• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel DPF filtr, problém, regenerace

Ale skoro bych řekl že pořád v rámci tolerance... Jen ta koncovka je taková tmavší.
 
No hlavní je že to nevidím já a nebo to nevypadá jak kvalitně chipnutá Octavia I 1.9 TDI :D No smoke, no Fun :D
 
no uvidíme zítra, teoreticky by tam nemělo být nic vidět, ale...
 
prý v pohodě, že to tvrdí ECU že je filtr čistý a není potřeba ho čistit
 
@MildaMPS
Zeptám se blbě, jaký je rozdíl:
1. Nějaká karcinogenní látka se shromažďuje v jednou potrubí které se ve finále vyhodí někde na skládku v koncentrovaném množství
2. Karcinogenní látka se v minimálním množství trvale vypouští do ovzduší

Je lepší to vypouštět v malém množství postupně do ovzduší, nebo to zakopat v koncentrované formě pod zem, aby to mohlo znečišťovat spodní vody?
Další takový paradox, výroba například Toyoty Prius Hybrid (ekologické auto?), součástky na toto auto se sváží z celého světa a následně se honosí nápisem Zero emision :D
Nebo například elektrovozy, čistá energie, elektřina, a kde se bere?
ePru.jpg
 
Predpokladam tedy, ze je take lepsi rovnomerne vyhazovat odpadky vsude okolo, nez je koncetrovane svazet na skladku. A ikdyby ano, chtel bych videt okoli domovu techto proklamoteru. Protoze bych snad i dal ruku do ohne, ze to bude neco o kazani vody ... :D.
 
Nehledě na to, že pro skládky jsou pečlivě vybíraná místa, ne že se rozhodnou "tamhle za kopcem ať to neni vidět, rybník je nám jedno" :)
Ad. elektřina, tam to jde prostě s dobou, tepelný elektrárny postupně ubývají/měly by ubývat, to samé fabriky, proto je tu také trh s emisními povolenkami :) A atom je na tom trochu jinak :)
To že na zářivky/úsporky, baterie do EV apod se používá rtuť a další látky, s tim musíme holt počkat na vývoj technologií, s tim aktuálně nic neuděláme...
 
Nepochopím tu logiku koupi naftového auta a pak řešit kuchání filtrů pevných částic, zaslepování EGR apod. . Vaše děti vám poděkují za krásné ovzduší. :mad:
Kdyz jsem shanel mazdu ja,tak na morave byla 3naftova a ani jedna benzinova podle mych pozadavku. V cechach byla benzinova cena +40-50tis a to tak max 3-4ks. Je to celkem k nevire oproti tomu co je ted v inzerci.
Ale i ted je tam vic naftaku-jsme proste naftovej a kombikovej narod :D
Kdyz k tomu pridas jeste okolnost,ze mas prodano stavajici auto a bez auta nemuzes byt 2mesice,tak je celkem jasne proc mam zrovna ja naftu i kdyz bych bral tehdy radsi benzin...
 
Scud: To má být omluva proč sis nechal vyndat filtr? To všichni víme, že né všechno ekologické je skutečně ekologické. Diesel se má ráno nastartovat, celý den létat po dálnici a večer odstavit( jednoduše řečeno). Pak není problém. Většina lidí s tím jezdí přískoky po městě a pak roztáčí začarovaný kruh problémů. Zvlášť když se takto najede 15tis. km ročně. Pak se vymýšlí kuchaní filtrů, způsoby jak to ošidit. Každý má velké oči z malé spotřeby, protože nafťák jezdí za málo. A ve finále to nemusí být vůbec pravda.

Peta: Já když jsem hledal šestku, tak ty ceny byly vyšší u naftáků. Btw. taky jsem byl ovlivněný naftovou propagandou, pak jsem začal číst fora, zjišťovat co a jak atd. Takže nakonec byl benzín jasná volba. Navíc při předpisové jízdě dvoulitr jezdil pod 7. Průměrně tak za 8. Já se teď ani nedivím, že naftáky padají dolů s cenou, kdo by to chtěl. Trefíš načančaný kousek, který se ti za měsíc rozsype a pak už nikdy nic neušetříš. :D
 
Já zase nikdy nejezdil s benzínem (když pominu služební auta, nebo nějaká zapujčená v servise) a nemám k tomu ani důvod, jsem zvyklý na naftový motor. Nemám nejnovější Mazdu s nejmenším nájezdem kilometrů a k tomu z Itálie, doteď jsem s ní měl neustále jen technické problémy a jak se zdá tak to zaslepení EGR ventilu a DPF vyřešilo. Takže s tím problém nemám, a řeknu ti to ještě jinak, nebudu po tom co jsem do auta dal 100tis za rok od koupi cpát dalších 50 za dpf a 10tis za nový EGR. Kdybych to byl věděl tak bych si vzal jinou, ale to nikdy nemůžeš vědět, a po těch investicích auto měnit nebudu. Na podzim jsem byl v autorizovaném servise a tvrdili mi že ty problémy DPF ani EGR nejsou a ejhle.
BTW řekl bych že naturbený benzín taky moc není na ježdění 1km do obchodu a 1km zpátky. Nafta by měla od nastartování do zahřátí na provozní teplotu běžet. Ale jinak si myslím že nemusí běžet nepřetržitě (zjednodušeně). Nevím, nemám toho moc naježděno a vyzkoušeno s naftovými motory (cca 400tis km), je samozdřejmě plno lidí co má vyzkoušeno víc.
 
