Ten klíč by mě upřímně zajímal. Pokud by jsi to našel, napiš mi, kde to v návodu najdu. Pán měl sedadlo s ukládáním poloh, tak jako Ty, nebo já. Pokud by to šlo uložit do klíčku, bylo by to dobré např. pro případ, kdy mi servis nechtěně vymazal uložené polohy a já půl hodiny hledal svoji oblíbenou polohu sedadla. Co se týče Peugeotu 307, byl to opravdu velmi nepovedený a problémový vůz, který mě naštěstí minul. Vždy mám auta střední třídy a žena až do Citroenu DS 4 měla zase menší vozy. Nikdy jsme s vozy PSA neměli problémy. Troufnu si říci, že mám najeto hodně moc přes milion kilometrů, 10 let jsem v minulosti působil v koncernu v manažerské pozici, proto jsem možná moc kritický, ale abych zažíval to, co jsem zažíval prvních 60.000 km s touhle Mazdou, to bys asi nedal ani Ty. Někteří členové znají můj příběh. Bohužel v ČR pokud máš vůz koupený na právnickou osobu (mou firmu), není ani 4x opakovaná závada důvod pro odstoupení od smlouvy, pokud jí prodejce vždy vyřeší, nebo má snahu vyřešit! Věř mi, že jsem to řešil několikrát ze svou právničkou. Pokud bych měl vůz na fyzickou osobu, bylo by to 3x a dost.
Co se týče benzinového motoru 2.0, tak si neodpustím jeden zážitek: byl jsem zrovna na telefonu z "Naturalem"- Robinem, když mě v kopci na D1 předjela Škoda Rapid 1.2. Ani přes podřazení o 2 stupně jsem jej nedotáhl- to je hnus. Pokud by ten motor byl tak super, tak by jsi si ho sám koupil a neutrácel za nejprodávanější motor Mazdy 2.5 v M6 a CX5. Věřím, že pro někoho, kdo nemá peníze na 2.5, nebo naftu 129 kW, nebo není temperamentní jezdec, jezdí na pohodu a na spotřebu, tak pro něj to bude ideální volba. Pro mě určitě ne! Na závěr mohu jen opakovaně neskonale poděkovat chlapům z Mazdy v Kolíně, kteří s neskutečnou trpělivostí (včetně mé) to auto dali do pořádku. Teď už slouží dobře a nebál bych se jej prodat i do rodiny, ale ta pachuť už zůstane... Jen pár věcí: opakující se problémy s kamerami pod sklem- už mám třetí (před přechodem na Tvůj model jich bylo 5 "upgraded" verzí, tak byly dobré a nakonec je úpně změnili), na 30.000 km propadlý sedák řidiče (v autě jezdím jen já a to na dálky a výjimečně manželka), tenhle problém teď mají i nové CX5, nekvalitní a místy nedostříkaný lak (špatně, místy vůbec nenalakované mezidveří, pod 5 dveřmi, u víčka nádrže, pod předním blatníkem u předních dveří pouze plnič, tenká vrstva laku na povrchu a ještě špatně vytvrzená při procesu v lakovně). Robin by Ti mohl o mém autě vyprávět, když ho leští. Neexistuje vjet s tímto autem do myčky! Na roce a půl koroze na všech pantech- výměna, rok a 11 měsíců problémy s rádiem- výměna snad všeho co šlo, problémy s automatickým zamykáním vozu- opět výměna řídící jednotky, 2 vadná parkovací čidla, od novoty občas vyskakuje chyba antikolizního systému při jízdě vzad "Smart City Brake Support Reverse Diasabled"- nikdo neví proč, diagnostika nic nezaznamenala, opakovaně měněný plastový mechanismus sklápění zrcátek, výměna plynových vzpěr 5 dveří na svolávačku, ucpaná škrtící klapka i přesto, že jezdím na naftu bez biosložek a poctivě dávám aditiva VIF, oleje měním max. do 10.000km, škubání automatu už v 80.000 km (po výměně "doživotní" náplně na můj popud a za mé peníze problém vyřešen), pravidelně se přehřívající poddimenzované přední brzdové kotouče (malý rozměr, špatný přívod vzduchu)- nahradil jsem originály vrtanýma a mám klid, závada na zadních brzdičích- nešly vyjet ven při výměně destiček, o kvalitě navigačního modulu, špatnému odhlučnění vozu, malé nádržce na kapalinu ostřikovačů (měnil jsem jí za předfaceliftovou 5l), neustále se zamlžující kamery a senzory pod předním sklem při větší vzdušně vlhkosti (někdy mám zapnutý ofuk předního skla i 20 min, než začnou opět fungovat) a dalších věcech už ani psát nebudu. Je toho málo? U auta s cenou těsně pod milion Kč bych očekával jinou kvalitu! Je zvláštní, že tyto, ale i jiné problémy běžně nacházím na zahraničních forech, takže nic z toho, co potkalo mě není ojedinělý jev. Bohužel v ČR a SR je Mazd velmi málo. Proč?