• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Závada DPF a olejového čerpadla 2.2 AWD 2016

Boza

člen KLANu
32
Dobrý den,
prosím o radu zkušené.
Mám rok Mazdu CX5, která má najeto 123.000 km. Do 80.000 km byla výměna oleje po 30.000 km a od mého nákupu cca rok provádím výměnu oleje po 15.000 km.
Mazda mi spouštěla vypalování poměrně často co cca 200 km. Jednou se rozsvítila kontrolka olejničky a omezily se mi otáčky. Dala jsem jí do servisu, kde zjistili ucpané sítko od olejové vany. Vyčistili a dali nové těsnění. Odjela jsem ze servisu a po cca 70 km, kdy jsem se snažila vypálit DPF a rozpálila to na 3700 ot. se opět rozsvítila olejnička, motor a výstražný trojúhelník a omezilo mě to na otáčkách. Chtěla jsem dojet pouze domů cca 5 km a auto mě už nenechalo a zastavilo. Šlo opět do servisu, kde zjistili úplně ucpaný DPF. A to tak, že nešel ani vyčistit a museli ho rozříznout. Říkali, že takhle zapálený filtr tam běžně nemají, že byla zapálená i čidla. Tak se vyčistil filtr. Po vrácení filtru, očistění čidel a nastavení jednotky ho jeli projet. Opět se rozsvítila olejnička a omezilo to otáčky. Další závada na světě a to KO olejové čerpadlo. Vysvětlení mechaniků je, že jak se ucpal filtr a stále to vypalovalo, tak se ředil olej naftou a odbouchlo to olejové čerpadlo. Je pravdou, že při poslední výměně jsem řešila, proč vyteklo místo cca 5l oleje skoro 6l.
Máte někdo zkušenost s tímto problémem?
Mazda nemá samostatnou kontrolku na stav DPF?
Mohu nějak předejít opakování tohoto problému?
Po kolika km cca by se mělo spouštět vypalování?
Snažila jsem se dohledat kde se dá koupit olejové čerpadlo pro tento model a nevyjelo mi nikde jinde než v Autopalace.
Oni jsou výhradním dovozcem pro Mazdu?
Neexistuje nějaká druhovýroba pro tento model Mazdy?

Koupila jsem si Mazdu kvůli jejich dobré pověsti Japonců a mám po roce tolik problémů, že jsem si od Oplu moc nepomohla. :eek:(
Budu moc ráda za každou radu.
 
Dobrý den,
prosím o radu zkušené.
Mám rok Mazdu CX5, která má najeto 123.000 km. Do 80.000 km byla výměna oleje po 30.000 km a od mého nákupu cca rok provádím výměnu oleje po 15.000 km.
Mazda mi spouštěla vypalování poměrně často co cca 200 km. Jednou se rozsvítila kontrolka olejničky a omezily se mi otáčky. Dala jsem jí do servisu, kde zjistili ucpané sítko od olejové vany. Vyčistili a dali nové těsnění. Odjela jsem ze servisu a po cca 70 km, kdy jsem se snažila vypálit DPF a rozpálila to na 3700 ot. se opět rozsvítila olejnička, motor a výstražný trojúhelník a omezilo mě to na otáčkách. Chtěla jsem dojet pouze domů cca 5 km a auto mě už nenechalo a zastavilo. Šlo opět do servisu, kde zjistili úplně ucpaný DPF. A to tak, že nešel ani vyčistit a museli ho rozříznout. Říkali, že takhle zapálený filtr tam běžně nemají, že byla zapálená i čidla. Tak se vyčistil filtr. Po vrácení filtru, očistění čidel a nastavení jednotky ho jeli projet. Opět se rozsvítila olejnička a omezilo to otáčky. Další závada na světě a to KO olejové čerpadlo. Vysvětlení mechaniků je, že jak se ucpal filtr a stále to vypalovalo, tak se ředil olej naftou a odbouchlo to olejové čerpadlo. Je pravdou, že při poslední výměně jsem řešila, proč vyteklo místo cca 5l oleje skoro 6l.
Máte někdo zkušenost s tímto problémem?
Mazda nemá samostatnou kontrolku na stav DPF?
Mohu nějak předejít opakování tohoto problému?
Po kolika km cca by se mělo spouštět vypalování?
Snažila jsem se dohledat kde se dá koupit olejové čerpadlo pro tento model a nevyjelo mi nikde jinde než v Autopalace.
Oni jsou výhradním dovozcem pro Mazdu?
Neexistuje nějaká druhovýroba pro tento model Mazdy?

Koupila jsem si Mazdu kvůli jejich dobré pověsti Japonců a mám po roce tolik problémů, že jsem si od Oplu moc nepomohla. :eek:(
Budu moc ráda za každou radu.
Teď jsem se dočetla co může ředit olej a asi je to bohužel problém mého stylu jízdy. Jezdím spíše kratší pojížďky 20-30 km a často jezdím na volnoběh a převážně na nízké otáčky. Jaký bych měla mít optimální styl jízdy? A když se spustí vypalování musím jet na vyšší otáčky do té doby než se to ukončí, nebo stačí jen mít zapnutý motor na volnoběh? Když správně nedokončím vypalování mohu ho spustit tím, že až se při příští pojížďce zahřeje motor pojedu na 3000 a více ot.?
 
Mazda je super, to je jasné, ale nie diesel!!! To ťa nikdo pred tým nevaroval??? Všeobecne sú pri všetkých značkách diesele vždy viac poruchové v porovnaní s benzínom...Proste moderný dieselový motor je omnoho zložitejší a citlivejší než benzín...
 
