• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Auto táhne doprava

Martas1989

člen KLANu
72
Ahojte. Pred casem jsem si poridil Mazdicku 2.0 rv.04 GY, lehce tahla do prava. Nejdriv jsem si myslel ze ma podhusteny kolo nebo ze je spatna geometrie. Zajel jsem na geometrii a je to jeste horsi. Silene to tahne na pravou stranu. Netusim uz cim by to mohlo byt. Nejake napady?
 
Kdysi se resilo na predchozim foru,ona je to u hodne mazd tak trochu vlastnost,muze to byt x veci.Zkus prohodit kola tim vyloucis moznost ze to je jednim konkretnim kolem.
 
Poslední úprava:
GG mi táhlo pořád do prava, x geometrií, přehozená kola. Tak bylo navrhnuto - výměna všech ramen. Tak do toho se mi nechtělo, protože podvozek pevný a bez vůlí, hlavně pneu se sjížděli rovnoměrně. Bylo řečeno, že je to vlastnost mazdy, že doprava velice ráda táhne - údajně je to, že jsou cesty vyspádované doprava (aby voda otékala) a hold mazda se přízpůsobí :D
 
za takovou radu bych někoho fláknul klackem po zádech ..... :D
Spíš to nebyla rada,ale konstatování,že jsem nebyl první ani poslední a když je geo OK a nejsou vůle,tak vyměnit kompletně celou přední nápravu a proč bych to dělal,když pneu se nesjíždí.
 
Tak a teď to chce radu, aby to nestálo majlant, protože mi bylo doporučeno vyměnit kompletní nápravu. Je fakt, že jsem dal prst na volant a jelo krásně rovně, nijak to netáhlo nic, ale když jsem jej pustil, tak už si to mašírovalo k pravé krajnici. Tedy jelikož jsem se s tím nepral, tak jsem to tak nechal. Mimochodem GH, taky mírně táhne doprava a udělám geo a stejně to tak je :D
 
Ja kdyz srovnam volant tak se to zacne stacet na pravou stranu. Musim jet s vytocenym volantem do leva.
 
Nemôže to byť niečo s riadením??? Neviem, že akým spôsobom to majú Mazdy riešené (elektromechanické, elektrohydraulické), no nejako sa pohyb volantu na kolesá dostať musí nie?! Ak máš geo a podvozok ok, skúsil by som to z druhej strany a síce od volantu (stĺpik riadenia, kĺby, čapy, prevodovka riadenia atď). Možno to bude prevodovka riadenia, alebo riadiaci hydraulický ventil, ak ho Mazda má. Nebolo auto búrané???
 
Poslední úprava moderátorem:
Srovnat volant na tisícihranu. Tedy pokud máš volant šejdrem, ale nikam netáhne, tedy jede rovně, tak je potřeba to posunout na tom tisícihranu. Ono u GG se promazávali tyče řízení, protože uměly vrzat a musel se volant sundávat.
 
Nepochopil si, volant je potřeba předsadit, tedy na tisícihranu na kterém je usazený posunout. Tedy sundat airbag, povolit matku a a můžeš si s volantem dělat co chceš. Tedy mít kola rovně, ideálně tedy na geo a tam ten volant srovnat, tedy posunout na tom tisícihranu.
 
Už sa to formuje. Ak dáš volant do polohy takej, že by si mal mať aj kolesá rovno, vyskoč z auta a pozri či obe kolesá sú rovno. Ak sú obe vytočené vpravo (čo na základe dobrej geometrie asi budú) máš aspoň potvrdené, že to bude riadením. A v najlepšom prípade to bude špatne nasadený volant po servise.

A možno sme úplne mimo :D
 
já teda na své GY pozoruji taky lehké táhnutí doprava.někde jsem vyčelt zkusit jet v protisměru a hle? auto táhne doleva-prostě je to zřejmě citlivé na sklon silnice. Jestli je to správně (standartní věc) jsem dál neřešil a jezdím tak dál. Gumy se mi teda sjíždí trošičku z vnější strany, ale to ani nová geometrie nezměnila.
 
Volant se dá seštelovat aniž by se musel sundavat. Když jsem si nechával v autorizáku dělat geo, tak jsem řikal, že mám ještě šejdrem volant a pootočil ho na tyči řízení dole u pedálů.
Nevim přesně kde a jak, dva jsem se tam nevlezli, ale stál jsem vedle něj na dílně a volant dole vážně nebyl :)
 
Volant se dá seštelovat aniž by se musel sundavat. Když jsem si nechával v autorizáku dělat geo, tak jsem řikal, že mám ještě šejdrem volant a pootočil ho na tyči řízení dole u pedálů.
Nevim přesně kde a jak, dva jsem se tam nevlezli, ale stál jsem vedle něj na dílně a volant dole vážně nebyl :)
Jojo, taky to tak může být. U GG/GY, když promazávaly tyč řízení, tak to tam někde seřizovali. Ale v ,,domácích" podmínkách je to přes bag nejjednodušší, aspoň se mi to tak jeví.
 
Zajel jsem na geometrii a je to jeste horsi.
Tak to ti nejspíš rozhodili geometrii. Já řešil geometrii (po výměně dílů podvozku) a ve Vyškově mi nebyli schopní nikde nastavit geo. Jednou to táhlo doprava, potom dokonce doleva a po několika reklamacích jsem se na to vykašlal a udělal geometrii u známého co staví mimo jiné auta na Dakar.
Z toho plyne, že může být technika jakákoli, ale když je technik manták tak ani ta nejlepší technika není zárukou kvality (kór u víceprvku a dvojitých lichoběžníků)..

Pokud ti auto lehce táhne doprava, je to opravdu normální, jelikož se silnice projektují "střechovitě". V tomto případě to můžeš ozkoušet tak, že na rovném úseku přejedeš na druhou stranu a auto pojede pro změnu doleva. Viz. ukázkový příčný řez.
image004.jpg

Jelikož si přešel z koncernu, tak sis toho všimnul a neuniklo to (nejsi jediný s tímto "problémem"). Kór u GG/GY je toto hodně pozorovatelné vzhledem k hydraulickému posilovači. Ale určitě se jedná jen o malé "táhnutí" , které je zapříčiněno jemným řízením vozidla, které dokáže prozradit už malou odchylku.

Takže bych to dal do stavu, kdy to netáhlo skoro vůbec. Tzn. opravit geometrii, ale pořádně! Určitě se s řízením nesmíš prát a volant musí být rovně! ;)
 
Back
Top