• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Denní svícení - CX-5 (2015-18) problém

Uff.. pekne. Toho sa dost obavam aj ja. Tento clanok sa asi netyka KF ale aj tak je to blbe. Je mi uplne jasne ze cokolvek sa vo svetle pokazi, znamena to vymenu celeho svetlometu. Co v pripade KF odhadujem na 1500 eur, prip. viac.
 
nevím kam to napsat, tak to hodím sem. Jak funguje automatika u CX-5 KF ?

Je to takto ? Při zapnuté automatice přes den svítí jenom přední , která při zatažení ruční brzdy zhasnou a zadní jsou úplně zhasnuté. Když se sešeří rozsvítí se i zadek a při zatažené ruční už to nezhasíná.

Nechápu zhasínání světel při zatažené ručce ( to mě sralo i u koncernu a nechal jsem si to deaktivovat ) a taky mi vadí zhasnutá zadní světla při denním svícení ( některé nové automobilky už mají rozsvícený zadek i při denním svícení ). Pokud to tedy Mazda takto má, tak budu jezdit na normálně rozsvícená světla a na noc občas zapnout automatiku.
 
Kdyz mas automatiku, tak je to tak jak pises, jen s tim rozdilem, ze nejsou vpredu rozsvicene regulerni potkavacky, ale pouze svetla denniho sviceni (predpokladam, ze to jsou extra LEDky). To svetlo neni tak intenzivni. Je to krasne videt, kdyz v uplne tme zapnes jen "parkovacky". To je presne to svetlo, ktere ti sviti vpredu pri jizde pri dennim sviceni.
 
Denne stretávam v našom meste už 8 mesiacov červené CX5 , 2018. full TOP, ktoremu nesvietia ľavé LED DRL vo svetlách, som zvedavý kedy na tu chybu pride ten kretén majiteľ.

Podle toho jak ho tituluješ, je vidět tvoje inteligence...
 
No mě by stačilo, kdyby šlo nějak udělat, aby při denním svícení svítily i zadní světla :(
 
vladas75: Ja tiež na to už 2 roky čakám, kedy niekto príde na to...:(
 
Protoze blbe funguje automaticke prepinani na obrysova. Neprepne v mlze nebo oparu, neprepne v desti, neprepne na mokre silnici s aerosolem, neprepne casto ani dostatecne brzy pred soumrakem (jedno na jakou citlivost). Pritom smerem dopredu by v takove situaci nebylo potreba svitit, tam vykon dennich pro viditelnost zcela postacuje, ale zezadu je auto videt velmi zle.

A neni to jen u Mazdy, denne potkam desitky modernich aut, tzn aut se senzory, ktera sviti dennima namisto obrysovych a nejsou vubec videt - o to vic, o co vic maji lidi radi nebarevna auta. Zvlast takova OIII RS v sedive je skvela, ale Mazdy v ceramic taky. Tyhle auta by mela svitit porad.
 
vladats75, tecki: Jsem jen zvědavej: k čemu potřebujete, aby vám za dne vzadu svítily dvě žárovky o pěti wattech?
Jel si za takovým autem v aleji, mlze, za mírného deště? Jak píše @Ondrej K. Proto jezdím přes den na normální světla a večer přepínám na automat
 
Protoze blbe funguje automaticke prepinani na obrysova. Neprepne v mlze nebo oparu, neprepne v desti, neprepne na mokre silnici s aerosolem, neprepne casto ani dostatecne brzy pred soumrakem (jedno na jakou citlivost). Pritom smerem dopredu by v takove situaci nebylo potreba svitit, tam vykon dennich pro viditelnost zcela postacuje, ale zezadu je auto videt velmi zle.

A neni to jen u Mazdy, denne potkam desitky modernich aut, tzn aut se senzory, ktera sviti dennima namisto obrysovych a nejsou vubec videt - o to vic, o co vic maji lidi radi nebarevna auta. Zvlast takova OIII RS v sedive je skvela, ale Mazdy v ceramic taky. Tyhle auta by mela svitit porad.
Ja si myslim, že tie desiatky moderných áut maju vodiča, ktorý by mali mať mozog a mali by vedieť posúdiť, kedy už zapnúť svetlá ručne, a nespoliehať sa na automatiku-senzor, ktorý nie je určený na myslenie namiesto blbov.
Či nie ?!
Len pre zaujímavosť pamätám si ešte časy, keď denné svietenie nebolo povinné a máloktoré autá svietili svetlami počas dňa.
Žili sme, jazdili sme autami, videli sme sa, (lebo sme sledovali cestu) nehavarovali sme a sme tu dodnes.
 
Ale jo, ale na co pak mít v autě automat, aut.světla,klimu apod věci, vždyť to řidič taky před lety dělal sám, tak asi tak ;)
 
Přesně. Já taky nemám problem si to přepínat sám, ale automat, který funguje blbě, je snad horší než žádný automat - protože je nevyzpytatelný.

A omlouvám se za špatný termín obrysové, ve svém příspěvku - myslel jsem tím potkávací, samozřejmě ;).

No a pamatuju si hlavne casy (protoze jsem jeste mladej), kdy melo prumerny auto vykon 60 kw a kroutak 140, jezdilo se tedy mnohdy pomaleji, aut na silnicich bylo vyrazne mene, a presto nebylo o moc min nehod, nez dnes. Tak si myslim, ze to nejde srovnavat. Dvojnasob jeste vic do minulosti, coz uz znam jen z vypraveni, je to jeste min srovnatelny, protoze auto bylo spis vzacnost... dneska na gymplu v malem okresnim meste jezdi dobre ctvrtina tridy do skoly autem, pred ordinaci detskych doktoru nebo pred skolama nestaci parkovaci mista, protoze rodiny maji druha auta a jejich provoz je dostatecne levny, aby se s nima vyplatilo jezdit vsude, atp.
 
Poslední úprava:
Back
Top