• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Kouř z výfuku při regeneraci DPF u 2.0 MZR-CD

Lubi

nový člen
4
Zdravím,

mám mazdu 6, 2.0 diesel, 103 kw, rok výroby 2008. Jezdí se mi s ní velice dobře až do chvíle, když se spustí regenerace :(.. v danou chvíli bych se nejraději "vypařila" z auta, protože z výfuku vychází světlošedý kouř, s občas nepříjemným zápachem nafty. Když se spustí regenerace na dálnici, moc to poznat není, ale když ve městě na křižovatce, je to zcela nepříjemný a hlavně by to auto vůbec nemělo dělat. Zatím, co mazdu mám, nikdy nezasvítila kontrolka dpf filtru. V autorizovaném servisu zjistili, že vstřikovače nedosahují správné hodnoty a katalyzátor nedosahuje požadovaných teplot při regeneraci. Doporučili mi výměnu dpf filtru, který je společně jako jeden díl s katalyzátorem včetně kontroly všech vstřikovačů, což vyjde pomalu na cenu auta :(. Chci se zeptat, zda jste již někdo podobný problém řešili a co vám pomohlo. Již jsem to konzultovala s vícero mechaniky, ale každý řekne něco jiné, prý čistění dpf nedoporučují a mám být ráda, že mi auto regeneruje.
 
Za normalnich okolnosti by DPF vubec nemel regenerovat ve meste. Na to je tam motor malo zatizenej a tim padem je ve filtru nizka teplota. Jestli se presto regenerace zacne, pak proto ze filtr je plnej, a uz se to neda odkladat. Regenerace za takovych podminek neprobiha zrovna optimalne, a neco nafty zrejme proleze vejfukem az ven. Mohu doporucit aby sis vsimala stav naplneni filtru (pres obd a vhodnou apku), a kdyz se blizi cas regenerace, vzala auto nekam mimo mesta...

BTW, ja mel kdysi mazdu r.v. 2007 s dieselem a DPF. Jezdil sem vetsinou dlouhe trasy po dalnici, presto mi po ~12 letech mechanik rekl, ze ten filtr mele z posledniho. V podstate prej uz byl na vymenu, ukecal sem to jen tim ze sem planoval o rok koupit nove auto...
 
Děkuji za radu ohledně obd a aplikace, již jsem si ji pořídila a přikládám údaje při regeneraci dpf. Hodnoty katalyzátoru resp. teplota je tam asi nejvyšší, kterou bych katalyzátor schopný dosáhnout. Abych to upřesnila, občas se stane, že tu regeneraci spustí ve městě, když sjedu z dálnice. Poslední půlrok probíhá regenerace ca každých 150-170 km, a to mi přijde docela často...o regeneraci vím, když se zvedne spotřeba a pak při podřazení vidím v zadním zrcátku ten kouř...mechanik řekl, že dpf funguje dobře a je dobře, že i probíhá regenerace. Snažím se ji i dokončovat, ale bohužel ne vždycky to vyjde na tu dálnici. Mám ji spíš na výlety na víkendy, takže převážně jízda po dálnici nebo okresky. Do města ji téměř vůbec neberu a bydlím u dálnice, takže to je docela výhoda. Ale pořád to sledovat mně již nebaví a hlavně když vidím, že u té regenerace to nefunguje správně. Ještě jsem si všimla, že když regeneruje, občas cukne v nižších otáčkách, nevím, zda je to kvůli těm vstřikovačům a nesprávnému dávkování nafty.

Regenerace_mazda.JPG
 
REG_DIS je ujetá vzdálenost od poslední regenerace, 229 km. Tak není to úplně nejlepší hodnota, ale dá se s tím žít. IMO už bude horší katalyzátorová část, která regeneraci DPF "zapaluje". Zkusil bych se poradit se https://dpf-renovace-plzen.cz/ SAVI ("V případě poškozené vložky či oxidačního katalyzátoru ji můžeme vyměnit."). Kupovat DPF na RF z vrakáče je trochu loterie, ale třeba by se s Martinem (Mazdagentlemen) dala domluvit záruka na funkčnost (podle počtu všech regenerací a ujeté vzdálenosti stanovit průměr km/regenerace a ten by zánovní filtr měl zase překročit). Vždycky se dá koupit od Poláků aftermarket (JMJ, MAXGEAR atp.) a kdyžtak to omlátit prodejci o hlavu, pokud to nebude fungovat.
Cukání v nízkých otáčkách je při regeneraci běžné, možná by pomohla aktualizace řídící jednotky na nejnovější kalibraci.
 
Poslední úprava:
Zdravím, děkuji všem za rady. Již má moje Mazdička novej DPF filtr (druhovýroba Walker) a zatím naprostá spokojenost :) kouř zcela zmizl. Snad novej poslouží nějako dobu dobře. Co se týče starého/původního DPF (přikládám foto) již byl ve špatném stavu :/ a dokonce je přibližně uprostřed vidět díra :D . Takže výměna byla nevyhnutná.

DPF_mazda_6.jpeg image3.jpeg DPF_foto.jpg
 
Zdravím Vás,

řeším bohužel u stejného motoru stejný problém, mohu se zeptat jaký přesně DPF od Walker jsi kupoval? Byl by nějaký odkaz? Moc děkuji za případnou pomoc.
 
Zdravím Vás,

řeším bohužel u stejného motoru stejný problém, mohu se zeptat jaký přesně DPF od Walker jsi kupoval? Byl by nějaký odkaz? Moc děkuji za případnou pomoc.
Zdravím, konkrétně jsme kupovali tento: https://www.autokelly.cz/Product/WA-93048/12397091. Každopádně určitě doporučuji zkontrolovat vstřikovače a EGR. Aby se nestalo, že tyto špatně fungující komponenty brzy zničí i nový DPFko. Nám se bohužel stalo, že po výměně DPF došlo po cca 1500km a cca 8 regeneracích, k zanesení DPF, kdy se rozblikala a pak i rozsvitila kontrolka DPF a auto spadlo do nouzaku. V servise nám řekly, že špatny stav právě vstřikovačů a EGRka způsobuje rychlé zanášení i nového filtru.
 
Zdravím, konkrétně jsme kupovali tento: https://www.autokelly.cz/Product/WA-93048/12397091. Každopádně určitě doporučuji zkontrolovat vstřikovače a EGR. Aby se nestalo, že tyto špatně fungující komponenty brzy zničí i nový DPFko. Nám se bohužel stalo, že po výměně DPF došlo po cca 1500km a cca 8 regeneracích, k zanesení DPF, kdy se rozblikala a pak i rozsvitila kontrolka DPF a auto spadlo do nouzaku. V servise nám řekly, že špatny stav právě vstřikovačů a EGRka způsobuje rychlé zanášení i nového filtru.
Toto už mám vyřešené. Nemám problém s "rychlým zanášením", ale s bílým kouřem a smradem při regeneraci. To dávám za vinu nízké účinnosti katalyzátoru.. Díky za odpověď. Ještě bych k té kontrole přihodil snímač hmotnosti nasávaného vzduchu. Ten mi kdysi způsobil právě rychlé zanesení až padnutí do nouze.
 
Back
Top