• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda MX-5 stanovila nový světový rekord, projela 2900 vlásenek za 12 hodin

Skutečný motoristický nadšenec si pořídí domů prvně pravé řidičské auto, samozřejmě nejlépe s pohonem zadních kol, a pak už jen přemýšlí, kam by s ním vyrazil.

5_DSC4346-e1567692901851.jpg

Za rozumný peníz se dá sehnat Mazda MX-5, se kterou si užijete nadmíru zábavy. Poté už jen stačí vyrazit na nějakou horskou silnici. Tak přesně nějak takhle uvažovala Mazda, když překonala jeden světový rekord s první generací MX-5. O co konkrétně šlo?

Píše se 17. července 2019 a automobilce je povoleno v noci uzavřít rakouský horský průsmyk Kaunertal. A důvod? Překonání rekordu pro nejvíce projetých vlásenek (druh zatáčky, pozn. autora) za 12 hodin. Hlavní zbraní, jak už jsem psal v úvodu, první generace Mazdy MX-5 (NA), která prošla navíc úpravou Mazda Garage. Jaké konkrétní změny proběhly na autě, to se bohužel neví. Za volant sympatického roadsteru se průběžně usadili závodníci Cyndie Allemann a Jan Spieb, ale i rally jezdec Niki Schelle a testovací jezdec Stefan Novitzki.

Pochopitelně trumfnutí rekordu proběhlo v rámci oslav 30. výročí MX-5 a odstartováno bylo v 19:00hod místního času. Jezdci čelili několika výzvám, například tmě, ale i silnému dešti. Po uplynutí 12 hodin bylo jasno! S MX-5 se podařilo projet za stanovenou dobu celkem 2900 vlásenek, což je o 1400 více oproti původnímu rekordu. Aby bylo vše dle pravidel, každá vlásenka musela disponovat úhlem 150 až 180 stupňů a celý závod byl zaznamenáván pomocí GPS signálu a fotoelektrických senzorů podél celé trati. Dokonce byl záznam ověřen i německým institutem RID Rekord.

Zdroj: carscoops.com


bb588f3f-mazda-mx-5-hairpin-record-10-768x512.jpg

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top