• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Alternativní alu kola

Motec MCR3
Já tam prostě to tvé BN vidím stejně jako BM a BP.
Dokonce máte na starší M3 i vyšší rozsah šířek pneu.
TÜV pro 8x18 ET45.

IMG_2484.png
 
Problem neni seznam pneu, problem jsou podminky pro jejich pouziti. A kdyz se podivas na BM/BN a porovnas s BP, tak zjistis, o cem tu celou dobu pisu...

IMG_2484_edit_951107476898096.png
 
Ano a co konkrétně je v těch podmínkách tak nemožného co se nedá dodržet? Tam tedy nic zásadního nevidím pokud jde o 225/40 - a pro 215/45 nemáš podmínky žádné.
 
K6e An Achse 2 sind die Radhausausschnittkanten im Bereich 300 mm vor bis 100 mm vor Radmitte vollständig umzulegen

Odhaduji, že pakliže je políčko podmínek (dal jsem ti tam oranžový rámeček) vedle u velikosti pneu prázdné, pak se jedná o použití té konkrétní velikosti pneu na předmětném disku pro daný vůz bez podmínek, tak? Oproti tomu dovozuji, že když na řádku velikosti pneu je podmínka uvedena, tak je potřeba jí splnit, tak? A zároveň dovozuji, že splnění této podmínky bude muset příslušný orgán zkontrolovat, zadokumentovat a vydat na to potvrzení, tak? A až na základě splnění této podmínky bude možné tento konkrétní rozměr pneu zapsat? Pakliže tomu tak je, tak v ČR to považuji za naprosto nereálné!

Kdyby nebylo potřeba splnit nějaké technické podmínky, proč tam BP políčko má prázdné a proč je u BN vypsané? Proč je zároveň u toho stejného disku u BN u pneu 215/45/18 políčko prázdné a opět u BN u pneu 225/40/18 vypsané? A následně u jiného disku, například MCR2, ale ET 50 (oproti ET45 u MCR3) je to u 225/40/18 bez podmínky?

No tak asi není možné pneu 225/40/18 za stejných podmínek použít u ET45, ale jen u ET 50 - tudíž tam bude asi na autě nějaká konstrukční záležitost, která to neumožňuje a bude nutné ji změnit, ne?

Každý výrobce disků (a že jsem jich prošel!!!) umožňuje u BN nasazení pneu 225/40/18 až na disky od ET48 výše (v tomto konkrétním případu ET50).

Tím bych to uzavřel, protože jestli ani teď nepochopíš, co tím chci sdělit, tak lépe už to nesvedu.

P.S.: Katka má taky 8x18 ET48 a tipuju, že hledala a hledala......
 
A není to náhodou tak že si necháš namontovat kola za splnění výše uvedených podmínek a pak s tím zajedeš na STK aby ,,odborný pracovník” zkontroloval dodržení podmínek a vydal ti potvrzení se kterým pak jdeš na úřad a predložíš ho společně s TÜV a na základě těchto dokumentů ti zapíšou disky i s novým rozměrem pneu do TP? 😉
 
Ja jsem se na zacatku teto debaty ale ptal, co to obnasi, jak to realizovat, apod.

Kazdopadne za me je jednodussi a jistejsi koupit disky "bez podminek".
 
Já ti nevím - řekl bych že bez podmínek to asi muže platit v Německu nebo někde kde ti taková kola zapíšou jen na základě TÜV ale v ČR pokud chceš nový rozměr mám ten pocit musíš jít vždy na STK aby to zkontrolovali a dali ti potvrzení 😉
 
Já ti nevím - řekl bych že bez podmínek to asi muže platit v Německu nebo někde kde ti taková kola zapíšou jen na základě TÜV ale v ČR pokud chceš nový rozměr mám ten pocit musíš jít vždy na STK aby to zkontrolovali a dali ti potvrzení 😉
Jo, to jsem musela absolvovat taky.. A vzhledem k tomu, že typáč byl v němčině, a já jsem spíš ruštinář, tak jsem to moc nestudovala.. Koupila jsem prostě na to gumy, co jsem chtěla a věděla jsem, že s tím daným kolem tam ten rozměr je napsaný, a víc jsem neřešila... A pak mi technik na STK říká "vy jste vůbec nečetla ty podmínky, co?" 😂😂 ale pak už víc komentářů neměl, a nic neříkal, tak nevím. 😂
 
Ty jsou - jsou to FLOW FORMING - je to něco mezi taková novější technologie a jsou tak dělané třeba i ty TEC GT RACE 1 a jiné lehké disky.

Opravdu ,,kované” FORGED stojí raketu.
 
Tak na MOTEC (a dalsi) nikdo v CR nevystavi typovy list, takze se musi pres zkusebnu a to nevim, jestli chci absolvovat. K te darde za disky je to dalsich 2500 navic + cas.
 
Typový list snad dostavas od výrobce. Nebo ti eschopy napsali ze ti daji kola bez typáče?
 
Tak nic, Motec definitivne vzdávám. Dneska mi odepsali ze 2 zkušeben (Dekra a jeste jedna) a to fakt absolvovat nebudu. Jako není to nic náročného, spíše formalita, ale bude to stát další batoh peněz a moře času. Ověřili mi to už po mailu, že se schválením nebude problém, jedna zkušebna to dokonce udělá přes fotky, jim zaslané. Vezmu nějaké disky, které budou s českým typáčem. A asi ne 8J, to už poleze ven na můj vkus hodně, ale skočím do 7.5J.

Jinak je fascinující, že nějaký prodejce vystaví typáč třeba za 150 a jiný za 2000, samozřejmě při zakoupení kol u nich (tak jestli jim to potvrdí ještě někdo jiný?)
 
Já mám dojem, že jsem svého času dostal typáč prostě jako součást nákupu, ale nejsem si jist - kupoval jsem dvoje kola s typovým listem - Sparco a Autec.
 
Já mám dojem, že jsem svého času dostal typáč prostě jako součást nákupu, ale nejsem si jist - kupoval jsem dvoje kola s typovým listem - Sparco a Autec.
Já si ho musela zaplatit, 😅 hodně záleží na konkrétním prodejci, bohužel..
 
Já mám dojem, že jsem svého času dostal typáč prostě jako součást nákupu, ale nejsem si jist - kupoval jsem dvoje kola s typovým listem - Sparco a Autec.
Jakou mas zkusenost s tema Autecama? Premyslim o jednom typu od nich, tak jestli to neni nejake blato, jak jsou na tom s lakovanim.... atd.
 
Bláto asi neumím posoudit, protože na tom mám poměrně balony, takže nedostávaj nějaký ultra pecky, když vezmu výmol. Lakování asi taky ne úplně na extrém, protože to netahám v soli a srač***. Mám je už přes pět let a na moje běžný používání naprostá spokojenost - lehká, hezká, funkční - jezdím spíš víkendový výlety s tímhle autem, semtam nějaká krátká po Praze - někdy v létě do práce atp.
 
To jsou ty wizardy?Přemýšlím nad nima na MX5.🤔Je to přesně ten typ kol který se mě líbí.
 
Back
Top