• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Automat neřadí, nouzový režim

Steve

nový člen
6
Mám peknú zachovalú Mazda CX5 2,2D aut. 2014 naj. 130 tis km. Doteraz bez akýchkoľvek problémov. Minulý týždeň po 150 km jazdy po diaľnici som znova
naštartoval bez chýb, tak ako ten deň ráno.
Rozsvietili resp. nezhasli 4 žlté a 1 červená kontrolka, zaradil som "D" pričom auto bez problémov sa pohol , prehodil rýchlosť,, potom ešte jeden vyšší stupeň a ďalej neprehadzuje
iba 1-2-3 rýchlosti. Motor má krásny zvuk, a aj jazdí ale pri zmene rýchl. stupňa tupo zabrzdí.
Jednoducho nepreraďuje rýchlosti.
Vošiel som do Mazda servisu kde napojili na diagnostiku a výsledok "vymeniť motor alebo aspoň polomotor + turbo+ 5 vecí. Všetkému na vine je vraj vačkovka a hneď ponúkli opravu za cca 8 tis. EUR. (mám jedného známeho, ktorému podobne ako mne prestala prehadzovať vyššie stupne aut. prevodovka. Jemu vyčistili senzor výfukov. tlaku a bolo)

Poraďte mi čo mám spraviť. Je to fakt také poruchové auto ?

D´akujem

Steve
 
Mám peknú zachovalú Mazda CX5 2,2D aut. 2014 naj. 130 tis km. Doteraz bez akýchkoľvek problémov. Minulý týždeň po 150 km jazdy po diaľnici som znova
naštartoval bez chýb, tak ako ten deň ráno.
Rozsvietili resp. nezhasli 4 žlté a 1 červená kontrolka, zaradil som "D" pričom auto bez problémov sa pohol , prehodil rýchlosť,, potom ešte jeden vyšší stupeň a ďalej neprehadzuje
iba 1-2-3 rýchlosti. Motor má krásny zvuk, a aj jazdí ale pri zmene rýchl. stupňa tupo zabrzdí.
Jednoducho nepreraďuje rýchlosti.
Vošiel som do Mazda servisu kde napojili na diagnostiku a výsledok "vymeniť motor alebo aspoň polomotor + turbo+ 5 vecí. Všetkému na vine je vraj vačkovka a hneď ponúkli opravu za cca 8 tis. EUR. (mám jedného známeho, ktorému podobne ako mne prestala prehadzovať vyššie stupne aut. prevodovka. Jemu vyčistili senzor výfukov. tlaku a bolo)

Poraďte mi čo mám spraviť. Je to fakt také poruchové auto ?

D´akujem

Steve
V první řadě je tu pár otázek,?
1. Auto máš od roku 2014?
2. Olej byl měněný jak a po kolika km?
3. Měnil jsi "doživotní náplň" v automatické převodovce?
4. Nejprve si pročti téma pro tento motor. Je tak spoustu informací.
 
Dobrý deň prajem,
1. Auto mám od 2018 t.j. 4 roky najazdených iba 36 tis km. Krásne štartuje na prvý šup a jazdí.
2. Olej bol menený pred 7-8 tis km, a nie zato, že by bol po 15 tis km, ale zato, že zasvietila kontrolka na "nesprávne množstvo". Tak som
bol ihneď v servise,, kde mi povedali, že mám "natlačenú" naftu do oleja. Ihneď vymenili olej + filter, na ktorom som jazdil do dnes.
3. "doživotní náplň" som nemenil, keďže som čítal od výrobcu, že nie je potrebné.
4. Prečítal som tento posledný týždeň veľa o tomto motore (nič dobré), ale nikde som nevyčítal, že mi napr. prečo
neprehadzuje aut. prevodovka rýchlosti.

Som nešťastný a neviem si radi, pritom to auto doteraz skutočne jazdilo ako hodinky Omega.

Prosím poraďte ! Ďakujem

Štefan
 
Ahoj, tak určitě náplň v aut. převodovce je doživotní jen do té doby než Ti skončí záruka. Určitě měnit olej cca po 60k dle způsobu jízdy (průplachem)
Výměnu oleje zkrátit na 10k.
Po cca 50k výměna podložek pod vstřiky.
Kontrolovat regenerace a pokoušet se je dokončit.
Viděl bych to na zanesené sání karbonem. Ohoblovanou vačku. Mě to sice řadilo, ale nejelo víc jak 140km/h . Motor šlapal krásně, ve městě jsi to nepoznal. Jak se otáčky měly dostat na 4000 a automat měl přeřadit tak nic.
Koukni sem
A sem
Když pak znáš příčiny a dodržuješ vše co tento motor potřebuje je to vše OK.
 
Poslední úprava:
Ahoj, chcel by som sa opýtať zopár vecí, než sa pustím do opravy:
- čo mám ako prvé dať spraviť - opraviť ?
- dať vymeniť v aut. prevodovke olej ??
- je treba vymeniť vačkovku ?
- je treba vymeniť vahadlá ?
- nepozná niekto "seriózneho opravára" na Slovensku (ČR), kto by mi pomohol - opravil ? Auto doveziem.

