• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Baterie a její výdrž v závislosti na způsobu používání

Podle mých zkušeností je 3 týdny-měsíc tak hraniční i pro předtím plně nabitou baterii, když jedu někam na delší dobu, odpojím mínus.
 
Dovolil bych si na základě vlastní zkušenosti trochu nesouhlasit. Poté, co mi nová baterie (Exide) vydržela jen tři roky, jsem začal bádat, čím to mohlo být. A jeden z poznatků je, že se baterie v autě, co stojí v garáži, vybíjí podivuhodně rychle.
Příklad: přijedu domů, baterii trochu nabiju, protože jsem jel celou cestu se světly a po rovině. Druhý den po nabití naměřím 12,8 V, to je asi OK. Ale i když vůz stojí v garáži a nikdo se k němu ani nepřibližuje, pátý den už naměřím jen 12,5 V, tedy baterie si podle mého skromného úsudku říká o nové nabití.
Před výměnou baterie jsem nabíjel jen párkrát za rok, proto asi zdechla ještě mladá.
Moderní inteligentní dobíjení v Mazdě je " nefunkční ". Vrcholem je iLOOP který při brzdění motorem bere energii která by jinak šla do aku. Může se stát že po 300 km cestě po dálnici přijedeš s více vybitou aku než jsi nastartoval. 3 - 5 let je životnost original aku která jde do prvovýroby. Známý měnil aku ještě v záruce ( pul roku od koupě ). " Druhovýroba " vydrží i méně než 2 roky. Inteligentní dobíjení v Mazdě není dobíjení.
 
Já ve svych autech za 11let co řídím, jsem nikdy nemusel dobíjet a to jsem měl vartu postupně ve 2 autech cca 8 let a v tom druhým je doteď i když to auto už u mě není
 
Poradíte mi někdo, jak pomocí Forscanu resetovat BATT_DAY na CX-5 KF ?
Radši na telefonu Android, ale klidně i na PC. Díky
Zkoušel jsem pomocí pedálů, ale to mi nefunguje.
Někde jsem viděl návod kombinace pedály, tlačítko Start stop, ale to teď nemůžu najít .
Dík .
 
Já ve svych autech za 11let co řídím, jsem nikdy nemusel dobíjet a to jsem měl vartu postupně ve 2 autech cca 8 let a v tom druhým je doteď i když to auto už u mě není
Mezi GH a GL je v tomto směru zásadní rozdíl. GH jsem nedobíjel, GL ano. Důvody viz výše ve vláknu.
 
Ahoj všem
Optám se zda mohu dát místo originál baterie EFB typ AGM ikdyž nemám na vozidle rekuperaci.Dík za radu,čeká mne výměna baterie už nezvládá I-Stop,na infotaimentu není podsvícená a má za sebou 5 let provozu.Jde o Mazda CX-3 88kw
 
Ahoj všem
Optám se zda mohu dát místo originál baterie EFB typ AGM ikdyž nemám na vozidle rekuperaci.Dík za radu,čeká mne výměna baterie už nezvládá I-Stop,na infotaimentu není podsvícená a má za sebou 5 let provozu.Jde o Mazda CX-3 88kw
Jestli tam byla EFB dej tam zas EFB. Do M3 BM pasuje Exide EL-604
 
Zdarec, nevím jak vyřešit můj problém, potřebuji čas od času vytáhnout baterku z auta, vzít domů nabít, bydlím v paneláku, no nemám náhradní baterku. Nemůžu nechat auta nezamčené, tak mně napadlo, jestli by šla použít místo baterky taková ta powerbanka / startovací stanice, třeba tohle: https://www.auto-doplnky.com/vykonn...nice-12v-18000-mah-700a-extol-premium-8897321 i když v návodu píšou, že se to nemá používat jako náhrada za autobaterii, ale tak jezdit s tím nebudu:). Právě já s tím autom teď nejezdím denně, tak budu muset dobíjet přes zimu asi opakovaně. Nebo raději koupit druhou baterku? Moc se mi nechce tahat ty baterky sem a tam, řešil jsem to tak už loni a předloni, ale už tu starou baterku nemám.
 
