• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Dobíjení baterie v autě se systémem i-ELOOP

To určitě není...Jsem zvědavý, jak dlouho vydrží....Zlaté staré dobíjení...:). Díky moc za poznatky...
Doufám, že dobíjení,oživování, tou nabíječko,u bude i tak v pohodě, a ani altíku, ani i-eloopu neuškodí...Zatím mi to to napsal jen jeden člověk...,tak snad to bude OK.
 
Ono se odpojí buzení a alternátor potom negeneruje energii. Nějákej blbec zjistil, že se tím ušetří 0,1L paliva a hned se z toho stala nutnost. Možná jsem vás uvedl v omyl a nemusí být vyřazený na neutrál ale nohy z plynu být musí. Pokud je baterie hodně vybitá, možná ho elektronika připojí i během jízdy ale celkově to není moc šťastný řešení pro baterku

citace z článku na auto.cz:
"Aby stop-start snižoval spotřebu v měřicím cyklu NEDC – a klidně přiznejme, že i v některých provozních režimech – k tomu mají jím vybavená auta takzvané inteligentní dobíjení. A to žádným tlačítkem vypnout nejde. Jsou to velmi složité algoritmy, jejichž smyslem je, aby alternátor neodebíral výkon motoru při ustálené jízdě či akceleraci a spotřebovanou energii stačil doplnit při brzdění. Až když nabití baterie klesne pod stanovenou minimální mez, začne auto dobíjet, i když se brzdění nedočká."
To je zajímavé....Teda, máte přehled...:)
 
Každopádně bych baterku nabíjel mimo auto, jednak ji inteligentní nabíječka nenabije správně, protože si změří špatnej odpor zátěže a celkově to pro auto prošpikovaný elektronikou je potenciální problém
 
Právě,samá eletrika...Jak odpojím,tak se vše smaže....A že toho bude...Takže ani na udržení raději ne?
 
Mam iEloop v mojej 6 GJ, priamo na poloch naterky zapojenu CTEK rychlospojku a od kupy (3 roky 4 mesiace) aspon raz mesacne dobijam priamo v aute pripojenou CTEK MXS 5.0. Neviem, ci ja som ten jediny clovek, co ti to potvrdil, v diskusii som videl minimalne dvoch. Prinajhorsom sa to pri klasickom nabijani nenabije na 100%, ale neublizi to. Ak budem davat RECOND (nabijanie zvysenym napatim), odpojim baterku.
 
Pro oživení baterie při delším stání přímo na kontakty baterie (případně na kostru jak bylo uvedeno výše), pro plné nabití odpojit od auta a nechat nabíjet přes noc. Rada Autopalace Brno. Moje baterie byla mrtvá již v novém autě. Nakonec došlo k výměně, ale to už sem k nabíjením nepatří.
 
Mam iEloop v mojej 6 GJ, priamo na poloch naterky zapojenu CTEK rychlospojku a od kupy (3 roky 4 mesiace) aspon raz mesacne dobijam priamo v aute pripojenou CTEK MXS 5.0. Neviem, ci ja som ten jediny clovek, co ti to potvrdil, v diskusii som videl minimalne dvoch. Prinajhorsom sa to pri klasickom nabijani nenabije na 100%, ale neublizi to. Ak budem davat RECOND (nabijanie zvysenym napatim), odpojim baterku.
Omlouvám se,ale nevím, k čemu je ta CTEK rychlospojka....Nemůžeš mi sem poslat fotku,ať mám představu jak to vypadá a jak to máš napojené,když to dobijíš...Já mám normální svorky na nabíječce...Díky

Pro oživení baterie při delším stání přímo na kontakty baterie (případně na kostru jak bylo uvedeno výše), pro plné nabití odpojit od auta a nechat nabíjet přes noc. Rada Autopalace Brno. Moje baterie byla mrtvá již v novém autě. Nakonec došlo k výměně, ale to už sem k nabíjením nepatří.
Díky za odpověď. Do Palace Brno jedu za týden v úterý...
 
