• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Alternativní alu kola

Ja ale v zadnem pripade nezpochybnuji, ze to fyzicky ve skutecnosti muze byt uplne bez problemu.
 
Poslední úprava:
Podívej. Dlouhá úvaha. A nakonec Podívej okresky a zatáčky co jiní dají za 100 dám 140 a na to chci lepší gumy. A navíc mě nebaví ten výběr alu disku tak konec. Vzal jsem zase klasiku PS5 na ty za mě hezké disky a trada do zatáček jak mám zvyknuto a na zbytek házím....bobek? Celorocky má suv a myslím si že v létě budou trpět.
Vsak ja ti to rozhodnuti chvalim, ze ses nenechal zvyklat, chvilema to tak vypadalo. Jsem zvedavy na zkusenosti s tema PS5. Ja premyslim buď o nich (případně PS4), nebo me docela zajimaji Yokohama Advan Fleva, kde uvadeji dost slusnou hlucnost. Tak nevim, kam se priklonim.

No a s disky zjevne dopadnu jako ty.
 
Ctes vubec, co pisu? Dival jsi se na prilohy? Lubo to daval na BN?!

Shrnuti: vetsina vyrobcu disku (nebo spise "mozna, az na vyjimky vsichni" - jako priklad jsem uvedl Katku) neumoznuje na svych discich vel. 7.5Jx8 ET40 a 8Jx18 ET45 (a blizkych ET) u generace BM/BN montaz pneu 225/40/18 (... a potazmo 225/45/18, 235/40/18, atd.) bez upravy vozu, kdy u generace BP zadnou takovou upravu nevyzaduji. Lze se tedy (za me logicky domnivat), ze konstrukcne je na voze v oblasti kol neco jinak, kdy u BN zjevne bude hrozit skrtani (jak uvadi biscuit), kdezto u BP nikoliv. Proto jsem puvodne zjistoval, co takova uprava vubec znamena a vse okolo.

Vse mela nazorne dokladovat priloha o par prispevku vyse, bohuzel se to nepovedlo. Prosel jsem dokumentaci mozna 12+ nejznamejsich vyrobcu, vsude to je stejne, az na "Katcin" Borbet, tam se vsak jednalo o 8Jx18 ET48. Vse je uvedeno v predchozich prispevcich.

Za me - ty nazor muzes mit, jaky chces, ale to mi k zapisu kol a pneu nepomuze.
Fór je v tom že ty řetězy byly i na BM - takže BN na tom bude stejně když to nedělá problém.
Jak ti psala Katka na BM má ještě dost místa s 225/40.

PS a MB je ještě snížené. A nikdo neupravoval lemy.
 
Dobry tak ja dojdu na urad a reknu jim, ze chlapi (a zensky) tvrdili, ze je to OK, takze neni zadny duvod to nezapsat. To by melo klapnout.
 
Dobry tak ja dojdu na urad a reknu jim, ze chlapi (a zensky) tvrdili, ze je to OK, takze neni zadny duvod to nezapsat. To by melo klapnout.
Zapřemejšlej…. Máš možnost je legálně zapsat? Máš.
Zakazuje ti výrobce na 215/45 R18 použití zimních řetězů? No nezakazuje.

Tak co by ti proboha mělo škrtat na 225/40 R18 které jsou výrazně menší než 215/45 R18 obalená řetězem?
 
Já se zeptám ještě jinak. Je těch 225 tak neprůstřelně zajímavejch, že to pořád řešíte? Není jednodušší hodit tam 215? Nebo se řeší každá píď gripu a vzhled motokáry?
 
Já se zeptám ještě jinak. Je těch 225 tak neprůstřelně zajímavejch, že to pořád řešíte? Není jednodušší hodit tam 215? Nebo se řeší každá píď gripu a vzhled motokáry?
U 225/40/18 je rozdíl v ceně jedné pneu cca 1000 Kč, oproti 215/45/18
Pokud někdo sjede pneu celkem rychle, může to být z dlouhodobého hlediska značná úspora + je větší výběr
 
No rozdíl u pneu co mě zajímají je spíše 1500 na jedné. Ale to už jsem i celkem vyhodnotil jako nezajímavé - stejně na nich najedu minimálně 70 tisíc km.
Ale ten výběr.

No za mne by teď byl ideál 225/35 R19 - ale v tomto rozměru zatím nikdo (krom lisované tmy z Číny) nedělá celoroční pneu a na letní/zimní se už vracet nehodlám po tom co předvádí celoročky po 50 tisících km.

