• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

Tak jpvyfuky jsou ze hry. Sice jsou pěkný, ale borec říkal, že cena kotoučů na jednu nápravu až 12k a destičky až 5k, tj. až 34k za set na celé auto. A pokud je pravda, že i dobré brzdy vydrží max 2x dlouho, jako origo, tak se to nevyplatí.

TRW prý vydržely jen 60 tis.
https://www.mazdaklan.cz/threads/brzdy-original-vs-aftermarket.1439/page-4#post-58683

ATE se prý rychle utaví
https://www.mazdaklan.cz/threads/brzdy-original-vs-aftermarket.1439/page-4#post-58726

EBC se taky dokážou zvlnit
https://www.mazdaklan.cz/threads/brzdy-original-vs-aftermarket.1439/page-6#post-63913

tak si začínám myslet, že je v podstatě jedno, co koupím. Asi koupím nějaký levný, co nejsou šmejdy, vypadají dobře a nejsou hlučný/prašný. A nebo by pomohlo, kdybych vyměnil kola za 18-ky a vzal větší kotouče? Zimáky už mám 18".

Díval jsem se na ty Zimmermany a všiml si, že ty vnitřeně ventilovaný jsou širší (viz příloha). Není tohle to, co by mohlo proti zvlnění pomoct? Našel jsem ale jen pro přední nápravu. Pro zadek jsou obyč. Tam to na zvlnění tak netrpí?

Zobrazit přílohu 21256

Kotouče ani destičky nejsou libovolně zaměnitelné, ani nemůžeš bez kompletní změny třmenů a jejich usazení dát větší kotouče, ani nemůžeš dát jiné kotouče a destičky než vyhovující náboji a třmenům a homologované... Vnitřně ventilované jsou takřka všechny přední na všech běžných autech, vzadu se to moc nedělá, protože zadek u předokolky je namáhaný výrazně méně, proto jsou i menší.
 
Mám DBA +origo zadek a na takovou cenu jsem se nedostal teda pokud bereš jenom díly bez práce xD
 
Zdravim majstri,
mam zaujem tiez vymenit predne brzdy, rozhodol som sa pre ATE kotuce, ale nedaju sa zohnat k tomu ATE desticky. Je niekto tu na fore, kto by ich vedel zohnat, prip. kde ich hladat. Alebo akeho ineho vyrobcu dosticiek doporucujete k ATE kotucom? Vopred diky
 
Když to tu vidím, přidám svůj osobní názor:

1. Pro obecné zlepšení brzdného účinku ve valné většině případů stačí koupit kvalitní sportovní destičky. Mimo okruhové ježdění nemá imho moc smysl vymýšlet big brake kity a kdo ví co (pokud nejsou sériové brzdy opravdu silně poddimenzované). Osobně jsem používal Ferodo a Hawk a v obou případech dlouhodobá spokojenost. Nutno počítat s tím, že účinná destička vždy práší výrazně víc než obyčejná...

2. Často tady vidím EBC. V tyhle komponenty nemám důvěru. Resp. pro mě cenově nadhozený standard a značka vyhapovaná tuningovou komunitou. Několikrát jsem byl svědkem, kdy se EBC desky při větší zátěži prostě upekly a rozpadly. Kotouče jsou na tom asi líp...

3. "Zvlnění" kotoučů je ve velké míře o špatné technice brzdění nebo u lepších směsí o špatném zahoření / nezahoření obložení. Typicky vzniká, když se zastaví těsně po prudkém brzdění, nebo se zůstane na brzdě rovnou stát.. a samozřejmě když se systém přehřeje a vzniknou nežádoucí vazby kotouč-obložení. Pokud to kope jen trochu, často stačí dát brzdám ceres (a pak je nechat klidnou jízdou vychladnout), aby došlo k povolení chemických vazeb mezi kotoučem a vpečeným materiálem destiček a celé se to znovu "obrzdí" do rovna...
 
Na mazdách jsou brzdy poddimenzované obecně všechny, snad kromě 3 MPS modelů, tam to s ohledem na výkon a hmotnost ujde. Nevím jak jiné barvy, ale EBC Red vydrží hodně, i jasně oranžově svítící kotouče, stejně jako Ferodo DS2000. Většina aftermarket kotoučů je dnes polotovar z Číny, ono na tom není co vymýšlet, je to furt jen litina, jen některé se finišují v Evropě.
 
