• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

Jsou tupejsi, než na koncernu, to souhlasím.. Proto jsem původně chtěla dávat větší brzdiče + brzdy, ale jsou teď jiné finanční priority.. Proto tahle volba.. Ale musím je zahřát, za studena není brzdný účinek žádný zázrak, spíš normální, jako u jiných desek..
Já mám kola černé, takže prach je na nich znát o něco víc.. A s Ceramic úplně v pohodě.. Něco tam je, ale minimální, asi jako, když jsem měla Brembo desky.
S tím souhlasím. U těch ATE Ceramic je prvních pár zabrždění (cca 2x-3x) takový nic moc a musí se pedál víc zmáčknout. Potom už to brzdí normálně a u trochu většího zahřátí ten nástup už je pěkný. Asi daň za "Ceramic"
Když tak nad tím přemýšlím a vzpomínám, tak ten nástup brzdného účinku připomíná RedStuffy od EBC co jsem měl na BM, ale bez nějakýho ofiko měření je to jen pocit.
 
Poslední úprava:
Mal som EBC RedStuff a presne ako píšeš, mal som podobný pocit. Že prvé brzdenia nič moc a potom to brzdilo lepšie. Ale zasa zvädlo to skôr, ako Yellow, čo mám teraz. Teda tieto som ešte neunavil.
Čo sa týka nástupu brzdneho účinku a celkovo pocitu z pedálu, moja skúsenosť je, že najviac pomohli pancierové brzdové hadičky. Odvtedy je to podľa mňa iné auto na brzdách.
 
No jo. Já bych si ty desky tak rád koupil taky a vyměnil za ty stávající obyčejné ATE ale ono se tvrdí že se to vůbec nedoporučuje dávat na již zajeté kotouče
Pokud mají zajeté kotouče dostatečnou tloušťku, nehází, nejsou vyhřáté a jsou rovnoměrně sjeté, nevidím problém dopřát jim novou sadu brzdových destiček. Celkem běžně, při splnění výše uvedeného, se dají odjet 2 sady brzdových destiček na jedny kotouče.
 
Já bych hlavní problém ohledně tuposti brzd viděl v asistentu EBD, kterej určuje podle sešlápnutí pedálu jak bude auto brzdit, aby se to dalo jakože líp dávkovat. Jakykoliv levnější auto resp auto nižší třídy co ho nemá, brzdí pocitově daleko líp a tu intenzitu si volí řidič nohou - za mě je to jeden z minusů pro Řidiče, ale pro řidiče vyžadující komfort a plynulost bez větších zkušeností je to asi příjemnější. Bohužel EBD nejde vypnout ani nastavit, je to integrovaný do systému řízení ABS kostky
 
Pokud mají zajeté kotouče dostatečnou tloušťku, nehází, nejsou vyhřáté a jsou rovnoměrně sjeté, nevidím problém dopřát jim novou sadu brzdových destiček. Celkem běžně, při splnění výše uvedeného, se dají odjet 2 sady brzdových destiček na jedny kotouče.
Tak že bych je precijen koupil ty keramické desky? Moje stávající kotouče jsou za mě asi vpohode. Výměna mi připadá zbytečná. Tedy alespoň si to myslím viz náhled 14 dní zpět při prezouvani.. 56d372cc6134281b7ba7bf64c20efacb.jpg9ad7a06a1401eb5c570b31028f781846.jpg

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Já osobně nevidím žádný důvod měnit kotouče kvůli novým/jiným deskám. Měnil jsem přední desky u @Max6 asi v 63 tkm za keramické Bosch, dovezené z US e-shopu, origo kotouče byly v polovině životnosti a nebyl naprosto žádný problém. Někde jsem to tu popisoval. Jen to chce je řádně zajet - aspoň 6 (až 10) prudkých zabrzdění z 80 - 100 km/h. Ty Boschky mi nežerou kotouče, rozhodně nepráší (nevím jak ATE), nepískají a brzdí tak normálně, asi jako origo brzdy. A nemám pocit, že by potřebovaly zahřát, rozdíl v brzdném účinku je malý. Mám je již na 117 tkm. Kotouče neubývají, destičky jo, počítám, že je nechám zkontrolovat zanedlouho u mistra, kolik ještě vydrží.
 
Přidávám své poznatky s ATE Ceramic.
Už je mám zajeté, a po lehkém zahřátí brzdí skvěle. Pak už stačí brzdový pedál jen "lechtat" a přichází okamžitá reakce.
A zatím ani nepískají 😁 a nepráší! Což je velké pozitivum.
Je to fakt znát, oproti kombinaci ATE kotouče + ATE obyčejné desky.
Uvidím, až najezdím více.. Zatím je to nějakých 1200km.
Ahoj, kde si ty brzdové destičky kupovala? Mám v plánu měnit přední kotouče a destičky a vzadu destičky. Ty originál hrozně práší, je to hnus. Na keramické jsem se díval kdysi, ale na BM je neměli.
 
