• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Novinky Mazda

Pokud jste se někdy zajímali o Japonsko jako takové, určitě jste si všimli, že mají i speciální kategorii aut zvanou „kei car“. Jde o malá lehká auta, která musí splňovat jasně dané parametry ohledně rozměrů i motoru. Po zakoupení nabízí japonské úřady daňové úlevy, slevy na pojištění, apod. I Mazda prodávala v minulosti „kei car“, a sice pod značkou Autozam. Její model AZ-1 slaví letos třicetiny a k této příležitosti byl uspořádán v Japonsku velký sraz, samozřejmě pod záštitou Mazda Japan. Na rovinu, šlo tak zřejmě o největší setkání AZ-1 na světě od doby, kdy vozy sjely z výrobních linek. Přesněji 9. října 2022 se potkalo na předem domluveném místě 161 majitelů vozů AZ-1, přičemž plac určený pro sraz disponovalo „jen“ 121 místy...
Mazda MX-5, nejprodávanější roadster všech dob, se 15. června 2013 v nizozemském Lelystadu pokusí o další zápis do Guinnessovy knihy rekordů™. Mazda na uvedený den připravuje akci s názvem IMAX-5 2013, jejímž cílem je překonat stávající rekord v počtu vozů Mazda účastnících se společné vyjížďky. Ten byl ustaven v roce 2010 v německém Essenu, kde bylo napočítáno 459 vozů Mazda MX-5. IMAX-5 2013 se bude konat ve zkušebním areálu RDW a organizátoři doufají, že by mohlo dorazit až osm set Mazd MX-5. Vyjížďka začne o půl páté odpoledne a zavede účastníky na patnáctikilometrovou trasu mezi poldery v okolí Lelystadu. V nabídce doplňkových aktivit nebude chybět možnost otestovat nové modely Mazda s technologiemi SKYACTIV. Účastníci budou moci...
Přijde mi, že s každým rokem přibývá i počet anket o auto roku. Mezi ty populárnější patří pochopitelně evropská či světová anketa Auto roku. Ale pak tady jsou i další ankety, které si prozatím budují své jméno a jednou z nich je Women’s World Car of the Year (Ženské auto roku). Ovšem nás skalní fanoušky Mazdy bude letošní ročník extra zajímat, neboť v ní uspěla a ne jednou. O titulu Ženské auto roku rozhodovala početná porota z 30 různých zemí, kde nechyběli i dva zástupci z Velké Británie, a hodnotila na nominovaných vozech jejich estetický vzhled, praktičnost, bezpečnost, dopad na ekologii a zůstatkovou hodnotu. Celkovým vítězem letošního ročníku, který byl vyhlášen na autosalonu v Dubaji, se stala Mazda 3. Krom toho zvítězila...
Hirošima / Leverkusen, 13. května 2015 - Toyota Motor Corporation a Mazda Motor Corporation dnes podepsaly dohodu o dlouhodobém, oboustranně výhodném partnerství. Efektivní využití zdrojů obou společností umožní další vývoj a zlepšení produktů a technologií. Partnerství bude v konečném důsledku znamenat přitažlivější vozy, které budou ještě lépe vyhovovat různému vkusu a potřebám zákazníků po celém světě. Bude ustavena komise, která zhodnotí jakým způsobem nejlépe využít silné stránky obou společností. Komise podpoří širokou a smysluplnou spolupráci v řadě oblastí, včetně ochrany životního prostředí a bezpečnostních technologií. Prezident společnosti Toyota, Akio Toyoda k dohodě poznamenal: "Mazda svými technologiemi SKYACTIV a...
- Kompaktní model značky Mazda obdržel ocenění Red Dot Award 2014 - Mazda3 se rovněž probojovala do finále anket World Car of the Year (světové auto roku) a World Car Design of the Year (automobilový design roku) Praha, 24. března 2014 - Nová Mazda3 má na kontě další uznávané mezinárodní ocenění. Kompaktní hatchback japonské značky získal prestižní cenu „Red Dot Award: Product Design 2014“. Navíc se stal jedním ze tří finalistů anket 2014 World Car of the Year (světové auto roku 2014) a 2014 World Car Design of the Year (automobilový design roku 2014). Prestižní cena Red Dot Award je dalším potvrzením úspěšného přijetí designového slohu KODO. Tento směr, inspirovaný pohybem, určuje podobu všech vozů Mazda nové generace...
Mazda dnes spustila speciální webovou stránku, která připomíná 25. výročí legendárního sportovního vozu Mazda MX-5. Stránka nabízí pohled do historie i budoucnosti nejpopulárnějšího roadsteru všech dob, stejně jako vzpomínky konstruktérů, kteří stáli u jeho vývoje. Cílem stránky je propojit příznivce i majitele modelu MX-5 z celého světa. Původní Mazda MX-5 vznikla v 80. letech jako sportovní automobil pro moderní dobu. Světu byla představena v únoru 1989 na autosalonu v Chicagu. Mazda se nechala inspirovat stylovými roadstery z 60. a 70. let a vtiskla své novince vlastnosti, které jim zajistily takovou oblibu: mrštnost, nízkou hmotnost, radost ze sportovní jízdy s nebem nad hlavou. Segment malých sportovních roadsterů byl tehdy...
