• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Pochvalu nečekám, to nebyl účel.

Čína to má od roku 2010. A překvapivě je na tom Volvo lépe jak pod Fordem. Tam asi problém nebude.
V60 má svou platformu (stejnou má XC60 do roku 2017), z mondea to má prd. Jestli má mondeo charizma, tak jak pro koho.

Aut v práci mám dost, takže je mohu vyzkoušet a zrovna V60 mě osobně hodně příjemně překvapila. Zpracováním, výborná sedadla, jízdou, výbornými motory, např. 2,0D4 120kW 5-ti válec má super projev, výborně jede a má velice dobrou spotřebu.

A když porovnám Insignii, Mondeo či M6 a do toho V60. Tak použité materiály má volvo nejlepší, zpracování je taky super, velice dobře je odhlučněné.

Z mazdou jezdím nepřetržitě 13 let (323, 626, GG,GH) a do nové se mi zatím nechce jít a ojetá GJ s dobrou KM k nesehnání.
 
OK, platforma je EUCD od Fordu. Fordí jsou benzínové motory (EcoBoost). Ale zvedneš V60 z roku 2012 a Ford Mondeo 2012 a podvozky jiné, tedy hlavně materiály - volvo hliník, ford železo, zaměnit to nejde.

Ještě to auto nemám ani jej zatím nekupuji. Jenom si s myšlenkou V60 pohrávám. Už jsem s ní najel dost km a docela mi sedí. Ještě je docela dobrý Peugeot 508 GT - 2,2HDi 150kW :D
 
Já jsem od malička chtěl (vedle mnoha značek modelů sportovních aut :)) seveřana, Saab nebo Volvo. Když jsem kupoval svou první ojetou 626, bylo to v autosalonu Volvo, kde ji první majitel nechal na protiúčet — a při odjíždení v Mazdě jsem prodejci říkal, ať počká, že za pár let si taky přijdu pro nové Volvo.

Loni konečně začalo vypadat realisticky, že bych si něco takového mohl pořídit. Jenže, Saab je mrtvý a Volvo čínské. Ale nová S90/V90 vypadá tak úchvatně, že bych to býval byl ochotný risknout. Jenže se objevilo další jenže. Začal jsem totiž zjišťovat po známých i neznámých reference, a začal jsem se dozvídat nehezké věci ohledně spolehlivosti. Resumé bylo jasné: "Nekupovat, jde to s nima od desíti k pěti". Dozvěděl jsem se mimo jiné také o dvou (!) nových Volvech (2016), které se majitelům podařilo po mnoha měsících od koupi úspěně vyreklamovat a získat zpět peníze.

Prý je to ještě horší, než BMW, které přitom už dávno nemá pověst spolehlivých aut... naposledy kolega z práce zmiňoval v cca 20tkm odešlý diferenciál (edit: teď jsem si uvědomil, že to spíš byl kardan, možná obojí) na trojkové řadě (s prací snad za 120k?), sice záruka, ale už také několikátá - důležitá - porucha.

Mazda dávno není bůhvíjaký etalon spolehlivosti, na obou posledních nových trojkách jsem nějaké ty drobné závady řešit musel a občas něco zazlobí (infotainment se sekne, senzory při jednom z 50ti couvání nenaskočí,...), ale aspoň mi nabízí něco, kombinaci čehož lze u jiných těžko najít:
  • Prakticky nejnižší cenu z celé střední třídy - při srovnatelné výbavě a motoru
  • Subjektivně skoro nejhezčí a ergonomicky vymakaný design uvnitř i zvenčí, a to i při srovnání s prémiovkami (samozřejmě z horších materiálů)
  • Výborné jízdní vlastnosti, opět i klidně napříč neprémií i prémií
Takže místo snění o S90/V90 T5, návštěv autosalonů Volva, řešení odkud vyškrábnout dalších x-set tisíc a jak sehnat mírnou předváděčku, jsem se zase rád vrátil do autosalonů Mazdy... a největší dilema jsem měl, jestli Revolution nebo Revolution Top, a jakou barvu (a stejně jsem nevydržel čekat na slíbenou "brzy nám přijde" modrou, která měla mnohatýdenní zpoždění, a koupil červenou skladovku :)). Někteří tady s kvalitou šestky straší, ale já to fakt musím zaťukat, mně se ani mexická trojka, ani japonská CX-3, tak moc nekazila/nekazí. Pořád je ta kvalita horší jen relativně (zejm. proti 90. letům) a třeba novo-Škodovkáři (Fabia, Rapid i Octavia) kolem mě mají většinou do 50tkm víc problémů.

