• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Chyby P0234 a P2458 a jejich řešení

Kokin

nový člen
3
Ahoj,

nedávno mi začala blikat kontrolka DPF. Jelikož měním každý rok olej v neautorizovaném servisu a nebyl prováděn reset intervalu výměny oleje, tak jsem to nechal přes diagnostiku vyresetovat. Kontrolka přestala blikat, nucená regenerace nebyla provedena.

Zároveň diagnostika vyhodila dvě chyby.

P2458 - doba trvání regenerace částicového filtru mimo předepsaný rozsah. Mohlo by to být způsobeno tím, že ŘJ blikáním kontrolky znemožnila běžnou regeneraci? Po vyresetování výměny oleje jsem odjel ze servisu, během pár km kontrolka DPF začala svítit, a předepsanou jízdou po 20 minutách zhasla. Předpokládám tedy, že běžná regenerace proběhla v pořádku. Najeto je 200t, takže filtr má již něco za sebou. Pravidelně měněn olej po roce, tankováno kvalitní palivo, aditiva nepřidávána.

P0234 - regulace tlaku přeplňování - pln. tlak příl. vel. takže problém s turbem. Auto jede dobře, jen se zdá, že turbo nemá tah a sepíná až při vyšších otáčkách nad 2500ot.

Doporučení servisu: doporučený přípravek do nafty BG 245, popř. celková dekarbonizace
Otázka zní: má smysl zkoušet aplikovat čištění BG 245 s tím, že se to nějak protáhne a vyčistí, a po aplikaci ověřit výsledek na diagnostice nebo je rovnou nutný servisní zákrok?

Díky
 
Díky za odkazy, tohle mám samozřejmě prostudované. Spíš mi šlo o to, jestli je vhodné použít ten čistič do nafty, ale tím bych snad neměl nic zkazit.
A hlavně, jestli ten vyšší plnící tlak turba (přesné měření nemám) není nějak fatální chyba. V každém případě to nechám v servisu důkladně proměřit a snad se najde příčina
 
A hlavně, jestli ten vyšší plnící tlak turba (přesné měření nemám) není nějak fatální chyba. V každém případě to nechám v servisu důkladně proměřit a snad se najde příčina
Overboost, zřejmě nefunguje správně VBC. Solenoid, vakuový rozvod, možná je to zarostlé karbonem. S olejem, palivem a aditivy nesouvisí, nebo jen pramálo.
 
Ano, už je mi to jasnější po pročtení různých for. To aditivum v každém případě zkusím, vliv na chod motoru, jestli nějaký bude, tak zde napíšu.
Co se týká turba, dám to zkontrolovat. Auto jede dobře, žádné škubání, propady, kuře nesvítí, do nouzáku nepadá. Jen jak jsem psal, turbo nezabírá odspoda.
Domluvím se s technikem, na co se zaměřit a snad se problém dokáže najít. Výsledek pak dám samozřejmě pro ostatní vědět.
Díky za rady
 
Back
Top