• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín "Aktualizace" z SKYACTIV-X na E-SKYACTIV-X

Flustick

člen KLANu
41
Zdravím,
dnes mi v autorizovaném servisu v Ostravě softwarově aktualizovali moji Mazdu SKYACTIV X na E-SKYACTIV X. V tuto chvíli mám za sebou pouze 50km, ale příjde mi že auto je živější pokud to není jen placebo. Ténto týden mám v plánu si zajet do Vídně a pořádně auto otestovat.

Chtěl bych se zeptat ostatních majitelů jestli už tuto možnost využili.
 
Ahoj,

Ake oznacenie ma tato aktualizacia?

Kontaktovali ta zo servisu - zvolavacia akcia?

Mne zatial neukazuje nic.
1621529302381.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Tohle svolávačka nebyla. Co tam například pro tvé VIN nevidíš je servisní úkon jako např. aktualizace alarmu (AM005A).

Jinak co se týče té aktualizace na E-SKYACTIV X tak jsem mluvil se servisním technikem a říkal mi že má možnost mi tam nahrát i tuto aktualizaci. Nevím jestli to bylo v nějakém special balíčku nebo přímo pro tu novou verzi co se prodává. Vím že se dá ten kód exportovat tak možná si potom najdu čas.
 
Da sa teda povedat,
ze si tuto aktualizaciu treba vypytat?

Nakolko v pripade
"ochotneho technika/servisu" sa o nej neznaly nemusi ani roky dozvediet...?
 
Nic takového jako "upgrade" neexistuje. Řídící jednotka motoru se průběžně aktualizuje, jak se opravují chyby, poslední verze pro X MT 2WD je HF07-188K2-S a týká se R081/20: MAZDA3 (BP) a CX-30 (DM) – aktivní vzduchová klapka funguje správně s uloženým DTC P05A0:00.
 
Zdravím,
dnes mi v autorizovaném servisu v Ostravě softwarově aktualizovali moji Mazdu SKYACTIV X na E-SKYACTIV X. V tuto chvíli mám za sebou pouze 50km, ale příjde mi že auto je živější pokud to není jen placebo. Ténto týden mám v plánu si zajet do Vídně a pořádně auto otestovat.

Chtěl bych se zeptat ostatních majitelů jestli už tuto možnost využili.
Já mám pocit, že tě technik trošku tahal za nos, protože E-Sky-X není jen o SW změně, ale i změně kompresního poměru a dalších konstrukčních věcech, takže určitě původní Sky-X na E-Sky-X p"předělat" nejde. O aktualizaci SW pro Sky-X se před časem mluvilo, ale teď je ticho po pěšině.
 
Změny parametrů motoru SKYACTIV-X IPM1 bylo dosaženo další optimalizací spalovacího procesu, a to nejenom aktualizací řídícího software hnacího agregátu, ale také použitím nových odlišných dílů a komponentů, mimo jiné i pístů s dopadem na kompresní poměr.
Uvedené změny se odráží rovněž v homologaci a schválení těchto vozů IPM1 – jejich údaje v CoC a registračních dokumentech jsou jiné a odpovídají novému provedení.
Komplexní zpětná změna výkonových parametrů pro dosažení výkonu přicházející verze IPM1 u již provozovaných motorů SKYACTIVE-X vozů Mazda3 a Mazda CX-30 tedy z výše uvedených důvodů není možná a není ani plánována výrobcem.
 
Mám X AT 2WD, kompresní poměr se dá pomocí sw optimalizovat není to poprvé pokud vím předtím to mohlo chcípnout při ochuzené směsi. Sdílím jen co jsem zjistil :) Jestli to je zavádějící tak se tedy omlouvám. Bylo mi řečeno že ty změny na motoru velké nejsou.
 
Nedalo mi to a tak som dnes rano telefonicky kontaktoval autorizovany servis Mazda Nitra (kde som auto kupoval).
Hlavny technik pan Matejicek,
na moju otazku ci o danej uprave SW nieco vie, hned odpovedal - ANO.

27.4. som bol u nich z dovodu vybitia akumulatora.
Nahrali/updatli SW : XXT1HBFXAM005A_Control units/Modules_Reprogramming

V ramci toho ako som sa dnes dozvedel aj danu upravu sky-X -> E sky-X.

Jednoznacne potvrdzujem, ze auto ide odvtedy pocitovo lepsie,
samozrejme ziadny zazrak sa nestal,
ale lepsie to je.

Placebo to nebude, nakolko som o tejto uprave vtedy ani nevedel.
 
Mám X AT 2WD, kompresní poměr se dá pomocí sw optimalizovat není to poprvé pokud vím předtím to mohlo chcípnout při ochuzené směsi. Sdílím jen co jsem zjistil :) Jestli to je zavádějící tak se tedy omlouvám. Bylo mi řečeno že ty změny na motoru velké nejsou.
Kompresní poměr je poměr objemů, tedy rozměrů. Z logiky věcí vyplývá, že jej nelze upravit změnou SW. To by bylo možno úpravou SW např. prodloužit auto :joy:
 
Taky něco přidám. Od minulého pátku mám aktualizovaný SW řídící jednotky a změna je to rozhodně poznatelná. Nejde sice o navýšení výkonu jako má e-Sky-X, ale změna k lepšímu projevu zde rozhodně je. Jde totiž o to, že se změnil způsob chování mild-hybridního systému, který teď více drží energii a posílá ji méně k motoru a více do elektrických zařízení v autě. Tím se akumulátor méně vybíjí a motor pak není nucen ho tak často dobíjet a více síly mu zůstává pro jízdu. K motoru je energie z baterie posílána už více méně jen při akceleraci. Za mě tedy rozhodně změna k lepšímu. A mimochodem nejdůležitější změnou je, že na obrazovce "Monitor toku energie" se nově při jízdě točí autu kolečka :joy:
 
To zní jako když Mazda rozjíždí chiptunerskou karieru :D
Upravili pár parametrů aby to majitelům X180 nebylo líto mi přijde.


Já teď pokukoval po mazdicích, že bych udělal výměnu za novou, a zatím se jen utvrzuju v to, že asi nechám svoje BMko a seženu tu krátkou převodovku.

-přichází mi přes zobák jedině M6 G165 - ale ta hmotnost tam asi umlčí projev, neumím si představit jak to s tím jede
-jakmile ji v konfigurátoru člověk napáčí, tak naň skočí automat. :(
-navíc vypínání válců - laicky chápu jak to funguje, za jak dlouho bych toto svou těžkou nohou odpravil, deaktivace nedeaktivace (pokud vůbec jde)

-pak teda M3 a když čtu o těch motorech, že G122/150 opět dlouhá převodovka, přesto označení GT, fandim jim s tím Xkem, ale pořád zlaté G
-místo v zádu je na výšku ok, a na dálky si vyšší člověk opře hlavu o bok a spí, to bych přežil
-a podvozek, pro mě je přes díry pohodlnější vždycky víceprvek


Pardon za můj offtopic, no někde jsem to musel ventilovat..

Lepší auto než BM asi už nikdy neseženu, a mám ručku i autohold :p :)
Mě tímhle Mazda prostě strašně zklamává, ale jasný, nemůže za to úplně, stačí jet do améru a 2,5 Sky-G :(
 
Kompresní poměr je poměr objemů, tedy rozměrů. Z logiky věcí vyplývá, že jej nelze upravit změnou SW. To by bylo možno úpravou SW např. prodloužit auto :joy:
Komprese je doslova stlačení objemu a například v Japonsku se měl ten update týkat řízení toho kompresoru, takže by to dávalo smysl, ne?
 
Back
Top