Na 3 a CX-3 mi teda přijdou zcela OK, na nové 6, pravda, nejsou úplně boží, ale ani tragické. Na MX-5 jsou fenomenální ve všech generacích - stačí dát sportovní desky a to auto na brzdách doslova exceluje.
 
Zdravim majstri,
mam zaujem tiez vymenit predne brzdy, rozhodol som sa pre ATE kotuce, ale nedaju sa zohnat k tomu ATE desticky. Je niekto tu na fore, kto by ich vedel zohnat, prip. kde ich hladat. Alebo akeho ineho vyrobcu dosticiek doporucujete k ATE kotucom? Vopred diky
ZIMMERMANN, TRW, TEXTAR, JURID, FERODO, BREMBO ... podle peněženky. Na KF?

Na 3 a CX-3 mi teda přijdou zcela OK, na nové 6, pravda, nejsou úplně boží, ale ani tragické. Na MX-5 jsou fenomenální ve všech generacích - stačí dát sportovní desky a to auto na brzdách doslova exceluje.
Malý průměr kotoučů ničím nenahradíš. Můžeš nasadit destičky s vyšším koeficientem tření (ostatně jako má celá SKYACTIV generace z výroby), ale ten rozptyl tepla, ta plocha tam prostě není. Je to daň za unifikovaný "world car", nikde se nejezdí tak dynamicky a tak rychle jako v Evropě. Ostatně i teď u 6 GL IPM výrobce uznal, že kdo taví hmotný 184k diesel po německé dálnici >200, tomu 300mm kotouče vpředu stačit nebudou, a nasadil 320mm.
 
Poslední úprava:
Mimo okruhové ježdění nemá imho moc smysl vymýšlet big brake kity a kdo ví co (pokud nejsou sériové brzdy opravdu silně poddimenzované).
Ještě taková poznámka, u GH lze bez problémů vpředu použít 320mm kotouče i třmeny z GG MPS (samozřejmě, že zimní 16" kola na to už pak nasadit nejdou), je to plug and play. To jen z kategorie "kdo ví co". ;) Stejně jako na CX-7 2.3 DISI před FL jdou nasadit 4pístkové třmeny a 320mm kotouče z CX-7 2.2 MZR-CD.
 
Ještě taková poznámka, u GH lze bez problémů vpředu použít 320mm kotouče i třmeny z GG MPS (samozřejmě, že zimní 16" kola na to už pak nasadit nejdou), je to plug and play. To jen z kategorie "kdo ví co". ;) Stejně jako na CX-7 2.3 DISI před FL jdou nasadit 4pístkové třmeny a 320mm kotouče z CX-7 2.2 MZR-CD.


Dobre vedet, dik. :rolleyes:
 
@Vitus jak funguji RED Stuff descticky? Spokojenost? Co zivotnost - asi tezko posoudit vzhledem ke kratke dobe.
 
Jinak ja teda asi proste neumim brzdit nebo obecne o brzdy pecovat. Precetl jsem si lecos, vyslechl jsem si i @Max6-e a stejne mi uz dva mesice po osazeni novych kotoucu a desticek (vse EBC) pri brzdeni vibruje znatelne volant. Tady mi asi neni dano.
 
Tak to nemam paru co by mohlo byt pricinou....ja napriklad stale jedu na puvodnich koutoucich a druhe sade desticek a to mam nalitano pres 60k...a stale bez vibraci :cool:
 
@Vitus jak funguji RED Stuff descticky? Spokojenost? Co zivotnost - asi tezko posoudit vzhledem ke kratke dobe.

ahoj, v podstatě spokojenost. Je znát rozdíl mezi žlutou a červenou, červená je holt nižší řada, takže brzdí o fous hůř. Jednou se mi i povedlo je trochu utavit... na běžné ježdění víc než dobré
 
až budu mít černý disky, taky nebudu citlivka :p :D
Dajte si tam poriadne velke kotuce aj brzdice na zakazku od Pavlicka a to je lahoda, vobec mi to neprasi, nejdu unavit ani na okruhu Steelring 2x 15 min :) ale to len pre fajnsmekrov ...
 
Back
Top