• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy

Dr.know

výkonný člen KLANu
97
Ahoj, dotaz, hledal jsem, ale nenašel...
Netušíte plz někdo náhodou zda zadní brzdový destičky jsou stejné/zaměnitelné na Mazda 6 MPS a na obyčejnou 2.3?
Případně které z těhle vzít?
http://www.automatejcek.cz/nahradni-dily/mazda/6-station-wagon-_gy_/2_3l-122_0kw-16690/zadni611/ (mám u tohohle prodejce kredit za vrácené díly,tak pro to u něj)

Moje auto je obyč, atmosfera 2.3, ale brzdy má z MPS (z výroby) o_O, zadní destičky potřebuju vyměnit, přední i kotouče na obou nápravách jsou v pohodě.
Díky moc
 
Čau, MPS destičky jsou jiný než na běžný 2,3atmo brzdy, takže jestli máš na autě MPS brzdy, tak potřebuješ destičky na MPS ;)
 
V čem jsou jiný zadní brzdiče na MPS vs atmo 2.3? Průměr, nebo jsou snad chlazený? Dopředu jsem dával 4pístky, tak že bych pošlechtil i zadek :D
 
No ja to prave resim a v nabidkach jsou ty desticky stejny na MPS i na standard 2.3 tak nevim.Ale netroufam si polemizovat s Derim,pac jeho znalosti jsou neskutecny...
Nemate nekdo pristup do nejakeho katalogu dle VIN?
 
Aha, už jsem to asi našel, 2.3 atmo má 280mm, MPS má 314mm, aspoň dle katalogu EBC... Plus má MPS o 1mm větší tloušťku. Ale furt asi nebudou chlazený :-/
 
Jj kotouce jsou jasny,ty mam o dost vetsi nez standard 6tka.ale destičky mi prijdou stejny.minimalne rozměrem
 
A jsou klasický plný, nebo chlazený? Jinak předpokládám, že klasický desky tam pasovat budou a fungovat taky, jen pro MPS budou větší "na výšku", aby braly celou plochu kotouče...
 
Tak to pro mě asi nebude tak aktuální, repsektive ne teď :)
O víkendu budu pravděpodobně sundavat zadní kola, tak můžu desky přefotit a naměřit.
Tohle je když jsem je dělal a přetíral desky
desky_zadek.jpeg
 
Standartní M6 brzdy (kromě 1,8,která má ještě menší) jsou:

Předek: průměr kotoučů 282mm tloušťka 25mm
Tvar destiček:
dp1465-500-500.jpg
Zadek: průměr kotoučů 280mm tloušťka 10mm
Tvar destiček:
dp729-500-500.jpg

MPS Brzdy jsou:

Předek: průměr kotoučů 320mm tloušťka 25mm
Tvar destiček:
dp31773c-500-500.jpg

Zadek: průměr kotoučů 314mm tloušťka 11mm
Tvar destiček:
dp41766r-500-500.jpg


Jinak co je docela zvláštnost je to, že zadní MPS destičky jsou mnohem levnější, než standartní M6 desky a jinak tvar standartních M6 zedních desek se používá například i na RX7
 
Na youtube jsou pěkné videonávody na výměnu kotoučů a destiček, ale co mě trochu zaráži jsou ty šrouby, kterými je kotouč přišroubovaný, někde jsem je viděl i odvrtávat, tady je povoluje rázovým šroubovákem:


Kdybych je musel odvrtat, jaké si mám koupit?

Na focusu to byla hračka, jen se sundal kotouč (a zatlačil pístek, aby se tam vešly nový destičky, vepředu jsem na to ani nepotřeboval nástroj, jen sílu v prstech) a nandal nový.
 
Já osobně, když jsem sundaval zadní kotouče, tak jsem na tom zlomil 2 křížový bity, takže jsem to odvrtal a vybodnul se na to. Začišťovat pak znova závit, shánět šrouby, který tam nejsou tak mega důležitý...
Na druhých 2 autech ani nebyly, když jsem kotouče měnil.
Kotouč při výměně kol na místě udrží brzdič s deskama a pokud jsou kola dobře dotažený, tak je tam minimální prostor pro vůle při možné rotaci kotouč vs. kolo při sešlápnutí brzd. Dle mého názoru
 
Jo tak nějak, když to nepude povolit a bude potřeba to odvratat... no tak to bude prostě odvrtaný ;) Já je tam taky nevracel.
Nějakou zvláštní funkci tam nemaj jenom aby se kotouč nekinklal, když je sundaný kolo. Když je kolo utažený, tak se nemaj kotouče kam pohnout.
 
Aha. Podle mě je tam dávaj při výrobě, aby jim z toho kotouč nepadal, jak auto jede po výrobní lince, než tam namontujou brzdič.
 
Tak šrouby jsem odvrtal, ale bylo by lepší, kdyby tam byly. Kotouč je tam bez nich dost volně, samozřejmě se pak přitáhne až se namontuje kolo, ale to až nakonec. Brzdič by se tam líp montoval, kdyby byl kotouč už napevno. Šrouby jsou M8 (takže odvrtat osmičkou vrtákem) a kdybych kupoval nové, tak bych nedal křížové, ale imbusy, líp se budou povolovat.

V kotouči je ještě jeden průchozí závit (taky M8 myslím), který slouží pro sundávání kotouče, našroubuje se do něj šroub a utahuje se tak dlouho, až to lupne a kotouč odskočí.

Šrouby na brzdiči (17 klíč) jsem nedokázal rukou povolit, takže jsem použil fintu, kdy jsem zapřel klíč proti zemi (např. cihlou nebo trámem/trubkou vhodné délky) a potom pouštěl auto na heveru, až to luplo a šroub se povolil. To se bohužel hůř provádí na pravé straně, ale taky se dá. Hodila by se na to prodlužovací tyčka na golu, kterou nemám (tu tyčku). Další finta je bouchat kladivem do klíče.

Dal jsem sadu brzdových destiček BREMBO P49032 a brzdové kotouče BREMBO 09.9131.11 (jsou to přední brzdy). Staré kotouče mají ještě dost velkou tloušťku, ale jsou v nich rýhy a při prudším brždění to vibrovalo.
 
Tak šrouby jsem odvrtal, ale bylo by lepší, kdyby tam byly
buď v klidu, taky mi tam na jednom kole chybí. při výměně kotoučů se strhla hlava šroubu, ani jsem to pak neodvrtával. je to tam jak píšeš pro uchycení kotouče při manipulaci... jiný efekt (bezpečností) to nemá
 
Zdravim panove, nevite kde koupit kotouce s deskama na 6 MPS? Cetl jsem, ze nejvetsi jistota je EBC, ale nemuzu je nikde najit. Pokud mi doporucite jinou alternativu tak se zlobit nebudu. Diky
 
Back
Top