• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

novinářský test Autobible.cz Mazda6 2018 vs. 2017: Co přesně přinesla aktuální modernizace?

Mimochodem, zaujala me veta "Přední světlomety dostaly úhlednější grafiku a jemnější segmenty LED modulů, díky nimž precizněji přelévají světelný paprsek během průjezdu zatáčkou." Mam tady tema, kde resim vyrazne vibrace pri jizde na dva valce. Tak nevim, ale mozna ma ta moje 2018ka jeste dalsi problem. Mne se totiz svetla behem prujezdu zatacek neprelevaji. Nebo jsem si toho nevsiml? Co ostatni?
 
Zkus auto postavit před nějakou zeď a ve tmě otáčet volantem. Světelný paprsek by se měl pohybovat ve směru natočení tak, jak se zapínají jednotlivé LED segmenty. (Takhle to funguje u xenonů.) Nejsem si ale úplně jist, jestli to u LED po FL není navázané na rychlost jízdy.
 
Další možnost: při každém zapnutí hlavních světel se provádí selftest, kdy si jednotka zkouší adaptivní funkci. Je to zřetelně vidět proti kontrastní překážce. Předpokládám, že v případě závady by se objevila varovná hláška na displeji.
 
Jo jo, self test po nastartovani u mne samozrejme probehne, ale tak, ze se svetlomety hybnou nahoru a dolu. Urcite se nehybou do strany. Ve Focusu jsem mel nataceci svetlomety, na Mondeu jsme mel prisvedcovani bocnim osvitem, tady mi svetla (ani pri jizde) do strany nesviti/neprisvedcuji. Na druhou stranu mi to subjektivne nevadi, ty svetlomety sami o sobe sviti hodne do stran. Urcite by me ale zajimali zkusenosti ostatnich majitelu 2018tek.
 
Tak já osobně vnímám, jak ledková matice dynamický skládá osvětlení před autem na základě okolních podminek (protijedouci auto, auto předemnou, veřejné osvětlení, zatoceni volantem, atd...).
 
Jo, ale kdyz mas zapnute automaticke dalkove. Nebo i pri potkavackach? Kdyz dam automaticke dalkove, tak to je opravdu uplna svetelna show. Pri potkavackach ale svitim stale stejne. Resp. na dalnici mam pocit, ze se jen trochu prizvednou.
 
Vše mám na automatiku takže standartni osvětlení plus dálkové. Tedy nemůžu říct jak se to chová v jiným setupu.
 
Jo, ale kdyz mas zapnute automaticke dalkove. Nebo i pri potkavackach? Kdyz dam automaticke dalkove, tak to je opravdu uplna svetelna show. Pri potkavackach ale svitim stale stejne. Resp. na dalnici mam pocit, ze se jen trochu prizvednou.
Z toho, co jsem vyčetl, jsou opravdu v režimu plné adaptability hlavní světlomety pouze tehdy, když je páčka v poloze Hi (dálka), současně se rozsvěcí kontrolka na přístrojovce zeleně (pokud kamera nefachčí, kotrolka je oranžová). Výrobce uvádí rozdělení LED do dvaceti skupin, které se mohou autonomně zapínat, dále režim Highway (přizvednutí), pak tři různé kombinace LED vzorů v závislosti na rychlosti a širokoúhlá potkávací světla. Natáčení do zatáčky má šest úrovní, nikde ale nepíšou, jestli to platí i pro páčku v poloze Low (potkávací). Manuál 2018 nemám (jsem v očekávání:)), tak se ještě zkuste mrknout tam...
 
Za mne taky jezdím neustále na automatické dálkové, kdy celkově adaptivní světla svítí výborně.

Přiznám se, že ale já jinak třeba nějaké automatické nastavení/vyrovnání světel po nastartování vůbec nezaznenávám - u předešlé Astry s bixenony to bylo po každém nastartování daleko viditelnější.
 
Napadají mě dvě situace, kde by ta adaptivní automatika mohla selhávat: jednak dálnice, kde je středový pás se svodidly, případně křovím, tam si nedokážu představit, jak to ten křemíkovej zázrak vyhodnocuje, když má na vstupu svítí/nesvítí v řádu zlomků sekund. (Musí tam být asi nějaké prodleva, aby se to nerozkmitalo.) Další situace jsou protijedoucí autobusy a náklaďáky, kde řidiči sedí vysoko a dost pochybuju, že ta horní poziční světla kamera zaznamená. To jsou případy, kdy bych měl být připravenej to ztlumit ručně...:cool:
 
Pri nynejsim pocasi se to da krasne rozpoznat jak svetla pracuji (pri dakovych)...kdyz jedu za autem v mlze a mam dalkove tak jde suprove videt jak se zapinaji vypinaji jednotlive segmety...co jsem napocital tak by tam meli byt asi 3
 
Zkus auto postavit před nějakou zeď a ve tmě otáčet volantem. Světelný paprsek by se měl pohybovat ve směru natočení tak, jak se zapínají jednotlivé LED segmenty. (Takhle to funguje u xenonů.) Nejsem si ale úplně jist, jestli to u LED po FL není navázané na rychlost jízdy.
Vitus má pravdu, takže první věta by mohla znít: Zkus pomalu jet v režimu Hi proti zdi....(a včas zastavit:)).
 