Takže když bych zůstal u R18 a zapisoval je pac v 7x18 nic neseženu tak si nechám rovnou zapsat 225/40 abych měl výběr a lacinější pneu.
Ale pokud by někdo začal během roku dělat celoročky v 225/35 R19 tak jdu do tohoto rozměru.
 
Hm, tak jsem jeste lehce patral a pokud ma disk 8x18 ET 48, tak problem s 225/40/18 neni (Borbet, Ronal...). Jenze ten vyber je dost omezeny a ty hmotnosti, ty hmotnosti...

S timto ET pak neni problem ani u 8x19 (napr. Proline) s pneu 225/35/19. :expressionless:
 
Hm, tak jsem jeste lehce patral a pokud ma disk 8x18 ET 48, tak problem s 225/40/18 neni (Borbet, Ronal...). Jenze ten vyber je dost omezeny a ty hmotnosti, ty hmotnosti...

S timto ET pak neni problem ani u 8x19 (napr. Proline) s pneu 225/35/19. :expressionless:
Jo, hmotnost je hmotnost, ale já poznala rozdíl i jen ty dvě kila na kolo.. Jasně, nemají ty Borbety nějakých 8kg jako dražší kovaná kola, ale pořád je to rozdíl, oproti origo, co váží 12kg

Taky otázka, zda to někomu k něčemu vůbec je, mít ultralehká kola (jezdí tu snad někdo sprinty?)
Ale tohle si prostě musí zhodnotit každý sám..
 
Jo, hmotnost je hmotnost, ale já poznala rozdíl i jen ty dvě kila na kolo.. Jasně, nemají ty Borbety nějakých 8kg jako dražší kovaná kola, ale pořád je to rozdíl, oproti origo, co váží 12kg

Taky otázka, zda to někomu k něčemu vůbec je, mít ultralehká kola (jezdí tu snad někdo sprinty?)
Ale tohle si prostě musí zhodnotit každý sám..
Sprinty ne ale na tak líném autě každé zlepšení akcelerace ze zatáčky poznáš - i když asi bude v řádu maximálně desetinek (spíš desetinky) když už tedy nová kola proč ne rovnou 8kg.
PS vážila jsi pneu 225/40 proti 215/45? Měla by být lehčí ne?
 
Katka: spis jsem to myslel tak, ze kdyz uz se mi disk s temito parametry libi, tak vazi 11,5 kg +. Pokud by se mi líbil a mel kolem 10-10,5, tak beru vsemi deseti.

Pokud jsou to pro me vzhledove kulervouci disky, pak zaroven maji pod 10 kg (i hrube pod), ale nezlegalizuji je.

S lehcimi disky je daleko prijemnejsi manipulace.
 
Ona ta neodpružená hmotnost má docela veliký vliv na všechno. Od jízdních vlastností (ovladatelnost, zrychlení, komfort, brzdný účinek) po životnost dílů na podvozku (čepy, tlumiče,...). Pokud to vezmu i z EKO stránky, tak čím menší hmotnost, tím se snižuje i spotřeba.
 
Výraznej vliv na váhu má šíře ráfku. Stejnej disk v 7,5 a 8,5 bude výrazně jinak vážit. Můj přístup je spíš malilinko balóny (když nechci ustupovat ze šíře běhounu) a uspoření váhy, než áčka a "kila" navíc. Naučil jsem se to u origo kol na MX-3, kde na 6J ráfek dali japonci 205 gumu. Mám alternativní 8J a to kolo se stejnou gumou nefunguje ve výsledku líp (a to je tam výška bočnice gumy 55). Celý auto je s těma dietníma ráfkama prostě najednou lehčí a pružnější...
 
Katka: spis jsem to myslel tak, ze kdyz uz se mi disk s temito parametry libi, tak vazi 11,5 kg +. Pokud by se mi líbil a mel kolem 10-10,5, tak beru vsemi deseti.

Pokud jsou to pro me vzhledove kulervouci disky, pak zaroven maji pod 10 kg (i hrube pod), ale nezlegalizuji je.

S lehcimi disky je daleko prijemnejsi manipulace.
Joo, to je na prd.. Neříkám nic 🙈

Já právě taky brala v ten okamžik kompromis, byť bych byla taky raději za lehčí, a vím, že při mém blbnutí by to k čemu bylo, a hlavně by se mi na pohodu tahaly 😂 ty těžké origo mrchy jsem stěží odsmýkala, spíš jsem je koulela po zemi 😂
 
Poslední úprava:
S tou by ses vyblbla ;) nastupovat bez otevírání dveří se do ní dá, tankovat bez vystupování a ty R17 bys nosila na jednom prstě…. Praktické auto ;)

 
Back
Top