• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Antikorozní nástřik podvozku a dutin

Kolem 3000? Tak to, odectu-li naklady (vosk, technologie, ochranne prostredky technika, obalovy material, cisteni...), nekdo delal zadarmo, ne? Nebo to spis jeste zadotoval...
Taky si myslím ze ty vosky jsou cca tak 3 litry to čištění neposoudím ale práce na tom asi bude dost. Beru ze se taky hodně čeká ale zas auto vyblokuje zvedak - dával jsem to ve čtvrtek ráno pred 8 a v 9 zacli - hotovo bylo dnes v poledne.

Nevím jaké má náklady ale děla to dobre. Já počítám cenu kolem 5. S tím ze všechno odstroji umyje vysuší opraví nějakou korozi a potom aplikuje vosk.
A kde? Pošli kontakt ,,aut je plno a kamarádi taky chtějí”
 
Jj přesně tak. Je to závisle na počasí ať to dobre vyschne. A myslím ze min 3 dny tam taky bude. Ale děla to dlouho a má porad plno

A kde? Pošli kontakt ,,aut je plno a kamarádi taky chtějí”
Kousek od Frýdku Mistku

Já mu tam taky ještě nahlásil 3 kolegy a má cely květen plný. 😉
 
Přesně tak. To by se asi nevyplatilo. Navíc jsem se objednaval začátkem ledna a už jsem v květnu. Tak si myslím ze na tento rok už je plno 😉
 
BK - ta hold doplatila na ten ,,GUMOASFALT” pod nim si to vesele kvetlo celé roky - důvod proč bych si tohle na své auto nikdy nedal - BK hold byla už z Rakouska nastrikana.
To jsi si sám odpověděl.

Mazda, navíc dovoz z Rakouska (ne že by BK nehnila i jinde, protože konkrétně BK je fakt hrůza a znám zachovalejší 323F než tyto BKčka), kde rezaví i kámen byla pravděpodobně rezavá/orezlá už za provozu tam. Skoro bych si tipnul, že auto bylo prodáváno na export a předtím to prostě někdo "doladil". Tím gumoasfaltem to schováš a bublá to pod tím.

Když takto uděláš auto, které zatím žádnou korozi nemá, nevěřím popravdě, že by to kdy vůbec mohlo shnít. Protože neznám cestu, jak by se ty "Startéry" koroze dostaly na plech, aby to vůbec začalo.
 
Možná když to uděláš na funglovce jedes s tím od prodejce hned na nastrik. Ale i tak zas budeš časem poslouchat - na tomhle nechcem dělat tady mate příplatky pac to bylo cely zastrikaný a td a td.

Podívej sestra to BK má jinak pěkný - lakovaná karoserie bez tečky - problém je tam jen ten spodek - určitě to zastrikali až po letech provozu - otázku kdy už nevyřešíme.

No pojede s tím na opravu toho nastriku a zároveň vyvarit to co bude poznat.

Jinak k nastriku voskem - ten origo vosk co strikaji při dovozu tam byl 3 roky. Tak si pohravam s myšlenkou když takový nastrik ,,na oko” vydržel 3 roky tohle musí dat 4 kor když je to tak pěkně oplastovaný. Obnova je pak už cca za polovinu co mi říkal.
 
No já si nástřik prováděl sám pomocí sprejů a zapujcene garáže se zdvihovým heverem. Původní vosk z Antverp je tam stale takže si myslím že na autě drží déle než 3 roky. Ale samozřejmě pod kryty podvozku je holy plech a totéž pod podbehy. Takže dodělat se určitě vyplatí.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Takže bys tomu teď po kompletním nastriku dal klidně i víc jak 4 roky?

Ještě mne napadá - neřešil někdo tuhle mezeru? Nebo je to tam schválně aby tudy zas odcházel bordel co se dostane za koberec třeba dírou pro tlumič?

IMG_2508.jpeg
 
Já myslím ze ten koberec je stejne volný takže asi zbytecne s tím něco dělat. A při mytí to vyplachnes vapkou
 
Jako jo na druhou stranu na tom místě zas budu vymejvat ten vosk.
Spíš přemýšlím jaký to má smysl - proč proste neudělali koberec tak aby byl upnutý až dolu a ten plast tam třeba jen chránil spoj koberec/plech - nebo proč ho nepridelali rovnou k tomu plastu.
 