Poslední úprava moderátorem:
Systém i-ELOOP nijak nesouvisí s inteligentním dobíjením a použitou EFB baterií. Stejná pravidla pro nabíjení platí pro EFB baterie u mazd s i-ELOOP i bez něj.
 
Systém i-ELOOP nijak nesouvisí s inteligentním dobíjením a použitou EFB baterií. Stejná pravidla pro nabíjení platí pro EFB baterie u mazd s i-ELOOP i bez něj.
Ok,díky...Takže tomu by se nemělo nic stát....Zeptám se tedy v Mazdě v Palace v Brně...Podle nich to občasné oživení nevadí, co tady psal XP3...:)
 
Mám taky i-loop, nabíjím také CTEK MXS 5.0 s baterií v autě. Plus na plus, mínus na kostřící bod jak je uvedeno v manuálu. Baterii mám typ AMG. Ctek mám jen proto, že nabíjím venku a umí kompenzovat teplotu okolí, což je v zimě dobré, jinak bych použil jakoukoliv nabíječku na AMG baterie.
 
Mám taky i-loop, nabíjím také CTEK MXS 5.0 s baterií v autě. Plus na plus, mínus na kostřící bod jak je uvedeno v manuálu. Baterii mám typ AMG. Ctek mám jen proto, že nabíjím venku a umí kompenzovat teplotu okolí, což je v zimě dobré, jinak bych použil jakoukoliv nabíječku na AMG baterie.
Díky za odpověď. Mám tam označení jen Q-85. Jinak jen japonská písmenka...
 
Omlouvám se,ale nevím, k čemu je ta CTEK rychlospojka....Nemůžeš mi sem poslat fotku,ať mám představu jak to vypadá a jak to máš napojené,když to dobijíš...Já mám normální svorky na nabíječce...Díky

CTEK nabijacky maju kabel z dvoch casti, ktore sa spajaju rychlospojkou. Sucastou balenia su dva kable, jeden so svorkami, jeden s ockami. Kupil som si este jeden s ockami a jednoduchou indikaciou napatia https://www.ctek.com/products/vehicle/indicator-eyelet-m6, priemer ocka neviem. Jeden kabel mam na moto, nemusim zlozito riesit pristup k baterke, ked chcem nabijat, druhy v aute. Tie kable s ockami su aj utesnene, skrat nehrozi.
 
CTEK nabijacky maju kabel z dvoch casti, ktore sa spajaju rychlospojkou. Sucastou balenia su dva kable, jeden so svorkami, jeden s ockami. Kupil som si este jeden s ockami a jednoduchou indikaciou napatia https://www.ctek.com/products/vehicle/indicator-eyelet-m6, priemer ocka neviem. Jeden kabel mam na moto, nemusim zlozito riesit pristup k baterke, ked chcem nabijat, druhy v aute. Tie kable s ockami su aj utesnene, skrat nehrozi.
Aha, už rozumím... Chytré řešení.... Dík
 
Mam iEloop v mojej 6 GJ, priamo na poloch naterky zapojenu CTEK rychlospojku a od kupy (3 roky 4 mesiace) aspon raz mesacne dobijam priamo v aute pripojenou CTEK MXS 5.0. Neviem, ci ja som ten jediny clovek, co ti to potvrdil, v diskusii som videl minimalne dvoch. Prinajhorsom sa to pri klasickom nabijani nenabije na 100%, ale neublizi to. Ak budem davat RECOND (nabijanie zvysenym napatim), odpojim baterku.
Ahoj, prosím Tě, můžeš mi vyfotit, jak máš tu rychlospojku připojenou? Zjistil jsem, že jí mám k nabíječce také ani jsem o tom nevěděl, nepoužíval ji. Díky moc.
 

Podobná vlákna

Back
Top