Zvyk je jedna věc. Nájezd za rok věc druhá. Kdybych měl najet 50000 km/ročně tak si koupím nafťáka místo 2.3DISI Turbo, i když jsem zvyklý na benzín. Takže si potvrdil přesně to, co jsem psal. Koupil si vydojené auto, jehož původní majitel ho měl prostě jako spotřebák a pak přišel sponzor a zahučelo do toho 100 táců. Nikdo ti neříká, abys to prodal, když už sis to opravil. Nikde jsem oturbený benzín do města nedoporučoval. Za kilometrové přískoky nebude rád žádný motor, ani atmosférický. Jenže u té nafty si prasíš ten filtr ...

btw.: Dieselový motor je konstruován jako pracovní - je pro něj ideální, aby běžel v určitém úzkém spektru otáček dlouhou dobu při konstantním částečném zatížení.
 
Nazdar pánové, mám na vás prosbičku. Odešlo mi čidlo na DPF, tak jsem to nechal vyměnit (12,5k s DPH jen za čidlo :confused:). Jenže po výměně mi to žere o cca 0,8-1,5 l na 100 víc a co ještě, že mi to ukazuje nějaký ptákoviny viz video. V servise neví proč to tak je, jen se chci zeptat zda s tím nemáte někdo zkušenost a nebo hledám problém kde není?? ;) Díky za odpověď
 
Naprosto normální chování, na volnoběh při vyřazení není na rozdíl od brzdění motorem zavřená klapka v sání a není tedy vypnuté vstřikování (to se nevypíná při brzdění motorem jen při vypalování DPF), proto je tam konstantní spotřeba, která se zpomalováním roste.
 
Vykuchat ten blbej sráč ,ropák se už vůbec nevyplatí to není jen filtr, ale také drahé čidla. Takže i když se jezdí dalkové trasy tak stejně se to sere a ničí motor. Lepší je sehnat nějakej fitr z vrakoviště či polskej a ten nechat kuchnout a origo si nechat pro případ nouze kdyby to náhodou jednou prasklo.
 
Nedá mi to a také něco málo připíšu. Sám nejsem velkým příznivcem, ale na druhou stranu ani fanatickým odpůrcem. Jenom chci vzhledem k tomu, že tu ve velké míře zaznělo převážně názorů z jedné strany barikády, poukázat i na pohled z opačné strany.

Jak bylo například ve článku nahoře popsáno, čím menší částice, tím větší zlo. A co nám dělá DPF? Zachycuje právě částice, které se spalují na ještě menší částice. O testování filtrů v laboratorních podmínkách a obrovském finančním lobby tu nemusíme polemizovat. Ani o tom jestli je lepší vypouštět malé množství pozvolně, nebo větší množství "sazí" naráz. To jsou témata na opravdu dlouho debatu, která nevezme nikdy konce. Ani to, že EKO nařízení nejsou většinou až tak EKO, jak se tváří, viz. všechny i-stopy, a ostatní nařízení z Bruselu.

Jenom takový názorný příklad z praxe. Motor RF, EURO IV. Zkoušeli jste někdy naměřit emise při regeneraci DPF? Jestli ne tak buďte rádi. STK nemáte nárok projít ani náhodou. Emise jsou tak několikanásobně nad limity, že je to až k pláči.
Pokud se jedná přímo o měření emisí bez filtru DPF. Pokud je motor a celkově komponenty na vozidle v pořádku, není problém se dostat nádherně hluboko pod limity.
S Euro V a výše už zkušenosti nemám. Ale nikdy jsem se natajil tím a pořád říkám, že RF je můj poslední naftový motor. Další motor v nové mazdě už bude určitě benzín. Ať už kvůli ekoteroru, ale hlavně kvůli úžasnému pokroku skyactiv G ;)

Netvrdím každopádně, že diesely jsou čistější než benzíny. Ani čisté vůbec. To určitě ne! Ale spíše chci poukázat, že zrovna DPF není zrovna nejlepší forma spásy, která má zachránit svět a způsobit, že všude kde se projede, bude nádherně barevná duha ;)
 
Čištění nebo kuchání?

Zatím nové měření emisí je docela drsné a vyhazují auta s funkčními DPF.
A auta bez DPF a se zaslepenými či nefunkčními EGRy neprojdou. A od 1.7.2016 to bude vše on-line.
 
Back
Top