Není to tak dávno, co jsem zveřejnil článek o tom, že si Mazda zaregistrovala na evropském patentovém úřadu nová označení pro své modely. Nutno dodat, že námětem této zprávy je opět zveřejněný patentový snímek z 12. září letošního roku, kdy mu vypršela ochranná lhůta a první zmínka je už z února 2018. Snímek naznačuje velké překvapení, dočkáme se ho snad už v Tokiu? Odtajněný patentový snímek ukazuje přední nárazovou strukturu vozidla a údajně se prý nevztahuje k žádné platformě, kterou automobilka momentálně aktivně využívá. Přesněji tedy ani pro menší auta s pohonem předních, či velká auta s pohonem zadních kol – vyvíjená společně s novým šestiválcem. Z toho se tak dá logicky usoudit, že unikátní platforma bude určená pro...
Mazda využila příležitosti v podobě milánského týdne designu k prezentaci svého nadšení pro krásu, které je patrné i z jejího oceňovaného designového stylu „KODO – Duše pohybu“. Do Milána přijel globální šéfdesignér Mazdy Ikuo Maeda, aby se podělil o inspiraci s umělci a kreativními profesionály z celého světa. Přivezl s sebou také svůj vlastní výtvor. Doprovázejí ho Peter Birtwhistle a Derek Jenkins, šéfdesignéři Mazdy pro Evropu a Severní Ameriku. Hlavním motivem předmětu navrženého panem Maedou a jeho týmem v Hirošimě a představeného v Miláně je přirozeně KODO. Nejedná se však o automobil, ale o provokativní kus nábytku: křeslo KODO. Ačkoliv je to statický objekt, evokuje toto futuristické křeslo silný dojem pohybu. Mezi ním a vozy...
- Studie HAZUMI naznačuje budoucnost Mazdy v subkompaktním segmentu - Mazda v Ženevě představí i nový maloobjemově vznětový motor SKYACTIV-D Na již 84. mezinárodním autosalonu v Ženevě společnost Mazda představí novinku jménem Mazda HAZUMI. Jedná se o koncepční studii subkompaktního automobilu nové generace. Světovou premiéru bude mít v Ženevě rovněž nový ekologicky šetrný vznětový motor SKYACTIV-D o zdvihovém objemu 1,5 l. Jméno HAZUMI, které v japonštině znamená „skákat“ nebo „vyskočit“, se velmi dobře hodí na malý automobil, který jakoby překypoval energií. Koncept HAZUMI vznikl zcela v souladu s konstrukčními postupy Mazdy a představuje ideální formu nové generace subkompaktního vozu této japonské značky. Mazda dále představí...
Radost ze života - TEST Mazda2 - Auto7 4/2015 „Doba, kdy si lidé sedali na zadek z revoluční šestky, už pozvolna vyšuměla. Vůbec to však neznamená, že by u Mazdy spali na vavřínech. Nová dvojka je výtečně jezdícím a na poměry ve třídě nebývale kvalitně postaveným autem....“ Celý článek ke stažení zde (PDF) Svezte se novou Mazdou2 › Pokračujte ve čtení...
Skutečný motoristický nadšenec si pořídí domů prvně pravé řidičské auto, samozřejmě nejlépe s pohonem zadních kol, a pak už jen přemýšlí, kam by s ním vyrazil. Za rozumný peníz se dá sehnat Mazda MX-5, se kterou si užijete nadmíru zábavy. Poté už jen stačí vyrazit na nějakou horskou silnici. Tak přesně nějak takhle uvažovala Mazda, když překonala jeden světový rekord s první generací MX-5. O co konkrétně šlo? Píše se 17. července 2019 a automobilce je povoleno v noci uzavřít rakouský horský průsmyk Kaunertal. A důvod? Překonání rekordu pro nejvíce projetých vlásenek (druh zatáčky, pozn. autora) za 12 hodin. Hlavní zbraní, jak už jsem psal v úvodu, první generace Mazdy MX-5 (NA), která prošla navíc úpravou Mazda Garage. Jaké...
Ač se nám to líbí nebo ne, doba už je taková. Většina automobilek intenzivně pracuje na vývoji elektromobilů, a dokonce samotná Mazda už naznala, že je čas. Už dříve jsem Vás informoval o tom, že automobilka má elektromobil v plánech do budoucna a původně se jeho uvedení plánovalo na letošní rok. Jenže situace se trochu změnila a dojde k ročnímu zpoždění. V současné době se prohání po silnicích, zejména norských, testovací prototypy e-TPV (Electric Technology Prove-Out Vehicle), což jsou v podstatě nedávno představené modely CX-30 v matně šedém odstínu, ale v jejich útrobách se nachází zcela nová technika. Připravovaný elektromobil, který se má právě představit až v roce 2020, má být samostatným modelem v portfoliu, čili nepůjde o...
Do čtveřice všeho dobrého? Mazda představila včera už čtvrté prémiové SUV, které se bude prodávat především v Evropě, ale také v Japonsku a Austrálii. Nově představená Mazda CX-80 byla chybějícím dílkem do rodiny prémiových SUV a připojí se tak k modelům CX-60, CX-70 a CX-90. Není také tajemstvím, že se CX-80 stane novou vlajkovou lodí evropského portfolia a nahradí tak dosluhující model 6. Nikoho asi nepřekvapí, že CX-80 sdílí mnoho prvků se svou menší sestrou CX-60, ba dokonce přední část vozu je naprosto identická, ale rozvor náprav a zadní převis má delší. Díky tomu se pak záď podobá spíše CX-70 nebo CX-90, které se prodávají pouze na severoamerickém trhu. Z profilu disponuje CX-80 delšími zadními dveřmi a silnějším chromováním na...
Back
Top