• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy - pomoc s výberom nových

mats

nový člen
24
Ahojte, riešil už niekto výmennú bŕzd, ktoré sú odolnejšie voči korózií? Jedná sa mi hlavne o zadné kotúče. Jazdím prevažne diaľnicu a predvídavo, takže hoci sú doštičky v dobrom stave, tak kotúče už budú za chvíľu na odpis. V autorizáku mi povedali, že ľudia nemajú dobré skúsenosti s neoriginálnymi kotúčmi a doštičkami (pískajú a pod..). Mám nabehaných 65 000 km (snažím sa ich aspoň 1x za týždeň prebrzdiť). Dozadu by som dal kľudne kotúče a doštičky, ktoré by boli odolnejšie voči korózií aj napriek nejakému pískaniu a pod. (aj tak sú v akcií ako tie predné). Dopredu asi originály. Ak má niekto tip na konkrétne disky a doštičky, tak budem rád. Prípadne by ma zaujímalo, koľko km ste do výmeny nabehali a aké máte skúsenosti s neoriginálnymi kotúčmi a doštičkami. (BP, 2019 sedan, 90kw)
 
Tak za mě bych tam dal skoro jakékoliv, jen ne originál. Originál vydrží hrozně málo. Na šesku jsem dával Brembo na trojku BM ATE a teď na BP mám ještě originál, ale zadní kotouče už jsou v hrozné stavu. Dlouho jsem na to nekoukal, ale na BP byla na zadek jen sada TRW nebo originál. Hlavně v autorizáku dáš za výměnu kolem 1000 euro.
Foto: moje zadní kotouče po 2 letech a 38k km.

IMG20240225145438.jpg
 
Nějaké info třeba také zde:
 
Tak já to nechával teď zkontrolovat když se na nastriku spodku sundavali kola.

Mám M3 BP 2021 a 60 tisíc km.

Přední desky 50%
Zadní desky 80%

Přední kotouče lehká hrana a lehká koroze na hraně.
Zadní kotouče dvě hrany a koroze

Tedy letos to vydrží když jsou desky ještě ok a měnit to chci příští rok před první STK aby neměli keci ze jsou ty zadky ,,rozpadly” 😂

Dal bych cokoliv jen ne originál za tu prisernou cenu.

Vždy byly fajn Zimmermann Brembo to bude asi sázka na jistotu v těch vyšších provedeních mi to nikdy nehnilo jako hnije originál.
 
Dal jsem Bosch kotouče a Brembo přední desky. Brzdí parádně. Bosch kotouče mám odzkoušené jako top kvalita/cena.
 
Jen se zeptám..., ty Vaše M3 BP krásky jsou taky mild-hybrid, tedy s tou malou pomocnou baterií?
Pokud ano, tak při koupi CX-30 prodejce zmínil brake-by-wire, při kterém by snad měla být elektrika taky využívána pro dávkování brždění = je v BP dtto?
A pokud zase ano, je "domácí" výměna desek/kotoučů taky tak "snadná" jako třeba u M3 BN 2016?
Tak nějak čekám že to stejné nebude, ale vidouce Vaši připravenost měnit... vyprovokovalo mě to k dotazu :cool:
 
Hlavní je kouknout jestli je auto vybavený elektronickým posilovačem brzd (dejme tomu že to nazvete Brake-By-Wire). V tom případě je opravdu dobrý před demontáží brzd odpojit 12V baterii. Pokud se dělá na zadních brzdách s elektronickou ručkou tak před odpojením baterie ještě dát servisní režim.
 
Ve výměně brzd jako takových - i stlačování pístků apod je to klasika (až na el. ruční brzdu). Akorát si “nenašlapeš brzdu” při vypnutým motoru. A ano, brake-by-wire je i na BP.
 
Já budu v brzké době měnit komplet brzdy ,předek i zadek . Vše od Zimmermann. Ještě jsem je před montáží na auto nastříkal ochranným nástřikem aby nechytili brzy lišku.

IMG_20240302_083030.jpg
 
Ahojte, riešil už niekto výmennú bŕzd, ktoré sú odolnejšie voči korózií? Jedná sa mi hlavne o zadné kotúče. Jazdím prevažne diaľnicu a predvídavo, takže hoci sú doštičky v dobrom stave, tak kotúče už budú za chvíľu na odpis. V autorizáku mi povedali, že ľudia nemajú dobré skúsenosti s neoriginálnymi kotúčmi a doštičkami (pískajú a pod..). Mám nabehaných 65 000 km (snažím sa ich aspoň 1x za týždeň prebrzdiť). Dozadu by som dal kľudne kotúče a doštičky, ktoré by boli odolnejšie voči korózií aj napriek nejakému pískaniu a pod. (aj tak sú v akcií ako tie predné). Dopredu asi originály. Ak má niekto tip na konkrétne disky a doštičky, tak budem rád. Prípadne by ma zaujímalo, koľko km ste do výmeny nabehali a aké máte skúsenosti s neoriginálnymi kotúčmi a doštičkami. (BP, 2019 sedan, 90kw)
Ahoj, taky používám ATE - destičky i kotouče ( v předu i vzadu ) . Po 3/4 roce od výměny jsou občas orezlé zadní kotouče, pokud auto stojí týden v garáži bez ježdění. Ale to tomu se v případě vlhkostí a zimních měsíců nevyhnu s žádnou značkou.
 
Back
Top