• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Plynulost jízdy G150 s manuálem, cukání při jízdě

salamander

nový člen
23
Dobrý večer,

Rád bych se zeptal jak to máte s plynulostí jízdy u motorů SkyactivG 150hp. Krátce vlastním Mazdu3 150hp se SkyactivG (manuál), 8500 km najeto. Nemůžu si pomoct ale přijde mi, že auto celkem často podivně cuká a ubírá to celkovému "komfortu" z jízdy. Než se objednám do servisu, tak bych se rád zepta na vaše zkušenosti.

Myslím si, že to může mít co dělat s deaktivací válců a nebo přepínání mezi tou baterkou, pak 4 válcemi a následně do 2 válců? Dělá to většinou při nižších otáčkách, ale všiml jsem si toho i u vyšších, ve vyšší rychlosti i na 6 stupeň, když chci po autě nějakou tu akceleraci a nebo uberu trošku plynu.

Stává se to ve 3 případech:
1.) Když jedu městem třeba na 3. stupeň a jen "udržuji rychlost" a držím pedál ve stejné poloze, tak auto pocukává, nepravidelně. (Dělá to při všech převodech)
2.) Když pedál sešlápnu více (akcelerace), tak auto zrychluje, následně vynechá a pak zase dále pokračuje, zrychluje a už necukne. (Dokud neuberu plyn a nechci po něm znova přidat, pak to zase škubne).
3.) Všiml jsem si, že auto taky cukne, když jedu bez plynu (ve vyšší rychlosti) a následně ho sešlápnu (akcelerace) a nebo ho pustím. Vím, že toto auta dělají, ale na mém starém dieslovém golfu toto dělalo jen na 1-2 stupni, když se náhle pustí plyn. U mazdy mi to dělá od 1-6 stupeň a stačí jen "ubrat", nemusím plyn úplně pustit aby sebou škublo. Takže si dokážete představit jízdu po dálnici, kdy jenom ubírání a přidávání plynu cukne autem, což mi přijde divné?

Můžu to zkusit trošku více rozvést a chápu, že Mazda servis bude asi vědět více, přesto bych se rád zeptal na vaše zkušenosti. Byl by to můj první servis s tímto autem a nejblíže mám Mazdu v Brně na kterou jsem nečetl dobré recenze. Tak chci tam jít trošku připraven. :D

Děkuji za případné odpovědi!
 
A není to třeba při zaple klimatizaci. Kompresor při vypnutí zapnutí občas takový projev má...

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Hm ...nezkoušel jsem vypínat klimatizaci. Rád bych s ní jezdil vždy na režim auto. To by se ten kompresor musel zapínat a vypínat, když jedu souvislou rychlostí, když chci přidat apod?

Zapomněl jsem přidat, že auto vyrobenu koncem roku 2021.

Nicméně po tom, co jsem přidal tento dotaz, zkusil jsem projít jiná fóra a diskuze a vypadá to, že by to mohlo být opravdu přepínáním válců? mezi 2 a 4. Dá se s tím něco dělat? Někde na zahraničním foru jsem četl, že aktualizovat soft? Ale to byly příspěvky z roku 2018 a k jiným motorům, dokonce jiným modelům, než Mazda3. Přepokládám, že moje auto z konce roku 2021 by už by mohlo mít vyladěnější soft?
 
Hm ...nezkoušel jsem vypínat klimatizaci. Rád bych s ní jezdil vždy na režim auto. To by se ten kompresor musel zapínat a vypínat, když jedu souvislou rychlostí, když chci přidat apod?

Zapomněl jsem přidat, že auto vyrobenu koncem roku 2021.

Nicméně po tom, co jsem přidal tento dotaz, zkusil jsem projít jiná fóra a diskuze a vypadá to, že by to mohlo být opravdu přepínáním válců? mezi 2 a 4. Dá se s tím něco dělat? Někde na zahraničním foru jsem četl, že aktualizovat soft? Ale to byly příspěvky z roku 2018 a k jiným motorům, dokonce jiným modelům, než Mazda3. Přepokládám, že moje auto z konce roku 2021 by už by mohlo mít vyladěnější soft?
Aktualizace softwaru řešila dvouvalcovy režim. Někde se měnily i uchyty radiatoru kvůli vibracim.
 
Aktualizace softwaru řešila dvouvalcovy režim. Někde se měnily i uchyty radiatoru kvůli vibracim.
Takže jediná možnost je jít do servisu a zkusit. Pokud se tedy opravdu jedná o ten režim přepínání těch válců. No taky jsem se dočetl, že je to nešťastná náhoda a prostě se s tím člověk musí naučit žít. :D No jsem zklamán.
 
Dělá to přepínání dvouválcového režimu.Dobře je to pozorovatelné na té animaci na dipleji.Vím, že se to řešilo aktualizací softwaru jak psal Michall.Nakolik to pomohlo je druhá věc.Mě to občas taky zlehka cukne,ale není to pokaždé a kdybych neviděl animaci přepnutí,tak o tom skoro ani nevím.Ideální by bylo zbavit se vypinání dvouválcového režimu,ale to zatím pokud vím nejde.😕
 
Mně se to při vypnutí dvou válců neprojeví cuknutím, ale cítím jemnou vibraci motoru. Řeším to tím, že mírně, téměř neznatelně povolím pedál plynu, přítom jedu stále na dva válce a vibrace zmizí, ale je to jízda o ničem, takže se raději snažím jet tak, aby se ty válce nevypínaly. Ne vždy je to však možné. Této eco vymoženosti bych se taky rád zbavil. Jedná se o motor 150 HP.
 
Back
Top