTÁŘ: Rozloučí se Mazda stylově se spalovací érou?

Málokdo by to řekl, ale letos je tomu už 10 let, co Mazda oznámila, že s ohledem na špatné prodeje a nekonkurenceschopnost ukončí výrobu sportovního modelu RX-8. Záhy však chtěla své zákazníky utišit, protože se prý mohou těšit na nástupce, který bude revoluční. Máme rok 2021 a nástupce nikde, nebo…?

Mazda si to udělala u fanoušků ještě horší i tím, že představila úchvatný koncept RX-Vision, který má mimochodem taky už šest let po premiéře, a velké naděje začaly mít reálné obrysy. Jenže opak se stal zase pravdou…sériový RX-Vision nikde! Ovšem letos to začíná celkem nabírat na obrátkách, neboť se konečně ukazují také nějaké patentové obrázky.

Prvně se ukázala část přední nápravy pro nějaký sportovní model, potom nová loga odkazující na rotační motor, ale i třeba zadní část zmíněného RX-Visionu v jiné podobě (sériové?) než ho známe. Jako, že Mazda udělá z rotačního motoru „prodlužovač“ dojezdu u elektromobilů, to je nám asi tak nějak jedno, protože starší generace fanoušků čeká na tu pomyslnou třešničku na dortu.

O té se rozpovídal před pár dny japonský web Car-Moby a nutno říct, že jeho interpretace zní velmi zajímavě! Musím však zmínit, že uvedenou zprávu berte s jakousi nadsázkou, protože nejde o ověřená ani oficiální fakta, takže realita se pak může lišit, ale také nemusí…

Testovaný prototyp rotačního motoru, který má být připraven do útrob RX-9, prý vygeneroval v roce 2019 výkon 500 koní, kdežto v letošním roce ukázal test už 630 koní. Jenomže v současnosti má dva velké problémy – nadměrná spotřeba paliva a abnormální hlučnost. Hlavní inženýři mají proto, nad čím bádat a výsledný výkon v autě by mohl mít něco kolem 550 koní. Nikde však není uvedeno, zda se pracuje s benzínem, hybridem nebo dokonce vodíkem…uvidíme.

Jak už asi tušíte, potenciální RX-9 má vycházet ze studie RX-Vision a nebudou chybět samozřejmě úpravy pro sériovou výrobu. Koncept měl například spoiler, který zakrýval i zadní světla, a to je nepřípustné pro případnou homologaci, proto se mluví o tom, že by RX-9 mohla dostat stejný typ spoileru jako měla RX-7 (FD3S). Dokonce se šíří tamtamy, že by se nástupkyně RX-8 měla představit také v provedení targa.

Ať se nám to líbí nebo ne, současná doba nenahrává ryzím sporťákům a konec konců, už ani pomalu samotným spalovacím motorům. Mazda se tak nejspíš chce rozloučit velkolepě, proto má pracovat na posledním čistě sportovním modelu. A nezapomíná ani na úspěchy v 24h LeMans s modelem 787B nebo prodeje RX-7, a tak pravděpodobně chce vzdát hold minulosti nově postaveným rotačním motorem v tom nejlepším možném modelu RX, na který se tak dlouho čeká.

Představí-li se v roce 2023 nová Mazda RX-9 s Wankelovým motorem, bude to nejenom velká sláva, ale také velký smutek. Už nikdy, opravdu nikdy, se nic podobného nepředstaví, i kdyby Mazda tolik chtěla, nastolená doba jí to zkrátka nedovolí…

Zdroj: car-moby.jp

Článek KOMENTÁŘ: Rozloučí se Mazda stylově se spalovací érou? se nejdříve objevil na Mazda News.

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top