• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Cukání při deceleraci

salamander

nový člen
23
Ah. Takže cukání na dvě doby (že to někdy cukne hned dvakrát) při puštění plynu, není normální? Mám mazdu Skyactiv150-G, rok starou. 8500 km nájezd, jsem druhý majitel. Když jedu na na kterýkoliv převod a jedu na plyn a náhle ho pustím, tak auto cukne, někdy hned dvakrát za sebou. Ano, fyzika a brzdí motor. Ale mně to přijde někdy až moc. Můj starý dieslový golf r. 2005 tolik necuká a ten malý SUV fiat přítelkyně taky ne. Přičemž ta nová Mazda mě úplně vycuká, že si zuby vybiju.

Nejvíce to cuká na nižší převody. Transport ve městě je náročný, protože musím být dost precizní, abych eliminoval cukání, resp. velmi pomalu pouštět plyn apod. Když jedu na trojku, trošku se rozjedu na čtvrt plynu a následně ho pustím, tak se všichni v autě kýveme jak v hip hopovém klipu z roku 2000.

Nemůže být problém s převodovkou? Uchycení motoru? Silent bloky? Ale už po 8500 km?

Ta převodovka mě napadla, protože - když si položím ruku na řadící páku a jedu na plyn, tak je klidná ...ale když jedu bez plynu resp. brzdí motor tak cítím, jak řádící páka vibruje, když na ni malinko přitlačím třeba dopředu (stačí mnohdy položená ruka), když je zařazená např. trojka.
 
Ah. Takže cukání na dvě doby (že to někdy cukne hned dvakrát) při puštění plynu, není normální? Mám mazdu Skyactiv150-G, rok starou. 8500 km nájezd, jsem druhý majitel. Když jedu na na kterýkoliv převod a jedu na plyn a náhle ho pustím, tak auto cukne, někdy hned dvakrát za sebou. Ano, fyzika a brzdí motor. Ale mně to přijde někdy až moc. Můj starý dieslový golf r. 2005 tolik necuká a ten malý SUV fiat přítelkyně taky ne. Přičemž ta nová Mazda mě úplně vycuká, že si zuby vybiju.

Nejvíce to cuká na nižší převody. Transport ve městě je náročný, protože musím být dost precizní, abych eliminoval cukání, resp. velmi pomalu pouštět plyn apod. Když jedu na trojku, trošku se rozjedu na čtvrt plynu a následně ho pustím, tak se všichni v autě kýveme jak v hip hopovém klipu z roku 2000.

Nemůže být problém s převodovkou? Uchycení motoru? Silent bloky? Ale už po 8500 km?

Ta převodovka mě napadla, protože - když si položím ruku na řadící páku a jedu na plyn, tak je klidná ...ale když jedu bez plynu resp. brzdí motor tak cítím, jak řádící páka vibruje, když na ni malinko přitlačím třeba dopředu (stačí mnohdy položená ruka), když je zařazená např. trojka.
Rok staré nemôže mať nič z takýchto problémov. klasicky váha vzduchu a škrtiaca klapka, aj keď aj to je málo aby boli špinavé. Ja môžem ísť teraz krásne od voľnobehu vysoko a zas späť k voľnobehu bez vyradzovania.
 
Rok staré nemôže mať nič z takýchto problémov. klasicky váha vzduchu a škrtiaca klapka, aj keď aj to je málo aby boli špinavé. Ja môžem ísť teraz krásne od voľnobehu vysoko a zas späť k voľnobehu bez vyradzovania.
No jsem objednaný na servis za 3 týdny, ale nedá mi to spát.

A tak možná i ta převodovka, ale kdo by ji stihl dobít po 8500 km. :D Ty vibrace řadící páky, když se na ni trošku přitlačí, když to brzdí motor jsou ale divné, ne?
 
Není to normální, ale v Mazdě ti budou tvrdit že ano, že je to vlastnost vozidla.

Mám 2022 Skyactiv-X, 17 tisíc najeto a to auto škube všemožně taky, a ten automat tomu dává korunu. S poslední svolávačkou "kontrola chladící kapaliny a přehrání jednotky pohonného ústrojí" se to razantně zlepšilo, že to alespoň ve většině případů řadí nahoru normálně. Předtím to škubalo stylem, že to občas při řazení 1->2 přestalo úplně jet.

Řešil jsem to rok a asi v několika reklamacích a bez úspěchu. Buď se můžeš modlit že to v Japonsku opraví nebo to prodej. Nejdřív to bylo rozbitý, tak udělali adaptace. Pak mi řekli, ať najedu 5 tisíc km a že uvidíme. Tak jsem najel, nic. Další reklamace - najednou se závada neprojevila, vozidlo je v pořádku. Při další reklamaci zase změna a že je to vlastnost vozidla a je to normální. Že ví co popisuju, ale "že to auto prostě řadí do špatných otáček". 😁 Dokaď to auto nějak normálně jede, nepíše chyby a nevydává moc hlasitý zvuky, nic ti nevyreklamujou.

Doteď to auto zespoda nějak rachtá od motoru, začal teď rachtat větrák, na jaře a na podzim večer stíraj stěrače i když je úplně suchý sklo, cvaká něco u levýho ramene, kotouče kopou. Pazvuky v interiéru se řešily asi na 6 návštěv servisu - namazání a podlepení všeho možnýho, výměna kroužku pod volantem atd. Jebka všech jebek.
 
Back
Top