• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdové kotouče

dotaz, menil jste uz nekdo predni i zadni kotouce ?
Premyslim o upgrade na neco jineho nez tovarni, tohle blato vydrzelo 90tis a jsou na odpis, jak predek tak zadek vybrousenej div desky neskrtaji o sebe.
Desky meneny jednou na predku a na zadku vubec.
Ted uz je potreba vymenit predni kotouce a i zadni.
 
dotaz, menil jste uz nekdo predni i zadni kotouce ?
Premyslim o upgrade na neco jineho nez tovarni, tohle blato vydrzelo 90tis a jsou na odpis, jak predek tak zadek vybrousenej div desky neskrtaji o sebe.
Desky meneny jednou na predku a na zadku vubec.
Ted uz je potreba vymenit predni kotouce a i zadni.
A kolik chceš aby vydrželi?
 
Necekam ze vydrzi veky, ale tohle je proreznuty jako liska, aspon tech 100 mohli dat :confused:
Nemam z toho dobrej pocit jak to rezne pred ocima, na minulym aute to vydrzelo lehce orezly 100 ale tohle je fakt jak z titaniku.
Pri prezouvani na letni jsem ted skoro nedejchal abych do nich nedrbl a nerozprasily se me pred ocima
 
To je divný, já mám najeto 70 000, přední destičky jsem měnil v 60 000, a kotouče vypadají pořád jako nové. Měřil jsi ty kotouče, že je chceš měnit, nebo jsou jen rezavé?10A93131-8856-4F17-A804-0E560265EFC1.jpeg
 
Poslední úprava:
Necekam ze vydrzi veky, ale tohle je proreznuty jako liska, aspon tech 100 mohli dat :confused:
Nemam z toho dobrej pocit jak to rezne pred ocima, na minulym aute to vydrzelo lehce orezly 100 ale tohle je fakt jak z titaniku.
Pri prezouvani na letni jsem ted skoro nedejchal abych do nich nedrbl a nerozprasily se me pred ocima
Jen pro srovnání, nevím jak CX-3, píšu o své M6. Najeto 62 000 a přední kotouče jsou těsně před polovinou životnosti. Desky vydrží ještě tak 3 - 5 000. Rez přiměřeně jen na okrajích. Ovšem zadní rezly fest, ale byly zřejmě načaty již před koupí, protože M6 byla rok a půl předváděčkou dealera v Německu a za tu dobu najela jen 10 000 km. Takže asi v 56 000 musely pryč, protože tam byly zrezlé pruhy, které se už nedaly deskami ojet a pěkně drhly. Nechal jsem vyměnit za kotouče EBC Premium a desky Greenstuff. Hodnotit jejich výdrž je zatím předčasné. Ale po několikadenním parkování a nějakém dešti se samozřejmě musí vždy trochu obrzdit, aby byly hladké. M6 totiž při běžném brzdění nenaloženého auta vzadu skoro nebrzdí. S CX-3 to jistě může být podobné.
Ale píšu to také proto, že je třeba posoudit jejich skutečný stav. Nedovedu si totiž úplně představit, že by zrezly brzdové plochy předních kotoučů. Tedy pokud nestojí auto přes zimu na místě a venku. No a jejich objektivní stav lze nejlépe posoudit změřením jejich tloušťky. Nominální hodnotu lze snadno zjistit např. kontrolním vyhledáním náhradních kotoučů na Autodoc nebo Autodíly PEMA. Asi to jde zjistit ze servisních manuálů, ale já to zjistil tak, že jsem si zadal na těch serverech svůj model, vybral brzdové kotouče a vyběhly jejich parametry. Koukám, že u CX-3 má nový přední brzdový kotouč tloušťku 25 mm a dá se sjet o 2 mm.
Jinak hodně lze najít v tématu Brzdy original vs. aftermarket.
 