Aha, tak ja se priznam, ze na ten automaticky rezim nejezdim porad. V podstate to pouzivam jen jako automaticke dalkovky, jakmile treba jedu ve meste, tak vracim packu zpet do potkavaciho/standardniho rezimu. Tak ja to dnes, az pojedu domu, vyzlousim... :)
 
@ajfel Absolvoval jsem minulý týden 900 km za tmy z Belgie do Rakouska a za celou cestu nás nikdo neproblikl. A to auto minimálně 80% cesty na dálkové jelo. Jediné, kdy se úplně vypínaly a s čím si nevědělo rady jsou situace, kdy jely auta proti a já zároveň někoho předjížděl, tam už pak auto nemá kam dálkovýma svítit.
 
Víš, ono je docela těžký v dnešní době někoho problikávat, když to má skoro každý na AUTO a páčka je v poloze dálkových světel. Taky už jsem potkal pár aut s automatikou co zrovna bleskurychle nereagovala, a než abych se pokoušel něco měnit, nechal jsem je projet bez povšimnutí. A to stejné se děje předpokládám u protijedoucích. Takže zatímco z osobáků na mě blikne jen cca 1%, z náklaďáků a autobusů je to cca 25 - 30% a zpravidla u horizontu, kdy já už vidím jejich poziční světla (a už bych reagoval), zatímco režim AUTO si počká na jejich regulerní potkávačky. U cyklistů ani nemluvě, tam je to vyloženě špatně a zatím jsem každého oslňoval. A aby toho nebylo málo, tak 2 km před vesnicí jedu na potkávačky, páč systém to vyhodnotí jako příliš velké světlo proti mě.
Ale jak tu někdo psal, záleží asi na ročníku toho systému; někomu se to prý chová lépe. Za mě teda rozhodně palec dolu pro režim AUTO pro rok 2016. (ale z lenosti a pohodlí na ten režim AUTO jezdím, řekněme že na 60 - 75% se chová OK)
 
Tak jsem dnes v noci cestou domů vyzkoušel jet se světlama v poloze dálkových světel (zelená ikonka s A na přístrojovce), jel jsem po městě, takže max 50-60 km/h a pod pouličním osvětlením, takže dálkovky se mi vlastně ani nerozsvítili a do stran se mi nic také nenatáčelo. Doma jsem si vzal příručku, co jsem dostal k autu a tam se píše o dvou věcech:

Systém adaptivních předních světlometů (AFS): Když jsou světlomety zapnuté, systém AFS automaticky nastavuje světlomety volu doleva nebo doprava podle natočení volantu

Adaptivních LED světlomety (ALH): Systém, který při jízdě v noci využívá přední snímací kamery k zjišťování situaci před vozidlem a podle toho přepíná dosah světlometů, velikost osvětlené oblasti nebo jas osvětlení.

Že bych tedy měl ALH a neměl AFS? Mám Revolution Top, možná to AFS je jen v Takumi Plus. V rychlosti jsem ještě kouknul na Mazda.cz, kde je u výbavy Revolution Top uvedena ještě jiná zkratka, a to AFSL... Nějak tomu nerozumím, jdu spát... :)
 
Ja mám pocit, že pri ALH bočné sektory svietia stále a teda sa nepotrebujú ešte natáčať.
Aj pri jazde priamo to pekne osvetľuje na strany, čo je pre mňa veľká výhoda pri jazde v miestach, kde sa môže vyskytovať zver (alebo chodec v tmavom oblečení).
 
Od prodejce mám info, že v autě jsou tzv. AHBC (to aby těch zkratek nebylo málo ;)), což by mělo být vylepšené ALH. Světla tak prý nemají funkci přisvětlování do zatáček, neb šíře paprsku je natolik široká, že je to zbytečné. Mně to dává smysl, resp. jak už jsem psal, nemám problém s tím, že bych do zatáček neviděl. Ta šíře osvitu je ve většině případů dostatečná.
 
Back
Top