• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Mazda 5 r. 2007- kontrolka motora, chyby

MiroDan

nový člen
3
Dobrý deň všetkým,
obraciam sa na Vás s otázkou ohľadom auta Mazda 5 (ročník 2007), 1.8.

Bola robená diagnostika a ukazuje mi tri kódy. P2178 (príliš bohatá zmes pri voľnobehu úsek 1), P2009 (regulátor sacieho potrubia nízky signál úsek 1a), P0300 (valec- detekované nezapálenie viac valcov/náhodného valca).

Vedeli by ste mi prosím nejako poradiť, v čom by mohla byť chyba?
Na internete je toho mnoho čo by mohlo byť poškodené, či regulátor tlaku, alebo valce, či tesnenie.

Auto bolo v oprave kvôli neprejdeniu na emisnej kontrole. Svietila mi taktiež kontrolka motora. V servise mi menili gufera na ventiloch, no kontrolka motora sa znovu objaví a zmizne. Minulý piatok som šiel dlhšiu trasu a už po 3 kilometroch mi kontrolka motora začala blikať, auto stratilo výkon.
Nie je to spôsobené tou výmenou, že niečo zle spravili v tom servise?

Sviečka na druhom valci je od oleja, ale i nad závitom. Skúšali sme každú sviečku či hádže iskru a v tom problém nie je. Sviečku sme vyčistili a zapli motor, po pár otáčkach bola sviečka znovu od oleja.

Ten olej uniká no neviem vôbec zistiť, že v čom je chyba keď môže byť toho toľko.
Neviem či sa mi oplatí investovať do opravy, alebo to nechať tak a predať na ND.

Ďakujem za každú radu.
MiroDan
 
No...když vynechám v tuto chvíli ty chyby, tak největší indikátor problému je ten olej.

Změřil bych kompresi. Typicky obecně i u zdravého motoru bývá o cosi slabší vždycky nějakou záhadou třetí válec (zdravím pana Vaculíka ze Světa Motorů :D ), nicméně u tebe to bude asi markantně druhý válec - jak sám píšeš.

Dovedu si představit například prasklý kroužek. Ale klidně taky fatálně prolínající víko ventilů. Svíčka se zaplaví olejem a nezapaluje to. Častý jev u některých aut. Když vyndáš cívku/fajfku je svíčka utopená v oleji ?

Ty chyby budou samozřejmě následek (ostatně to tak je vždy), ale z tvého popisu je kořen problému v mechanické závadě. To není věc nějakého vadného čidla.

T.j. pokud mi jde do válce kvantum oleje (teď předpokládejme, že to jde vnitřkem = kroužek, nebo gufero) a onen válec nezapaluje jak má, nebo nezapaluje vůbec, palivo do něj jde ale tak či onak. Tím bych si já osobně zvládl vysvětlit, proč to píše příliš bohatou směs P2178. No protože ten benzín co tam lítá, není spálen.

Ten P0300 - nezápal - totéž, viz výše
 
Na prvom valci je 14 atmosfér a na zvyšných troch je 16 atmosfér.
Neviem, že presne aké číslo má byť..
 
To je dobry. Kdybys mel na dvojce 9 apod...to by byl problem. Nebo treba nulu...

Ta svicka co? Je utopena shora v oleji?
 
Tedy tesneni vika ventilu.

Zkusmo bych ten olej v tomto miste vycistil (papirove uterky apod), svicku vytahnul, vycistil ji komplet (cistic brzd napriklad), nutno vycistit i civku/modul/kabel (nevim jak to tam je) co "krmi" svicku,vymazal zavady a provedl bych zkusebni jizdu 50km,nebo do doby rozsviceni zavady,pokud by toto prislo drive. Pote opet kontrola svicky shora
 
Back
Top