Zamknout klíčem?
No nechci kecat, paměť mám dost blbou, ale myslím, že mi to předtím nešlo zamknout, nebo tam byl nějaký problém, teď si fakt nevybavuji přesně. Ale teď jsem koukal, co stojí tá Exide EL_604, co tu psal @vojtavojta , že sedí do BM, čekal jsem že víc, tak ji přinejhorším koupim jako náhradu.
 
jestli by šla použít místo baterky taková ta powerbanka / startovací stanice, třeba tohle: https://www.auto-doplnky.com/vykonn...nice-12v-18000-mah-700a-extol-premium-8897321 i když v návodu píšou, že se to nemá používat jako náhrada za autobaterii,
Ještě komentář k tomuto. Mám pocit, že jsem o některé startovací powerbance četl, že je použitelná jako přechodná náhrada autobaterie. Možná to někdo psal i tady na fóru. ZAtímco o této to nepíšou - je otázkou, jestli stabilizuje napětí na výstupu do cca max. 14 V při malé zátěži. Pokud je totiž napojena paralelně na baterii s malým vnitřním odporem, tak ta, potažmo vybitá, jistě nedovolí překročení napětí v síti. Ale domnívám se, že tam stabilizace bude. Mimochodem nepřijde mi, že by byla cenově zrovna výhodná - pokud přepočtu cenu na mAh, tak jiné powerbanky na tom samém e-shopu jsou výhodnější.
No a jestli vydrží přes noc, bych si ověřil tak, že bych předem změřil klidový proud z baterky ampérmetrem a z toho si mohu lehce spočítat, jestli mi vydrží powerbanka přes noc při uvažovaném čerpání uložené energie cca o 15 - 20 %. Myslím, že to stojí za to, protože by ses nemusel opakovaně tahat s velkou a těžkou baterkou.
 
@MichalP dík za reakci, tá powerbanka z odkazu, to byl jenom příklad, co jsem pátral po netu, nějak víc jsem to zatím neřešil, ale jak jsem psal, nakonec přece jenom koupím novou baterku, i když tamto řešení by bylo pohodlnější, takový nápad to byl, ani nevím, jestli to má tu stabilizaci napětí, jak jsi psal. Stejně počítám s tím, že budu nabíjet tu slabou baterku delší dobu, víc mně teď trápí to, proč mi nejde zamykat to auto bez baterky.
 
Koupil jsem novou autobaterii Exide EL604 EFB. Než jsem jí dal do auta, tak jsem jí ještě doma dobil do plna. Výměna a následná inicializace proběhla bez problému. Kontrolováno přes Forscan. První den to sice neukazovalo BATT_SOC, druhý den se již hodnota načetla, zprvu na 100% a po nějaké době se ustálila.
Jak jsem postupoval:
Nejprve je potřeba provést reset počítadla dnů BATT_DAY
Poté vyměnit autobaterii a inicializovat ji zase podle tohoto návodu

Kdyby někdo někdy potřeboval poradit, tak se klidně na mě obraťte. ;)
Martine, dopojoval jsi PCM před odpojením staré aku ??
 
Martine, dopojoval jsi PCM před odpojením staré aku ?
Moc nerozumím otázce :D Postupoval jsem v pořadí takto:
1. odpojení proudového snímače od záporného kabelu
2. odpojení záporné svorky
3. počkat min. 5min
4. odpojit kladnou svorku
5. vyměnit baterii
6. připojit kladnou svorku
7. připojit zápornou svorku
8. počkat min. 10min
9. připojit proudový snímač k zápornému kabelu

...... dále se provádí inicializace baterie do systému
 
Kterou AGM baterii by jste doporučili pro Mazda 3 BP - 2020, Sky-X? OEM odešla do věčných lovišť a chci něco výkonnějšího.
 
Originální baterka co odešla za 3 roky? Většinou u těch Japonců baterky vydržely 10-15 let
 
Po necelých 3 letech a 60tkm začínají být horší studený starty. To mě Exide Premium docela zklamala. Vartu Silver co jsem měl ve 2 almerách jsem používal 9let dokud auto nešlo na likvidaci. Bohužel posledních několik let má Varta Silver tenčí elektrody a tím pádem i menší hmotnost a životnost, takže nepřipadá v úvahu. Trochu jsem pátral a narazil na baterie Čepek. Podle různých měření vypadají zajímavě, chystám se ji v konfiguraci Čepek Endurance 67Ah/640A vyzkoušet - což je maximum co se do GH vleze.

Při testech dosahovala Endurance (77Ah / 730A) 113,9% kapacity a startovací proud měla vyšší o 10% (804A)

Nějaký povídání

A test Čepek Endurance, Exide Premium, Varta Silver, Bosch S5, Banner PowerBull a další zde:

První část

Druhá část
 
Back
Top