• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel 2.2 MZR-CD cukání za nízkých teplot, zanášení DPF

ondr4

člen KLANu
89
zdravim,

jdu si sem trochu postezovat a i taky o pomoc jak dal..

od podzimu minuleho roku pozoruji na sve mazde cukani pri studenem motoru - cca kolem 1700 otacek auto pri jizde pocukava..jakmile se otacky zvednou nad 2000, cukani mizi a mizi zcela pri ohratem motoru..objevuje se take (opet pri studenem motoru) znacne cukani na !volnobeh!, tzn sednu do auta, vyradim, nastartuju studeny motor (opet zase studeny motor), vytocim motor opet do cca 1700 otacek a cele auto se chveje jak blazen,a to vsechno na volnobeh..opet to vse konci zahratym motorem..aby toho nebylo malo, vsilm jsem si pres forscan, ze me DPF prave od podzimu zacina vypalovat strasne brzo, prumer je nejakych 100-130km pri naplneni hodnoty pm_gen 6.00g..strasne rychle se zveda pm_gen, staci vyjet kopec s podrazenou trojkou pod plynem a hodnota pm_gen vyskoci az o 1g, coz je neskutecne, nic takoveho se nedelo..
normalne se mi DPF vypalovalo 280-350 km..

samozrejme forscan mi neukazuje zadne chyby..vim, ze to neni poradna diagnostika, ale chyba na motoru neni..
je potreba rict, ze mam mechanicky zaslepeny EGR ventil a ciplou jednotku od @shr3k , coz jsou ale veci, ktere se delali na jare minuleho roku..

uz me to vazne stve, takze jsem to chtel zacit resit se svym mechanikem, ale ten nezveda nikomu telefony, nefunguje ci co..tak rikam, ze to dam klukum z Mazda Pavlice, borci jsou znaly a budou vedet..volal jsem, popsal problem a borec me rekl, ze to chce chemicke cisteni DPF..nejsem mechanik, ale nejak moc nechapu to, ze kdyz je teoreticky problem v motoru, tak chemicke vycisteni DPF asi nevyresi problem, nebo jo..? nechci zpochybnovat jejich usudek, ale nezda se mi..

koho mam na jizni morave najit, kdo rozumi mazdam a ma snahu jit po problemu a ne hned neresit cisteni DPF? chapu, ze kondici DPF to jiste pomuze, ale jak rikam, problem je nejspis v motoru..

vstriky, turbo, zhavice..? nebo DPF a cukani s chvenim auta je normalni?

diky za nazory

GH 2.2 mzrcd 120kw 180t km
 
Stejný problém s cukajícím motorem za studena mají GH FL 95 kW ve Zlíně. Vyjedeš s tím studeným a na semaforu na volnoběh to periodicky: jede normálně, pak škytne, zrychlí, zase normálně, to vše v řádu jednotek sekund. Když se s tím vyrazí, není to nic slavného, jakmile se to ohřeje na polovinu mezi 90 a začátkem stupnice (cca 70), je to OK. Údajně po tom, co dali dobré vstřiky a zákazník jim do toho za nějakou dobu natankoval benzín.
Jaké jsou korekční hodnoty vstřiků ve ForScanu, když si to pustíš studené?
Fl_LRN_01...Fl_LRN_34 a INJ1_CMP...INJ4_CMP napiš i FRP a FRP_DSD

Diagnostika 2.2 MZR-CD
 
Poslední úprava:
Stejný problém s cukajícím motorem za studena mají GH FL 95 kW ve Zlíně. Vyjedeš s tím studeným a na semaforu na volnoběh to periodicky: jede normálně, pak škytne, zrychlí, zase normálně, to vše v řádu jednotek sekund. Když se s tím vyrazí, není to nic slavného, jakmile se to ohřeje na polovinu mezi 90 a začátkem stupnice (cca 70), je to OK. Údajně po tom, co dali dobré vstřiky a zákazník jim do toho za nějakou dobu natankoval benzín.
Jaké jsou korekční hodnoty vstřiků ve ForScanu, když si to pustíš studené?
Fl_LRN_01...Fl_LRN_34 a INJ1_CMP...INJ4_CMP napiš i FRP a FRP_DSD

Diagnostika 2.2 MZR-CD
Zde jsou hodnoty, cca po 30s behu studeneho motoru, az se ustalily hodnoty

Screenshot_20210216-092208_FORScan Lite.jpg
 
Takže na volnoběh je tlak v railu FRP 35 MPa, takže při něm se počítají hodnoty FI_LRN_01 až 04. Ten čtvrtý je viditelně při tomto tlaku odlišný od těch tří. Zkus ještě to samé v těch otáčkách/zátěži, kde to cuká.

Ale už teď vidíš, že je problém podobný jako u https://www.mazdaklan.cz/threads/kolisanie-otacok-po-starte-2-2-mzr-cd.4931/ při malém tlaku jsou ty LRN hodnoty rozhozené. @Ojto má jeden do plusu, jinak vše ostatní do mínusu, při vyšším tlaku do mínusu celkem i rovnoměrně. Ty máš při malém tlaku tři do plusu, při větším pak podobně do mínusu rovnoměrně.

Já zkusím nalogovat schválně tu cukaturu ve Zlíně, ale už teď bych to viděl na kontrolu vstřikovačů v nějakém Denso servisu v okolí, Třebíč, Brno...
 
Poslední úprava:
Samozřejmě, když funguje turbo OK a EGR je navíc zavřený, jediný zdroj kouře jsou špatné vstřikovače. Viz. i jiné story zde.
 
Ty nulové hodnoty u INJ jsou divné, zkusil jsi dělat kalibraci vstřiků?

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Konzultoval jsem to s vedoucím servisu ve Zlíně a ten se taky přiklání k tomu, že budou špatné vstřiky. Máš je vytáhnout a dovézt do zkušebny.
 
edit: dneska rano jsem jel autem a motor za studena celkem hulil bilym/sedym kourem i pres DPF..
 
Takže na volnoběh je tlak v railu FRP 35 MPa, takže při něm se počítají hodnoty FI_LRN_01 až 04. Ten čtvrtý je viditelně při tomto tlaku odlišný od těch tří. Zkus ještě to samé v těch otáčkách/zátěži, kde to cuká.

Ale už teď vidíš, že je problém podobný jako u https://www.mazdaklan.cz/threads/kolisanie-otacok-po-starte-2-2-mzr-cd.4931/ při malém tlaku jsou ty LRN hodnoty rozhozené. @Ojto má jeden do plusu, jinak vše ostatní do mínusu, při vyšším tlaku do mínusu celkem i rovnoměrně. Ty máš při malém tlaku tři do plusu, při větším pak podobně do mínusu rovnoměrně.

Já zkusím nalogovat schválně tu cukaturu ve Zlíně, ale už teď bych to viděl na kontrolu vstřikovačů v nějakém Denso servisu v okolí, Třebíč, Brno...
dal jsem vsechny 4 vstriky na kontrolu do servisu http://www.turbo-tec.eu/cz/ a dneska me volali, ze jsou vstrikovace v poradku..nenapada te, jak dal? s cim by ty studene cukani s vastym vypalovanim DPF byly spojene?
 
muze to delat i to, ze neni v jednotce EGR vypnute? mel si me to pri chipovani vypnout , ale stale me to ve forscanu haze chybu s nizkym tlakem EGR
 
Back
Top