• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nová autobaterie aftermarket (ne originál)

Proč by měla nová autobaterie do půl roku kleknout? To jsem nepochopil.
 
Technik mi to zdůvodňoval tím, že je nutné baterii spárovat s řídící jednotkou. Osobně si to vysvětluji tak, že inteligentní nabíjení mění své parametry vzhledem ke kondici baterie. Inteligentní nabíjení znamená nabíjení většími proudy a následně ponechá baterii bez dobíjení dojít i do podvybiteho stavu.
 
Technik mi to zdůvodňoval tím, že je nutné baterii spárovat s řídící jednotkou. Osobně si to vysvětluji tak, že inteligentní nabíjení mění své parametry vzhledem ke kondici baterie. Inteligentní nabíjení znamená nabíjení většími proudy a následně ponechá baterii bez dobíjení dojít i do podvybiteho stavu.
Ano víceméně takto to je a bohužel pokud baterie není přizpůsobená dobíjení (nesplnuje parametry EFB) tak to opravdu dlouho nevydrží a jen podotknu jak se to tu už dřív řešilo, nemá to souvislost ani s vypnutím start stop systému co dělá Shr3k, protože to je jen jedna část ze skládačky vybíjení a nabíjení baterie.
 
Zdravím,mám cx3 2017 a budu také brzo měňit ,nevím za jakou plusový vývod je na levé straně,tak poraďte díky moc.
 
Ďíky,našel baterie pro cx3 2017 Autobaterie Banner Running Bull EFB 565 16, 65Ah, 12V ( 56516 )
 
@terax12 v prvním příspěvku má diesel, proto mohl zaměnit originál 95 Ah EFB za 80 AGM.

Jinak viz. druhý příspěvek v tomto vlákně... EXIDE 65Ah v AGM IMO nedělá. Nejbližší AGM od EXIDE je EK600, nicméně i ta je o něco málo delší.
Pozor na to, baterie EK600 se velikostně vejde do 2.5GJ, ale je problém s uchycením + polu. Chce to baterku poupravit. Takže koukejte po takových, kterým vystupují póly nad tělo.
 
V příspěvku číslo 2 píšeš ale o Bannerech, v jiném postu píšeš, že by se tam mohla vejít EXIDE EK600. Proto jsem napsal, že tato baterka se tam fyzicky vejde, ale že je problém s uchycením + polu. Tvé informace o Bannerech nijak nerozporuji. Toto je info, pro někoho, kdo tam chce dát AGM baterii.
Když napíšu "Nejbližší AGM od EXIDE je EK600, nicméně i ta je o něco málo delší." nemyslím tím "by se tam mohla vejít". To je prostě konstatování, že kapacita je podobná, ale rozměry jsou jiné.
 
Nerozumím tvým reakcím? Já jsem napsal, že se tam vejde, a že je problém s uchycením kabelu. To je informace pro ty co chtějí koupit AGM baterku.
Je to rozšíření tvé informace o tom, že rozměry jsou jiné, protože o těch to v případě této baterky vůbec není. Vleze se tam v pohodě.

Takže pokud si to někdo upraví, je to na něm, funguje to. A pokud někdo chce plug and play, pak to pro něj není.

Myslím, zcela relevantní informace k tématu.

Pokud víš o jiné AGM baterii, která se tam vleze bez potíží s uchycením a konektory, pak to napiš. To je jediná informace, která tu nezazněla.
Více nemám k tématu co dodat, je na každém se rozhodnout podle svých možností.
 
Mazdar vespolek ✌️ Kluci a holky, poraďte mi, prosím, mám dilema. Po 6,5 letech mi umírá baterka. Starty už jsou delší, první protočení takové váhavé a při startu spadne napětí na 8,4 V, i když batt soc mi to ukazuje 86%. No každopádně se připravuji na výměnu baterky a nevím jakou....

Buď tedy Exide EL604 za nějakých 2200,- Vartu N65 za nějaké 3000,- nebo originál za cca 4200,-. Co byste vybrali ? Na jednu stranu bych originál, ale ostatní by měli být taky v cajku. Co myslíte ?

Díky a fajny víkend ✌️
 
https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-banner-running-bull-efb-12v-65ah-550a-565-15-1 pro GJ/GL 2.0-2.5 benzin, také EFB jako originál, kapacita shodná originál
Dál jak druhý příspěvek jsem nepročítal a bral jsem Banner. 2 roky, častější starty, krátký trasy. Napětí nekontroluji. soc 93% a jelikož jsem asi neudělal správnou autorizaci nové baterie, tak prý víc jak 93% ani neukáže. A jelikož tyto hodnoty neřeším a beru to podle toho jak startuje, tak spokojenost 😀👍🏻
 
Ahojte všichni, řeším výměnu nové baterie pro M3 (BM,BN) G165 se systémem rekuperace i-eloop. Mnozí z Vás si do své Mazdy pořídili novou baterku "EFB". Je tato vhodná i pro Mazdu s i-eloop? Konkrétně u Varty Blue Dynamic EFB 12V, 65Ah, 650A, N65 je uvedeno, že je optimální pro vozidla se systémem Start&Stop bez rekuperace brzdné energie. Mám ji už doma, tak přemýšlím jestli ji vrátit a pořídit jinou nebo ji můžu v klidu v autě vyměnit za původní YUASA. Díky.
 
