• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

1. Mazda

Mateo

výkonný člen KLANu
106
Zdravím místní osazenstvo,
Je to asi 2 měsíce co jsem si objednal aktuálně poslední model Mazdy 6, 2.5i, sedan v Deep Crystal Blue s dodací lhůtou 20.10.2018. Mazdu jsem objednal protože můj kolega měl všechny typy mazdy 6 až po poslední model, takže vím jak se s autem jezdí. Další věc je ta že přecházím z BMW a chtěl jsem auto které také vyniká výbornou kvalitou podvozku. Po přečtení některých témat na tomto webu jsem rád že i tato značka má své fachmany a znalce a je tedy na koho se obrátit. Začnu tedy hned s několika dotazy:

LAK: Po přečtení článku od Doris mám pocit že japonský lak je vysloveně slabina auta. Protože pro kolegu je auto spotřební věc i jeho poslední mazda neměla žádné speciální ochrany a i po 4 letech když náhodně auto umyje (samozřejmě v myčce) lak vypadá pěkně. Možná je to tím že auto myl snad 4x a nebo když to umyl servis. Mám se tedy vyloženě o lak obávat nebo spíše věnovat zvýšenou pozornost a péči?

KOROZE: Další věrné téma pokud jde o mazdy s výsledkem mizerné antikorozní ochrany. Kolega stále vlastní 9. rokem i předchozí model Mazdy 6 tedy řadu GH. Jak jsem výše zmínil o auta se vůbec nestará a při tom na karoserii auta není znatelná žádná koroze. Stejně tak i poslední model je bez koroze. V rámci toho my vychází že udělat nástřik podvozku a dutin je spíše slušnost pro dalšího majitele. Nevíte tedy zda se Max6 touto činností ještě zabývá?

OLEJ: U BMW to bylo tak že olej 5w30 byl pro benzínové R6 motory čiré zlo. Protože pracují ve vyšší teplotě tak olej při vyšším zatížení motoru degradoval a karbonoval z důvodu nízké HTHS. Proto mě překvapilo že do benzínového motoru 2.5i i místní guru Max6 doporučuje olej 5W30 kdy já osobně bych dával olej 5w40 nebo dokonce 5w50. Protože plánuji jezdit do CarStar na garanční prohlídky tak jsem již informativně volal p. Rezlerovi jako je to s možností vlastního oleje. Bylo mi řečeno ze to lze ale na druhou stranu i to že v případě reklamace v rámci motorových problému k tomu bude přihlíženo. Přeložil jsem si to tak že nemám šanci reklamovat jakékoli problémy s motorem protože to svedou na jiný olej. Nicméně říkal i to že s orig. olejem od mazdy problém není a zakarbonované motory neřeší. Mohl by mi tedy někdo vysvětlit jak to vlastně s olejem do motoru u mazdy je?

Děkuji Všem co dočetli až sem a případně i odpověděli na mé otázky.
 
Lak: je vodou rieditelny a (ultra ekologicke), ako na mnohych inych sucasnych autach. Je tenky, strojovonsa prilis lestit neda. Kamienky ho velmi lahko odlupnu, minimalne kapotu a predny naraznik lutujem, ze som nedal pod foliu.

Korozia: najvacsim problemom su zadne podbehy, je v nich pouzita taka kobercovina, ktora nasava slanu vodu v zime a opiera sa o lem blatnika zvnutra, kde to rado hrdzavie. Mazda dava zaruky na PREhrdzavenie, nie zhrdzavenie, takze prevencia je na mieste. Max6 mi robil auto a super, ale je to strasna robota a som mu velmi vdacny, ze sa do toho dal.

Olej: 0w20 som dal von po 2500km, povolena pre pouzitie v EU je aj 5w30 ACEA A3. Mimo EU je povolene takmer vsetko. Kedze parkujem v teplej garazi, po nastartovani jazdim cez 100km po dialnici, davam 5w40. Menim kazdych 10k km, raz sam, raz v Mazde. Ak sa vyskytne problem (co pri kvalitnom a vcas menenom oleji hrozi menej ako pri 0w20, obzvlast ak sa jazdi po dialnici, v teple a pripadne v kolonach) by malo byt menej pravdepodobne, musi Mazda dokazat, ze porucha je sposobena inym olejom, aby sa zbavila zodpovednosti. Ak nechces riskovat, daj 5w30 ACEA A3 a men castejsie ako oficialny interval. Ja som dal interval na polovicu, lebo kazdych 20 tisic musim do servisu a po polovici to robim sam. Pri dlhycch jazdach by mozno vydrzal aj 15 tisic, ale nie je to taka polozka a motoru to skor pomoze.
 