PS: Je to možná náhoda, ale v rodině máme od nového Mondeo 2012 s 2.0 TDCi s nájezdem 250tkm a pouhýma dvěma reklamacema: špatné rozsvěcení lampiček vzadu při otevření dvěří + uvolněná lišta mezi motorem a sklem a přenos jejího klepání do interiéru.
 
Poslední úprava:
Od BMW jsem utekl. Ve 43t km se potkala xdrive převodovka a vyjádření BMW bylo nevhodné používání. Pak mi vysvětlovali že na motor a převodovku je zákonná záruka 24 měsíců a nazdar. Kvalita Volva prý také dost klesá.
 
Kvalita klesa vsude ne jen u aut.. lidi chciu kazdy druhy, treti rok nove a levne tak co resit kvalitu na deset let, lidi si za ni nechteji priplatit nebo ne vetsina..
 
OK, platforma je EUCD od Fordu. Fordí jsou benzínové motory (EcoBoost). Ale zvedneš V60 z roku 2012 a Ford Mondeo 2012 a podvozky jiné, tedy hlavně materiály - volvo hliník, ford železo, zaměnit to nejde.

Ještě to auto nemám ani jej zatím nekupuji. Jenom si s myšlenkou V60 pohrávám. Už jsem s ní najel dost km a docela mi sedí. Ještě je docela dobrý Peugeot 508 GT - 2,2HDi 150kW :D
Tak pokud hledas ciste jen naftaka tak si vem toho frantika,ti umi fakt jen diesely,benzin bych si od nich nekoupil. Jakoze bych si od frantiku nekoupil asi nic krome cerveneho vina :D
 
Mám otestovaných x aut na své každodenní trase - okrsky, dálnice, kousek města

Ford Mondeo do 2014 - není špatné, ale vůbec mi nesedí a vychvalované jízdní vlastnosti mi nepřipadají nějaké super.

Peugoet 508 - musí být verze GT, aby to mělo dobré jízdní vlastnosti. Normální verze je taková normální.

Opel Insignia starý model - těžkopádné

Citroen C5 - neskutečně pohodlné a ve výbavě Exclusive neskutečně tiché, hydroactiv je super, ale mám rád auto v ruce

VW Passat
- neutrální auto, proto je tak asi populární, ale osobně nenadchne ani neurazí - krade se

Škoda Superb
- už z principu to nejde

Volvo V60
- neokoukané, velikostně trochu menší, ale příjemně se mi řídí

M6 GJ - sedí mi, ale nějak sehnat něco slabě jetého je problém

Ono nakonec asi skončím u nové M6. Ale GH bude mít co nevidět 280000km a už je asi čas na obnovu, ikdyž slouží neskutečně spolehlivě, pořád baví to auto řídit.

Tak nechám tomu ještě nějaký čas.
 
Nevim kde to mam hodit tak to dam zde...kdyz tak to prosim hodte jinam,dekuji.
https://www.garaz.cz/magazin/ojetin...ce=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Jako nedokazu si predstavit ze by moje M3 mela po 100k ubytek 100 koniku,To by mi jich moc nezbylo:D Chapu ze E55 AMG tech koni ma trosku vic ale prece jen po 100k uz ubytek 100 koni...? To mi prijde i jako laikovi na na hodne vykonne kary docela dost ...to je opravdu normalni takhle extremni ubytek koni u techhle aut?
 
Spíš to IMO nejde u RWD auta s automatem a takovým výkonem přesně změřit na válcích.
 
tak za mě jednoznačně zůstat věrný Japoncům. Když tak koukám po trhu, za co bych výhledově někdy byl ochoten měnit, tak není moc z čeho vybírat - nejsem totiž příznivcem žádných kurvítek tipu turbo nebo kompresor a hledal bych benzín. Mezi kombíkama by byla volba asi mezi Mazdou 6 ( výběr začíná až od cca 700 000 kč ) a Toyotou Avensis ( sice 1.8 proti 2.0 ,ale je levnější a líbí se mi výbava za cca 630 000 kč už i vyhřívané čelní sklo , Alcantara kůže apod. ) . U SUV by připadala v úvahu Mazda CX5 ( zatím vyšší pořizovací cena trošku lepší výbavu ) a Toyota RAV4 ( poměr výbava cena by byla lepší právě pro Toyotu ) . Takže pokud nevyhraju v loterii zůstávám rád u své CX 3 :D:);)
 
Poslední úprava:
Back
Top