Ahojte všichni, řeším výměnu nové baterie pro M3 (BM,BN) G165 se systémem rekuperace i-eloop. Mnozí z Vás si do své Mazdy pořídili novou baterku "EFB". Je tato vhodná i pro Mazdu s i-eloop? Konkrétně u Varty Blue Dynamic EFB 12V, 65Ah, 650A, N65 je uvedeno, že je optimální pro vozidla se systémem Start&Stop bez rekuperace brzdné energie. Mám ji už doma, tak přemýšlím jestli ji vrátit a pořídit jinou nebo ji můžu v klidu v autě vyměnit za původní YUASA. Díky.
i-eloop do baterky nerekuperujue. EFB baterie mají všechny +- stejnou charakterisku co se nabíjejí a vybíjení týče, baterie se jen liší kvalitou a množstvím použitého olova, případně drobnýma niancema v komstrukci. Ale EFB je prostě dycky EFB. Já něj tebou tak si ji nechám.
 
Díky moc za radu 👍 Už jsem pomalu hledal náhradu baterky v provedení AGM, ale v provedení "Asia" (vystrčené kontakty a spodní provedení B00) jsem u Varty nic nenašel. Je fakt, že u Mazdy systém rekuperace i-eloop dobíjí do nějakého kondenzátoru a ten teprve zřejmě dobíjí baterku, tak snad to bude v poho. Stejně, když si zadám specifikace pro svou Mazdu, tak mi na e-shopech vyskočí jen baterky EFB včetně té "originální" YUASA. Ještě jednou díky, nechám si Vartu, zdarec.
 
Díky moc za radu 👍 Už jsem pomalu hledal náhradu baterky v provedení AGM, ale v provedení "Asia" (vystrčené kontakty a spodní provedení B00) jsem u Varty nic nenašel. Je fakt, že u Mazdy systém rekuperace i-eloop dobíjí do nějakého kondenzátoru a ten teprve zřejmě dobíjí baterku, tak snad to bude v poho. Stejně, když si zadám specifikace pro svou Mazdu, tak mi na e-shopech vyskočí jen baterky EFB včetně té "originální" YUASA. Ještě jednou díky, nechám si Vartu, zdarec.
AGM baterie může být montovaná jen tam, kde byla jen montovaná už z výroby. Má úplně jiné nároky na nabíjení a taky skladování. AGM baterky většinou nebývají vůbec v motorovém prostoru, protože je tam na ně příliš horko.
 
Chlapy pletete tu jablka s hruškama..zjednodušeně lze říct že EFB je vlastnost baterie v rámci ukládání energie, a AMG označuje typ baterie (myšleno jiný způsob výroby) jak tu píše Shr3k pár příspěvků nahoru, je tu o tom poměrně dost rozepsáno z našich zkušeností v celém tématu. AMG baterie (ne že bych tomu dělal nějakou reklamu) ale pár znás ji používá již dlouhodbě ve svých Mazdách není žádný problém spíš naopak má oproti klasickým bateriim i nějáké ty výhody...ikdyž netvrdím smozřejmě i minusy ..např. je na ni potřeba speciální nabíječka na AMG baterie.

Díky moc za radu 👍 Už jsem pomalu hledal náhradu baterky v provedení AGM, ale v provedení "Asia" (vystrčené kontakty a spodní provedení B00) jsem u Varty nic nenašel. Je fakt, že u Mazdy systém rekuperace i-eloop dobíjí do nějakého kondenzátoru a ten teprve zřejmě dobíjí baterku, tak snad to bude v poho. Stejně, když si zadám specifikace pro svou Mazdu, tak mi na e-shopech vyskočí jen baterky EFB včetně té "originální" YUASA. Ještě jednou díky, nechám si Vartu, zdarec.
Tady jen podotknu..i s baterkama je to podobně jak když shani nekdo kolo na auto....když zadáš kola na Mazdu vyskočí ti jen pár druhů, ale všichjni víme, že auto může jezdit i na jiných kolech...dokonce bez problémů i na 18" ikdyž ofiko v Mazde v nabídce vůbec nejsou.
A s baterkama je to stejné. Pokud se tím chceš zabývat je dobrý jít po zkušenostech co tu kdo má, a nebo se na to vykašlat a koupit si sice dražší ale
naopak doporučenou přímo Mazdou
 
Je fakt, že u Mazdy systém rekuperace i-eloop dobíjí do nějakého kondenzátoru a ten teprve zřejmě dobíjí baterku, tak snad to bude v poho.
Jak už psal @Nigfire , tak baterie se v systému i-eloop nedobíjí! Z toho kondenzátoru se jen živí elektrika auta, když i-stop vypne motor. Koupil jsem stejnou baterku EFB.
 
Back
Top