Jen pro srovnání, nevím jak CX-3, píšu o své M6. Najeto 62 000 a přední kotouče jsou těsně před polovinou životnosti. Desky vydrží ještě tak 3 - 5 000. Rez přiměřeně jen na okrajích. Ovšem zadní rezly fest, ale byly zřejmě načaty již před koupí, protože M6 byla rok a půl předváděčkou dealera v Německu a za tu dobu najela jen 10 000 km. Takže asi v 56 000 musely pryč, protože tam byly zrezlé pruhy, které se už nedaly deskami ojet a pěkně drhly. Nechal jsem vyměnit za kotouče EBC Premium a desky Greenstuff. Hodnotit jejich výdrž je zatím předčasné. Ale po několikadenním parkování a nějakém dešti se samozřejmě musí vždy trochu obrzdit, aby byly hladké. M6 totiž při běžném brzdění nenaloženého auta vzadu skoro nebrzdí. S CX-3 to jistě může být podobné.
Ale píšu to také proto, že je třeba posoudit jejich skutečný stav. Nedovedu si totiž úplně představit, že by zrezly brzdové plochy předních kotoučů. Tedy pokud nestojí auto přes zimu na místě a venku. No a jejich objektivní stav lze nejlépe posoudit změřením jejich tloušťky. Nominální hodnotu lze snadno zjistit např. kontrolním vyhledáním náhradních kotoučů na Autodoc nebo Autodíly PEMA. Asi to jde zjistit ze servisních manuálů, ale já to zjistil tak, že jsem si zadal na těch serverech svůj model, vybral brzdové kotouče a vyběhly jejich parametry. Koukám, že u CX-3 má nový přední brzdový kotouč tloušťku 25 mm a dá se sjet o 2 mm.
Jinak hodně lze najít v tématu Brzdy original vs. aftermarket.
Já jsem na Mazdě 6 měnil přední desky po cca. 18.500km (zbyly tam už cca 2 mm a nechtěl jsem je jet na doraz). Teď mám najeto 54.000 km a na deskách Zimmermann mám cca 2 mm a kotouče sjety o 1,9 mm, takže kompletní výměna. Jezdím 70% dálnice a zbytek město a okrsky. Originál brzdy od Mazdy jsou od TRW. Osobně nemám o této značce po třech Mazdách 6 valné mínění :(, obzvláště po GJ!!! Na všech třech Mazdách jezdím Zimmermann a neměl jsem sebemenší problém. Kvalita nesrovnatelná ve prospěch Zimmermann. Cena originál předních kotoučů a desek pro servis (bez příslušenství- plechy atd.) 7.360,-Kč + 4.583,-Kč= 14.451Kč vč. DPH. Cena Zimmermann předních kotoučů a desek 2.632,-Kč + 859,-Kč= 3.491,-Kč vč. DPH.
Závěr ať si udělá každý sám. Jistě jsou i lepší brzdy, ale ja jsme se Zimmermann spokojený ;).
 
@Sikyl Já to nicméně nepsal kvůli vychvalování origo dílů, ale jen pro info a proto, že nemám pocit, že by (ty přední) nějak rychle rezly - přestože nebrzdím moc. Tedy ty brzdíš hodně intenzivně, nějaké reznutí fakt nehrozí :) Nebo jezdíš dost naložený... A příště to také nevidím na origo, ale spíš Bosch, Textar, Zimmermann či EBC.
 
Zmereno mam
predek novy 25mm / min 23mm
zadek novy 9mm / min 8mm
na obou jsem na tech minimalnich tloustkach.
Jde me o to, ze original dily v servise jsou nekrestansky drahy a pomer cena vykon je uplne tragicky.
Nepotrebuju desticky na predek za 2500, to jsem zkousnul jen kdyz to bylo v zaruce a v 60tis. km
Ted po peti letech zaruky nejsem blazen abych vycaloval 20tis za cely brzdy bez prace, to fakt nechci podporovat takovouhle nenazranost.
Jinak brzdim intenzivne - s dvoulitrem se ani jinak neda, musi to jezdit jinak zlenivi motor i ridic ;)
Proto jsem se zeptal na zkusenost s vymenou za nemazdacky dily.
 
na obou jsem na tech minimalnich tloustkach.

Proto jsem se zeptal na zkusenost s vymenou za nemazdacky dily.
Takže je to na neprodlenou výměnu. Aftermarket díly se tu běžně používají a jsou podstatně levnější než origo - viz ten odkaz výše na vlákno zde a na e-shopy. Těch shopů je tu ještě mnohem víc, uváděl jsem jen vyzkoušené. Možná jsou některé ještě levnější.
 
Zdravím Pánové,když je řeč o kotoučích,chci se zeptat,sundaval někdo vnitřní krycí plechy na zadních brzdách?Musí se sundat celý brzd.kotouč,a nebo je to demontovatelné bez sundavání brzdy? Nekoukal jsem,děkuji.

plech.png
 
@Zbyněk Ahoj, aby jsi sundal vnitřní štít na zadních brzdách,tak musíš sundat celý náboj/ložisko (drží na 4 šroubech). Tzn.: sundat brzdový třmen, destičky, kotouč, (pokud máš 4WD tak ještě povolit poloosu z náboje), a nakonec náboj/ložisko.
Výhoda je že na to nepotřebuješ žádný spešl přípravek, ale opravdu doporučený je mít u sebe momentový klíč(e).
 
Mám dvoukolku, más na mysli povolit 4 šrouby,sundat brzd. kotouč,a následně ještě aundat náboj s ložiskem? Další je,jakým momentem utahovat.
 
Back
Top