Mazda je super, to je jasné, ale nie diesel!! To ťa nikdo pred tým nevaroval?? Všeobecne sú pri všetkých značkách diesele vždy viac poruchové v porovnaní s benzínom...Proste moderný dieselový motor je omnoho zložitejší a citlivejší než benzín...
Měla jsem diesel Opel a máme ještě diesel Terrano tak jsem šla znovu do dieselu. Opel se tedy sypal důkladně a DPF odešlo úplně při 170.000 km, ale to jsem přikládala značce Opel. :(
 
U Opelu/Fiatu 2.0 CDTi do 2014 zase časem ztvrdne těsnění vložené mezi olejové čerpadlo a sací koš. Hláška „nízký tlak oleje“ přijde jen při startu a to už jsou šály načnuté. :D Životnost manuální převodovky GM M32 je pověstná. :D Takže si nevybereš. Problém bych viděl v především servisu a jeho špatné diagnostice závad. Jako nechápu, jak mohou vypustit auto s plným DPF, aniž by ověřili jeho funkci. Při zhoršené kvalitě oleje se může i přetrhnout řetěz olejového čerpadla.

Mazda nemá samostatnou kontrolku pro stav DPF stejně jako Opel, Škoda, Volkswagen, BMW, Mercedes... vlastně kdo ji má?
Opakování tohoto problému, vyčistit motor a měnit olej po 10000 km (při uvedeném využívání, ostatně je to v manuálu).
Regenerace u motoru SH cca po 200 km.
Náhradní díly jsou levnější v zahraničí, třeba ve Velké Británii.
Výhradní dovozce Mazdy je Mazda Motor Logistics Europe NV organizační složka.
 
Poslední úprava:
U Opelu/Fiatu 2.0 CDTi do 2014 zase časem ztvrdne těsnění vložené mezi olejové čerpadlo a sací koš. Hláška „nízký tlak oleje“ přijde jen při startu a to už jsou šály načnuté. :D Životnost manuální převodovky GM M32 je pověstná. :D Takže si nevybereš. Problém bych viděl v především servisu a jeho špatné diagnostice závad. Jako nechápu, jak mohou vypustit auto s plným DPF, aniž by ověřili jeho funkci. Při zhoršené kvalitě oleje se může i přetrhnout řetěz olejového čerpadla.

Mazda nemá samostatnou kontrolku pro stav DPF stejně jako Opel, Škoda, Volkswagen, BMW, Mercedes... vlastně kdo ji má?
Opakování tohoto problému, vyčistit motor a měnit olej po 10000 km (při uvedeném využívání, ostatně je to v manuálu).
Regenerace u motoru SH cca po 200 km.
Náhradní díly jsou levnější v zahraničí, třeba ve Velké Británii.
Výhradní dovozce Mazdy je Mazda Motor Logistics Europe NV organizační složka.
Moc děkuji za vaší odpověď. Nedokázal byste mi doporučit nějaký dobrý servis na Mazdy (ne Autopalace) v blízkosti Kamenice Praha východ?
 
Autorizovaný Wágnerová Tábor, nezávislý Auto Dufek Měchenice.
 
Mám rok Mazdu CX5, která má najeto 123.000 km. Do 80.000 km byla výměna oleje po 30.000 km a od mého nákupu cca rok provádím výměnu oleje po 15.000.
Navod (kapitola 6-5) urcuje vymenu oleja maximalne po roku alebo 20 tisic km, mimo Europu dokonca 15 tisic km (a to za idealnych podmienok, co kratke trasy s dizlom nie su vobec!). Vymeny oleja po 30 tisic km ten motor mohli nenavratne znicit. Vymena po 10 tisic km mi pride ako uplne maximum pri tomto style vyuzivania. Nafta, ktora pri prerusenej regeneracii stecie z motora do olejovej vane sa nevypari ako benzin (preto sa vypustilo 6l “oleja”), takze olej bude menej mazat. To je uz druhy dovod, preco motor bude poskodeny.

Ak este motor zerie olej a doplna ho naftou, na mierke to nie je vidiet, ale svoju ulohu si uz neplni.
 
Poslední úprava:
V tomto případě by možná pomohla návštěva kadeřnictví :) :) (samozřejmě vtip)
 
Autorizovaný Wágnerová Tábor, nezávislý Auto Dufek Měchenice.
Děkuji. A ještě se chci zeptat co přesně je míněno tím čistit motor?
Navod (kapitola 6-5) urcuje vymenu oleja maximalne po roku alebo 20 tisic km, mimo Europu dokonca 15 tisic km (a to za idealnych podmienok, co kratke trasy s dizlom nie su vobec!). Vymeny oleja po 30 tisic km ten motor mohli nenavratne znicit. Vymena po 10 tisic km mi pride ako uplne maximum pri tomto style vyuzivania. Nafta, ktora pri prerusenej regeneracii stecie z motora do olejovej vane sa nevypari ako benzin (preto sa vypustilo 6l “oleja”), takze olej bude menej mazat. To je uz druhy dovod, preco motor bude poskodeny.

Ak este motor zerie olej a doplna ho naftou, na mierke to nie je vidiet, ale svoju ulohu si uz neplni.
No, to je právě to co nevím, jestli žere olej. Snad to zjistím teď po výměně čerpadla a vyčištěném DPF. Děkuji za info.
 
Back
Top