Co se týče oleje tak pokud dostanu auto s náplní 0w20 nechám to servis vyměnit hned minimálně za 5w30. Protože jsem zvyklej u všech aut měnit olej po 10k km nemínil jsem to zde dělat jinak. A v prvních 10k km udělám 2x zrychlenou výměnu po 5k km. Uvidím jak se následně dohodnu se servisem. Ta 5w30 se dá zkousnout i když bych tam radši viděl 5w40. Uvidím jak se dohodnu se servisem ještě.
 
OLEJ: U BMW to bylo tak že olej 5w30 byl pro benzínové R6 motory čiré zlo. Protože pracují ve vyšší teplotě tak olej při vyšším zatížení motoru degradoval a karbonoval z důvodu nízké HTHS. Proto mě překvapilo že do benzínového motoru 2.5i i místní guru Max6 doporučuje olej 5W30 kdy já osobně bych dával olej 5w40 nebo dokonce 5w50. Protože plánuji jezdit do CarStar na garanční prohlídky tak jsem již informativně volal p. Rezlerovi jako je to s možností vlastního oleje. Bylo mi řečeno ze to lze ale na druhou stranu i to že v případě reklamace v rámci motorových problému k tomu bude přihlíženo. Přeložil jsem si to tak že nemám šanci reklamovat jakékoli problémy s motorem protože to svedou na jiný olej. Nicméně říkal i to že s orig. olejem od mazdy problém není a zakarbonované motory neřeší. Mohl by mi tedy někdo vysvětlit jak to vlastně s olejem do motoru u mazdy je?

Děkuji Všem co dočetli až sem a případně i odpověděli na mé otázky.
Do 2.0 a 2.5 Sky nedoporučuji 5W, ale pokud se jedná o nový motory, případně bezbroplémový motory, tak pro většinu lidí doporučuji 0W30. Ale třeba do starších neSky motorů (2.0, 2.3, 2.5) doporučuji 5W40. Olej se totiž nevybírá podle toho co jsi lil do BMW, ale olej vždy vybírám pro zákazníka z těhle parametrů:
1. Co je to za motor a v jakým je autu
2. V jakým stavu je motor (tlaky, žere olej, najeto atd...
3. Jak se bude motor používat (jezdím s ním na nákupy do Kauflandu, jezdím s ním dálnice, víkendový auto do serpentýn, občas okruh, atd...)

A neméně důležitý je taky kvalita samotnýho oleje. Můžeš mít vedle sebe postavený 4 výrobce 10W40 a každej se bude v autě chovat jinak.
 
Jistě, chápu to že každý motor má svá specifika a požadavky na olej. Spíš z důvodu toho že tyto oleje nepovažuji za schopné mazat v delším zatížení a při vyšších teplotách (např. německá dálnice či okruh) tak jsem právě překvapen že naopak pro tento motor jsou vhodné. Až auto dostanu tak se těším že se domluvíme na nějaké návštěvě a dostanu školu o mazdách obecně protože jak je vidět zde je spousta věcí jinak.

Když už jsme u toho motoru. Tento motor tedy G192 má rozvody řemenem nebo řetěz?
 
Jinak co se tyce kvality samotných olejů s tím souhlasím. Proto ale nemám rád Castrol kterej je asi nejvíc smelenej olej :)
 
Benzínový mazdy od roku cca 2003(asi tak nějak přibližně) používají jako rozvod jen řeťezy.

Nejvíc šmelenej olej je každej olej. V tomhle si nevybereš, ale jeho koupi jde docela jednoduše předejít
http://www.autoforum.cz/zivot-ridic...-pancovaci-dilny-mela-obrat-4-miliardy-rocne/
http://www.mjauto.cz/padelane-oleje-castrol-mobil-a-shell

P.S.: mě maže ta 0W30 každej rok do Španělska a zpět (cca 4000km - 1.den 1700km, 2.den 300km a to samý zpátky) docela obstojně a i delší pobyty (10minut a víc) nad 5000ot. zvládá taky bez problémů.
 