Takže bys tomu teď po kompletním nastriku dal klidně i víc jak 4 roky?
Já už bych se tím nezabýval. Pro životnost auta máš pokoj a kdo tvrdí něco jiného tak ať si to stříká třeba každý rok. Já po čtyřech letech sundal kryty a stav byl takto. 8b01702d06e1b70dc7d6e8923f28360c.jpg

Samsung S22 256GB Tapatalk

Ještě mne napadá - neřešil někdo tuhle mezeru? Nebo je to tam schválně aby tudy zas odcházel bordel co se dostane za koberec třeba dírou pro tlumič?

Zobrazit přílohu 50376
U předchozí trojky tohle není. Možná nějaká inovace. To potvrdí jedině někdo co má BP.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Není to dokončený právě proto aby ten bordel mohl jít snadněji pryč, případně snadněji vystříkat. Pokud by jsi ten filcovej koberec dotáhnul až dolu (některý starší mazdy to tak měly), tak by se ti tam akorát držel bordel. Problém obecně je spíš samoznej koberec/filc co tam vůbec je. To je takovej historickej počin mazdy ze kterýho hnily zadní lemy a podběhy. Ale aspoň to trochu tlumí hluk oproti plastovýmu podběhu.
 
Pěkný. Jj mě šlo spis o to jako ze takhle když na to čumím tak ten bordel se tam logicky musí hromadit - zas je třeba možný ze voda co tudy teče to bude vymejvat.
Jen jsem proste přemýšlel nad tím proč to jednoduše neuzavreli vždyť by to nebylo nic těžkého nebo drážního trochu ten koberec jinak natvarovat aby sedl k tomu plastu a chytit ho tam.

Není to dokončený právě proto aby ten bordel mohl jít snadněji pryč, případně snadněji vystříkat. Pokud by jsi ten filcovej koberec dotáhnul až dolu (některý starší mazdy to tak měly), tak by se ti tam akorát držel bordel. Problém obecně je spíš samoznej koberec/filc co tam vůbec je. To je takovej historickej počin mazdy ze kterýho hnily zadní lemy a podběhy. Ale aspoň to trochu tlumí hluk oproti plastovýmu podběhu.
Aha super. Jo to jsem už od tebe někde četl asi u CX5 ze ten koberec jak drží vodu a písek při pohybu je jak smirek a hezky to tam hnije.
No zaměrim se hlavně na ty zadky častější kontrola asi nebude špatná.
 
Protože to nikdy neutěsníš na 100% a je lepší když je to otevřený. Sice to může znít divně - toho bordelu se tam přece dostane víc - ale opravdu to takhle je lepší a ten bordel se snadněji vymejvá. Starší mazdy co to měli "zavřený" tak po pár letech, obzvlášť když jezdili někde ve větším bordelu, to tam měli chycený rzí. Teď z hlavy nevím jestli takhle zavřený to má BP, ale když koukneš na BM/BN,GJ/GL,KE/KF na přední podběhy u A-sloupku, který právě takhle zavřený je, tak se tam drží neuvěřitelnej fekál.
 
Poslední úprava:
Je to tak. U BN 1x ročně část předního plastu lehce odchlipnu a vyskrabu co tam natece z torpéda. Ale poslední 2 roky už tam nic nebylo tak zvláštní.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
BP předek plasták je zavřený - na druhou stranu po 3 letech provozu jsem tam skoro nic neměl - podběhy se predtim nesundavali.
Na tom zadku už něco bylo to mi říkal a i je to vidět na těch fotkách co jsem sem dával.
 
Jak píše @Max6 , to že ten koberec nedolíhá je dobrá inovace Mazdy, protože se ten kout lehce vystříká wapkou, případně vycvakneš ten lapa a nebude se tam držet sajrajt v kombinaci s vlhkostí. Já to teda vždy když umývám auto pořídně wapkou prostříkám. Mám ještě starýho fijata, a ten právě má vzadu ten koberec utěsnenej a bylo to první místo na autě kde se rez prožrala ven.
 
Kvůli výměně mám sundané zadní brzdové kotouče. Když se dívám na lišku na náboji kola a ochranném plechu, napadlo mě, jestli to lehce neošetřit antikorozní ochranou. Má smysl tyto díly ošetřovat, prodlouží se tím jejich životnost nebo je to jen otázka estetiky?
Přiznám se, že moc se mi do toho teď nechce, základ + vrchní ochranný nástřik = min. 1 den (z důvodu schnutí) navíc. Navíc jsem se díval, že přelakovatelný vrchní ochranný nástřik, co mám doma, by se měl aplikovat při teplotě 21 až 27 st., což zrovna teď, když jsme se znovu vrátili do zimy, venku není.
Chráníte tyto díly nástřikem, má to smysl?

IMG_20240418_153118.jpg IMG_20240418_153133.jpg
 
Back
Top