Ďakujem za radi a za pomoc !

Štefan
 
Ahoj, chcel by som sa opýtať zopár vecí, než sa pustím do opravy:
- čo mám ako prvé dať spraviť - opraviť ?
- dať vymeniť v aut. prevodovke olej ??
- je treba vymeniť vačkovku ?
- je treba vymeniť vahadlá ?
- nepozná niekto "seriózneho opravára" na Slovensku (ČR), kto by mi pomohol - opravil ? Auto doveziem.

Ďakujem za radi a za pomoc !

Štefan
Ahoj,
nejsem automechanik, ale určitě se vyjádří ostatní co tento problém již řešili.
Dle mého v první řadě se podívat na vačkovou hřídel, no a pak si myslím, že půjdete dál. Páč jestli bude ohoblovaná (já se domnívám, že bude) tak pak kde ty hobliny mohly skončit. Turba?? Oil čerpadlo?? ajn. Kdyby toto vše bylo OK tak jasně výměnu oleje v AT převodovce.
Někde to tu psal již @shr3k ve Zlíně Auto Efekt s tím mají velké zkušenosti a i já na doporučení jsem tam jel vyměnit olej v AT převodovce průplachem.
 
Ahoj,
ďakujem za odpoveď, síce veľa mi nepomohlo. Ja nerozumiem, že keď motor bezva štartuje a pekne beží , jazdí , akurát neprehadzuje AT všetky rýchlosti
tak prečo ja mám vymeniť polo-holo motor, podľa okolitých majstrov ?
Ďakujem za info
Štefan
 
Reknu to takhle: kdybys prijel do meho servisu a rekl "mam ojetou Mazdu s motorem 2.2D rok 2014", okamzite bych ti rekl "Takze vacka, to bude chtit polomotor, mozna jeste uvolnenej nytek z turba, co tam mate dalsiho?". U motoru 2.2D ze zacatku vyroby je temer jiste, ze se te potize s vackou tykaji (pokud si to jiz neresil ty, nebo predchozi majitel).

Potize s razenim muze byt jinej problem, kterej s tim prvnim nesouvisi. Vymenou oleje by se to mohlo (?) spravit, ale ten motor se resit musi, a cim driv, tim lip. Stejne je jiz pozde, ale je zbytecne cekat az se motor uplne zadre a zprohyba, to by s pak opravdu musel menit celej motor.

A jen tak na okraj: kdyby se u meho auta rozsvitily 4 zluty a 1 cervena kontrolka, urcite bych s tim autem nejel ani kilometr, ale rovnou volal odtahovku.
 
Ahoj..sice nepíšeš jaké kontrolky se rozsvítili ale jak píše @SimSon v tomhle případě to chtělo asi hned zastavit a nezkoušet nic dál. Bohužel ten motor jak si tu můžeš přečíst ve spoustě odkazů (obzvlášt ve vláknech Mazdy 6 GJ) je hodně špatný a ty jsi s ním došel do stádia kdy pravděpodobně ukáže svoje neduhy. Počátkem všeho bývají zjednodušeně řečeno dvě příčiny (pominemeli způsob používání vozidla a jeho servis) a to je chybná konstrukce výfukové vačky a ne uplně šťastně volené vypalování DPF. Problém který se vyskytl u tebe nasvědčuje nejpravděpodobněji právě problému s vačkou - s ohledem na km a stáří vozidla - kdy bohužel se připrav na to, že při rozebrání motoru se pravděpodobně mohou objevit další navazující závady, které právě vačka je schopná udělat - viz co ti řekli v servise.
Moje rada je následující..pokud máš důvěru v autorizák a k tomu spoustu peněz...začni sundáním víka nad vačkami a zkontroluj stav. Osobně (mluvím z vlastní zkušenosti) autorizák nemusí být řešení, protože zjistiš že bohužel při cenách dnešních sazeb bude i začátek této opravy stát balík a nakonec jak tu píšem budeš pořád jen na začátku. Začal bych tu spíš řešit někoho z okolí kdo má zkušenosti a dílnu a je schopen za rozumnější peníze se do toho pustit. Určitě očekávej, že výměna vaček je jen začátek...pokud vše ostatní by bylo ok...dá se vyřešit řádově do 15 tis., ale měj na paměti, že je hned u toho nutné udělat podložky pod vstřikovači a ideálně vyčistit sání když už to bude rozebrané. To ostatní co píše @Kaplan bude potom nutností..olej po 10 tis., převodovkový po 60 tis. tzn..pokud neni udělany tak hned...a jak se tu dočteš ...už si sháněj OBD a aplikaci do mobilu abys věděl kdy se ti vypaluje DPF a mohl jsi předejít dalším problémům.
Hodně štěstí..nejen v novém roce :-(
 
Ja nerozumiem, že keď motor bezva štartuje a pekne beží , jazdí , akurát neprehadzuje AT všetky rýchlosti tak prečo ja mám vymeniť polo-holo motor, podľa okolitých majstrov ?
Převodovka pracuje z nějakého důvodu v nouzovém módu. Bez vyčtení chyb těžko soudit.
 
Back
Top