Co se týče rozvodů tak to je dobrá zpráva a co se týče oleje asi je to jako se vším a to mit ověřeneho dodavatele no.
 
Nejvíc šmelenej olej je každej olej.
Myslim ze taky Millers Oils nikto smelit nebude.

Co sa 5wXX do G192 tyka, mam uz na nom takmer 24 tisic km (najazd auta je 54k km, presiel som nan pri 30 tisic km, vymena kazych 10 tisic km), iStop nepouzivam, starty v mraze (-2 stupne, menej tu cez den nie je) tak 2 rocne, 90% jazdy dialnica. Motor vyzera byt uplne spokojny, spotreba super, olej neubuda a verim, ze nemaze horsie ako 0w30. Pravda je, ze mam snad z tych lepsich 5w40 (Millers Oils CFS 5w-40 NT+).

Ak by 5w bolo nevhodne, preco je (mimo EU) povolene aj 10w?
 
Uvidím věřím že dneska ty oleje jsou na takové úrovni že pokud člověk mění dříve než LL intervaly tak si ten motor s tím poradí bez vetsi ujmy
 
Oleje sa vyvijaju v prospech nizsich emisii, nie kvoli lepsej ochrane motora (minimalne v EU, mimo EU podla navodu zvladne benzinova Skyactiv Mazda takmer kazdy olej). Motivacia vyrobcu nie je dosiahnut spolahlivost na 500 tisic km, ale mat o par mg nizsie CO2, aby neplatil pokutu a aby v papierovom porovnani vyzeral dobre s konkurenciou. A ak motor odide po 200 tisic km, akurat ziska na servise alebo predaji noveho auta. Preto som presvedceny, ze odporucania vyrobcu nie su najvhodnejsie pre zakaznika, ktory chce mat auto viac ako 4-5 rokov.
 
Ano, obecně chápu že se dávají lehkobezne oleje aby se minimalizovay ztráty třením a tim se dosáhlo lepší spotřeby, nicmene jestliže Max doporučuje 0w30 tak věřím ze i ten originální 5w30 s častějšími vymenami minimálně po dobu záruky zkousnu :) mě šlo o to ze napr. v benzinovych bmw motorech jsou tyto oleje vyloženě špatně tak mě zajímalo jak je to u točivý mazdich motoru.
 
Klidně tam dej třeba 5W40,ale za sebe (nikomu to nevnucuju) bych se vyhnul tomu odpadu od Totalu jménem Mazda Original Oil. Tohle "moje" pravidlo platí i pro ostatní origo oleje jako Toyota,Ford,BMW atd... Jinak pro EU vyrábí Mazda Original Oil firma Total ve Francii a pro USA je to třeba Castrol.
Proč nedávám do Sky-G rovnou 10W50 (atd...)? Protože japonský benzíny mají vesměs mikrominimální tolerance vůlí po celým motoru. Když naleju do takový Alfy Romeo třeba 5Wxx tak ho ten motor sežere docela rychle. Proto se pro Italy doporučuje dávat hustý oleje. A neplatí to jen u aut: např. Ducati Monster 696 20Wxx vs Kawasaki Z750 10Wxx.
Samozřejmě je dobrý brát v potaz i "venkovní" teploty, ale nevidím důvod proč v zimě při prvním startu trápit tím, že hlava bude čekat než se do ní načerpá hustej olej. S "letní viskozitou" to u Sky-G není třeba přehánět (40,50,...) protože ty motory mají hodně přepracovaný chladící systém a když je srovnám třeba se starýma mzr (kam "většině" doporučuji třeba 5W40) tak Sky-G bych nazval "studenými". Jsou tu lidi co do Sky-G lehkou třeba 0W40 a já říkám proč ne když to využijí.
Ale prosím, ta tématika je podstatně složitější než na jeden post takhle při neděli a hlavně !!!je to můj názor a nikomu ho necpu!!!
 
Back
Top