Ahoj, kde si ty brzdové destičky kupovala? Mám v plánu měnit přední kotouče a destičky a vzadu destičky. Ty originál hrozně práší, je to hnus. Na keramické jsem se díval kdysi, ale na BM je neměli.
Ahoj, kupovala jsem je na eshopu Motora, přední desky pod označením ATE 13.0470-5658.2
Na BM na zadek Ceramic nejsou, proto jsem tam dávala Textary.
 
Ahoj, kupovala jsem je na eshopu Motora, přední desky pod označením ATE 13.0470-5658.2
Na BM na zadek Ceramic nejsou, proto jsem tam dávala Textary.
Dík, právě jsem je někde našel i na zadek ale jen s elektronickou brzdou, tu nemám.
Asi dám kotouče obyč ATE a zkusím dopředu ty Ceramic, dozadu je mi to jedno, tam to nějak nepráší.
 
Přidám svou zkušenost se zadními brzdami, která víceméně kopíruje zkušenosti ostatních. Na podzim jsem měnil desky i kotouče. Chtěl jsem ATE kotouč s ATE ceramic deskami, ale ani jedno nebylo pro mé auto k dispozici. Tak jak dal kombinaci kotouče Brembo a destiček obyč ATE.
Zhodnocení po půl roce je, že to brzdí normálně, opotřebení těžko říct, na to je brzo. Při jemném dobržďování, třeba v koloně to trochu pískne, ale víc je slyšet takové kovové drhnutí o sebe. A opravdu práší, zadní kola se špiní víc jak přední.
 
Dík, právě jsem je někde našel i na zadek ale jen s elektronickou brzdou, tu nemám.
Asi dám kotouče obyč ATE a zkusím dopředu ty Ceramic, dozadu je mi to jedno, tam to nějak nepráší.
Jj, jsou jen na elektronickou ruční brzdu, takze jen pro BN 😁 my máme holt smůlu..
 
Tohle prostě na zadních kolech nemohlo fungovat!:confused: Opět mě to jen utvrzuje v tom, že pravidelná údržba brzd je pro jejich správné fungování nezbytná☝️. To nové zadní kotouče ATE vypadaní o poznání lépe;)

IMG_20240416_191147.jpg IMG_20240416_191201.jpg IMG_20240416_191627.jpg
 
Tak to mohu rovnou prezouvat dvě sady. Pak ty celorocky ztrácí výhodu.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tento názor že s celoročníma pneu trpí brzdy čtu docela často (nejen u Mazdy) a já se ptám Proč? Vždyť ty brzdy (prachovky, čepy, brzdová kapalina,...) mají svůj servisní interval, kdy se na nich má pracovat ať už je to jen obyčejná očista.
Jako OK, koupím celoročky abych nemusel přehazovat kola, ale co ty věci co jsou za tím kolem ? Tak ty kola prostě sundám vždycky 5. srpna, abych na tom ten servis provedl a je vše zalitý sluncem.
To je jako by někdo napsal, že si nalil longlife motorový olej, aby ho nemusel měnit.
 
Ke kotoučům a ATE Ceramic:
Po krátké "zajížděcí/záběhové" fázi vytvářejí ATE Ceramic brzdové destičky na brzdovém kotouči modro-šedý "transférový film", který se skládá z karbidů. Karbidy jsou velice tvrdé a odolné proti opotřebení. Obrazně řečeno, brzdové destičky již nebrzdí přímo na brzdovém kotouči, ale na tomto transferovém filmu. Opotřebení brzdového kotouče je tak výrazně sníženo.
Modrošedé zabarvení brzdového kotouče po montáži a následném zajetí je ve spojení s ATE Ceramic brzdovými destičkami zcela normální (Transferlayer) a poukazuje na správnou záběhovou fázi. Takto vytvořená speciální ochranná vrstva na brzdovém kotouči je nutná pro docílení optimálního výkonu brzdových destiček a pro redukci brzdného prachu. Přesto vždy doporučujeme, při výměně brzdových destiček současně vyměnit také brzdový kotouč. Následným provozem u ojetých nebo použitých brzdových kotoučů může dojít k poškození - vymletí brzdového kotouče. Při kombinaci nových ATE Ceramic brzdových destiček se starými brzdovými kotouči nemusí být dosaženo optimálního výkonu brzd.


Proto je fajn dávat na nové nebo osoustružené kotouče.
 
Tak to je pak těžký se rozhodovat. Příkladem vás tu reaguje deset lidí. Z toho pět tvrdí že je zcela běžný vyměnit alespoň 2 sady destiček na jedny kotouče jestliže jsou pohledove i účinkem vporadku a druhá část tvrdí že nové desky jedině s novými kotouči. No pak si vyber Ačkoli chápu že výrobce bude vždy uvádět variantu nový na nový aby se chránil. V mém případě desky po dvou letech fakt hodně práší a piskaji takže mě láká ta varianta ceramic. Ale kotouče jsou za stejnou dobu téměř jako nové a je fakt škoda je měnit.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Odjakziva se za zivotnost kotouce menily 2 a vicekrat desticky. Pokud je kotouc v pořádku, nevidim duvod menit zazite. Vyrobcum to samozrejme bude vyhovovat jinak...
 
Back
Top