• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda testuje historicky první elektromobil, prototyp nese označení e-TPV

Ač se nám to líbí nebo ne, doba už je taková. Většina automobilek intenzivně pracuje na vývoji elektromobilů, a dokonce samotná Mazda už naznala, že je čas.

Charging-station_9.jpg

Už dříve jsem Vás informoval o tom, že automobilka má elektromobil v plánech do budoucna a původně se jeho uvedení plánovalo na letošní rok. Jenže situace se trochu změnila a dojde k ročnímu zpoždění.

V současné době se prohání po silnicích, zejména norských, testovací prototypy e-TPV (Electric Technology Prove-Out Vehicle), což jsou v podstatě nedávno představené modely CX-30 v matně šedém odstínu, ale v jejich útrobách se nachází zcela nová technika. Připravovaný elektromobil, který se má právě představit až v roce 2020, má být samostatným modelem v portfoliu, čili nepůjde o derivát nějakého současného vozu, a dokonce na vlastní speciální platformě.

Mazda-GTF-2019_5.jpg

Díky australskému webu Chasing Cars, jenž dostal možnost usednout do zmíněného prototypu, víme zase něco více o chystaném prvním elektromobilu od Mazdy. Elektromotor, umístěný v crossoveru, disponuje výkonem 143 koní a točivým momentem 265 Nm. Energie se ukládá do lithium-iontových baterií o výkonu 35,5 kWh. Pro srovnání, podobné atributy nabízí například Nissan Leaf či Hyundai Ioniq Electric.

Ono se ani neví, zda připravovaný elektromobil bude hatchback či crossover, i když druhá možnost je samozřejmě pravděpodobnější. Co je však jistotou, tak půjde o subkompaktní model a nyní pár dojmů ze samotné jízdy. Akcelerace není sice dech beroucí, ale auto prý zrychluje pěkně plynule.

Mazda-GTF-2019_11.jpg

Prototyp e-TPV se chová v zatáčkách stejně jako Mazda 3, což je dobré slyšet, a řízení je precizní a progresivní. Komfort jízdy je plynulý a sametový. Další, co si zaslouží jmenovat, je fakt, že inženýři nedali elektromobilu těžké regenerativní brzdění proto, aby udrželi jízdní vlastnosti blízko modelu se spalovacím motorem. Mazda se dokonce rozhodla pro falešný zvuk čtyřválcového motoru vycházející z reproduktorů. Prý proto, aby přechod na elektromobil byl pro jejich zákazníky plynulejší.

Charging-station_14.jpg

Nicméně, poslední dobou se setkávám s názory v diskuzích, že proč Mazda, která se drží jako jedna z posledních značek atmosférických motorů, jde směrem elektrifikace. Důvod je jasný! Mazda nejde tímto směrem dobrovolně, ale strategicky. Jelikož od 1. ledna 2020 se zpřísňují evropské regule a budou tvrdé sankce za každý gram CO2 nad stanovený limit. Automobilka proto musí snížit průměr emisí na celou flotilu, aby se vešla pod avizovanou hranici a elektromobil má právě pomoci. Pokud by se tak nestalo, dostane od Evropské unie ohromné sankce, které by se pak promítly spíš do cen vozů.

Další podrobnosti o prvním elektromobilu, a to včetně skic interiéru, budou odhaleny koncem října letošního roku na tokijském autosalonu.

Zdroj: carscoops.com


Mazda-GTF-2019_23.jpg

Mazda-GTF-2019_43.jpg


Mazda_Global_Tech_Forum_2019_Range_Extender.jpg

Mazda_Global_Tech_Forum_2019_-Chassis_Overall.jpg


Mazda_Global_Tech_Forum_2019_EV_ElectricSupply.jpg


Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top